in

افتضاحافتضاح بامزهبامزه ضعیفضعیف بی نظیربی نظیر

10 فیلمی که قبل از مردن باید حتما ببینی!

Dah filmi ke ghab az mordan bayad hatman bebini

فیلم دوست هستی یا عشق فیلم؟ فیلم بین معمولی هستی یا حرفه ای؟ فرقی نداره. این ده فیلمو باید حتما ببینی. پس اگه ندیدی، هر چه سریعتر پیدا کن و ببین.

این لیست فیلم ها به دلایل مختلف انتخاب شده و سعی کردیم در این لیست تنوع ژانر فیلم، سال تولید فیلم، و  بازیگر هم در نظر بگیریم و فقط از فیلم های ساخت امریکا استفاده کردیم.

در ضمن اگر خیلی فیلم باز هستی و این 10 فیلمو ندیده، خیلی بده دیگه…

لیست 10 فیلمی که قبل از مردن باید حتما ببینی

10. فهرست شیندلر (1993)

فهرست شیندلر یکی از بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ در مورد شیندلر، مردی هست که در دوران نازی ها در جنگ جهانی دوم، جان عده زیادی از یهودی های را نجات می ده. این فیلم 7 جایزه اسکار سال 94 رو برد و در 5 زمینه دیگه هم کاندیدای دریافت جایزه بود. در ضمن موزیک این فیلم هم فوق العادست.

فیلم فهرست شیندلر

منبع IMDB

9. ذهن زیبا (2001)

فیلم ذهن زیبا یک فیلم عالی بیوگرافی، درام در مورد یک ریاضی دان معروف به نام جان نش با بازی راسل کرو هست. ذهن زیبا 4 جایزه اسکار را در سال 2002 به خودش اختصاص داد از جمله بهترین فیلم سال و در 4 زمینه هم نامزد دریافت جایزه بود. جنیفر کانلی هم در این فیلم می درخشه و به همین خاطر جایزه بهترین بازیگر نقش دوم اسکار رو برد.

فیلم ذهن زیبا

منبع IMDB

8. رهایی از شاوشنگ (1994)

این فیلم از محبوب ترین فیلم های همه مردم دنیاست چرا که داستان فرار از زندانو نمایش می ده و دو بازیگر محبوب سینما یعنی تیم رابینز و مورگن فریمن هم در این فیلم می درخشن. این فیلم کاندیدای دریافت 7 جایزه اسکار بوده.

فیلم رهایی از شاوشنگ

منبع IMDB

7. هفت (1995)

اگر دیوید فینچرو نمی شناسید، باید بگم که، دیوید فینچر معروفه که در فیلم ها با ذهن بیننده بازی می کنه و گاهی انقدر این بازی پیچیده و چند لایه می شه که بیننده به همه چیز شک می کنه. فیلم هفت، داستان یک قاتل زنجیره ای و تعقیب و گریز پلیس برای دستگیری اوست. در این فیلم براد پیت و مورگن فریمن می درخشن. این فیلم کاندیدای دریافت یک جایزه اسکار بوده.

فیلم هفت

منبع IMDB

6. گلادیاتور (2000)

همون طور که از اسم فیلم بر میاد، فیلم گلادیاتور، داستان یک ژنرال رومن هست که برای انتقام از پسر یک امپراطور، به عنوان یک گلادیاتور به روم میاد و نقش این گلادیاتورو راسل کرو به زیبایی بازی می کنه. این فیلم ساخت ریدلی اسکات هست. گلادیاتور 5 جایزه اسکارو از آن خودش کرد و در 7 رشته دیگه هم کاندیدا بوده.

فیلم گلادیاتور

منبع IMDB

5. صورت ضخمی (1983)

شاهکاری از برایان دی پالما با بازی فوق العاده آل پاچینو که فرود و سقوط یک امپراطوری مواد مخدرو نمایش می ده. فیلم کمی خشنه و پر از هیجان.

فیلم صورت ضخمی

منبع IMDB

4. فارست گامپ (1994)

تام هنکس نقش مردی معمولی و کمی خنگو بازی می کنه که بصورت تصادفی در خیلی موقعیت های بزرگ تاریخی دیده می شه و در عین حال عشق واقعی به دختری داره. در 6 بخش برنده اسکار و در 7 بخش کاندیدا بوده.

فیلم فارست گامپ

منبع IMDB

3. راننده تاکسی (1976)

به نظر خیلی ها، بهترین بازی رابرت دونیرو، بهترین فیلم مارتین اسکورسزی و خیلی بهترین های دیگه. این فیلم داستان یک سرباز جنگ ویتنام هست که راننده تاکسی شده و با دیدن شرایط جامعه به آنارشیست شدن می رسه. این فیلم در 4 بخش کاندیدای دریافت جایزه اسکار بوده.

فیلم راننده تاکسی

منبع IMDB

2. روانی (1960)

یک شاهکار از کارگردان بزرگ سینما، آلفرد هیچکاک با موزیک فوق العاده برنارد هرمان. این فیلم داستان ترسناکی است از مردی که تحت کنترل مادرش است. این فیلم در 4 رشته کاندیدای دریافت اسکار بوده و از نظر خیلی از منتقدین، بهترین فیلم هیچکاک به حساب میاد.

فیلم روانی هیچکاک

منبع IMDB

1.داستان عامه پسند (1994)

داستان عامه پسند بهترین فیلم کونتین تارانتینو از نظر خیلی از منتقدهاست. این فیلم ساختار شکنی می کنه و سیر روایی داستان رو تغییر می ده که در زمان خودش نو آوری بزرگی بوده و بعد ها الگوی خیلی کارگردان های بزرگ، برای تولید فیلم هاشون شد. تارانتینو با قرار دادن دیالوگ های زیبا در فیلمش، تونسته داستان عامه پسندو به فیلم عامه پسندی تبدیل کنه. بازی های قوی ساموئل ال جکسون و جان تراولتا و انتخاب موزیک زیبای تارانتینو هم باعث شده که این فیلم در صدر لیست ما جا بگیره. داستان عامه پسند کاندیدای دریافت 7 جایزه اسکار بوده که موفق به دریافت یکی از اون ها در زمینه فیلمنامه شده.

فیلم داستان عامه پسند

منبع IMDB

4 دیدگاه

نظر بده

مطلب های مرتبط

  1. مطلب مرتبط:

  2. مطلب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: سیامک

نویسندگی را دوست دارم و به خصوص در مورد سینما. سعی می کنم نگاه مهندسی و علمی به همه چیزهای دور و بر داشته باشم چرا که قبل از نویسنده بودن مهندس هستم. سعی می کنم با نوشتن در مورد مسائل جذاب و نه چندان سطحی روز کمکی بکنم به بالابردن سطح دانش عمومی و بعضا تخصصی جوان هایی مثل خودن.