in

همه چیز در مورد گلکسی نوت 7 سامسونگ؛ از اسکنر عنبیه چشم تا رم 6 گیگابایتی!

Hamechiz dar morede fablete Galaxy Note 7 samsung

مقدمه

سامسونگ از سال 2011 تا کنون هر سال یک نسخه جدید از سری محصولات گلکسی نوت (Galaxy Note) خود را معرفی می‌کند. در سال 2011 نسخه اورجینال این سری از محصولات سامسونگ با نام فبلت گلکسی نوت N7000 معرفی شد که این محصول را با لقب گلکسی نوت اورجینال می‌شناسیم. در سال 2012 نسخه دوم این فبلت با نام گلکسی نوت 2 از سوی سامسونگ معرفی گردید و این روند تا سال 2015 و با رونمایی از فبلت گلکسی نوت 5 ادامه یافت.

حال که در سال 2016 میلادی به سر می‌بریم منتظر رونمایی سامسونگ از نسخه ششم سری فبلت‌های گلکسی نوت سامسونگ هستیم. طبق روال پیشین طی شده، فبلتی که امسال از سوی سامسونگ معرفی می‌شود باید گلکسی نوت 6 نام داشته باشد اما ظاهرا سامسونگ قصد دارد که در نامگذاری این محصول جهشی داشته و آن را با نام گلکسی نوت 7 رونمایی کند. با نت‌‌نظر همراه باشید تا اطلاعات جامع‌تر و جالبی در مورد فبلت گلکسی نوت 7 خدمتتان ارائه کنیم.

چرا نام گلکسی نوت 7 جایگزین گلکسی نوت 6 شد؟

حتما با سری پرچمداران گلکسی S سامسونگ آشنایی دارید. گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S پرچمداران این کمپانی کره‌ای محسوب می‌شوند. عرضه این سری از محصولات سامسونگ برخلاف سری فبلت‌های گلکسی نوت از سال 2010 آغاز شد، یعنی در سال 2010 میلادی گوشی هوشمند گلکسی S اورجینال معرفی گردید، در سال 2011 شاهد معرفی گوشی گلکسی S2 بودیم و این روند تا امسال ادامه پیدا کرد طی ماه فوریه سال جاری (2016) سامسونگ از گوشی گلکسی S7 پرده‌برداری کرد.

1

بنابراین از نظر نامگذاری مابین فبلت‌های گلکسی نوت و گوشی‌های گلکسی S سامسونگ یک ناهمانگی عددی ایجاد شده بود. به عنوان مثال در سال 2014 شاهد معرفی گوشی گلکسی S5 و فبلت گلکسی نوت 4 بودیم و در سال 2015 سامسونگ از گوشی هوشمند گلکسی S6 و فبلت گلکسی نوت 5 پرده‌برداری کرد! از نظر سامسونگ این ناهماهنگی عددی در نامگذاری این محصولات چندان جالب توجه نیست، از اینرو قصد دارد که امسال در نامگذاری سری ششم فبلت‌های گلکسی نوت خود تغییری را در نظر بگیرد و این نسخه جدید فبلت خود را با نام گلکسی نوت 7 روانه بازار کند تا هماهنگی بیشتری با نام گوشی گلکسی S7 داشته باشد.

طراحی و ظاهر

طبق گزارش‌های ارائه شده، احتمالا فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ ظاهری مشابه با گوشی هوشمند گلکسی S7 Edge دارد، یعنی صفحه نمایش آن از دو لبه خمیده بهره‌مند می‌شود. همچنین در این محصول از نسخه پیشرفته‌تر و ارتقاء یافته قلم S Pen استفاده خواهد شد. در ابتدا گفته می‌شد که سامسونگ احتمالا فبلت گلکسی نوت 7 را در دو نسخه با صفحه نمایش‌های فلت (صاف) و لبه خمیده روانه بازار می‌کند، اما به تازگی گفته شده که ظاهرا این محصول از این نظر تنها شامل یک نسخه با نمایشگر خمیده می‌شود. تصویر زیر یک نمونه از تصاویری محسوب می‌شود که از فبلت گلکسی نوت 7 منتشر شده است.

2

منبع @Onleaks چندی پیش اعلام کرد که گلکسی نوت 7 سامسونگ ابعاد بدنه 7.9 در 73.9 در 153.5 میلیمتر دارد و از استاندارد ضد آب IP68 بهره‌مند می‌شود. سامسونگ احتمالا این فبلت را به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی جدانشدنی مجهز می‌کند و دستگاه به اسکنر اثر انگشت مجهز می‌شود. البته شایعاتی در مورد احتمال بهره‌مندی دستگاه از باتری 3600 و 4200 میلی آمپر ساعتی هم منتشر شده است. احتمال استفاده از پورت اتصال USB Type C هم در فبلت گلکسی نوت 7 وجود دارد.

اما یکی از نکات جالب توجهی که در رابطه با طراحی فبلت گلکسی نوت 7 به شدت سر و صدا کرده مربوط به احتمال تجهیز آن به اسکنر عنبیه چشم است. بسیاری از منابع خبری عقیده دارند که این فبلت به اسکنر عنبیه چشم کاربر مجهز می‌شود. در تصویر زیر که از پنل جلویی فبلت گلکسی نوت 7 منتشر شده به وضوح می‌توان اسکنر عنبیه چشم کاربر دستگاه را در کنار لنز دوربین آن مشاهده کرد.

3

صفحه نمایش

شایعات منتشر شده در مورد صفحه نمایش گلکسی نوت 7 حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد از نمایشگری 5.7 یا 5.8 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) در این محصول استفاده کند. همچنین وضوح تصویر صفحه نمایش این محصول احتمالا 1440 در 2560 پیکسل یا اصطلاحا QHD خواهد بود و تراکم پیکسلی در حدود 515 پیکسل در هر اینچ را به همراه دارد. همچنین صفحه نمایش این فبلت توسط پنل گوریلاگلس 4 پوشانده می‌شود.

4

دوربین

سال 2016 سال دوربین‌های دوگانه بوده است. بسیاری از پرچمداران اندرویدی امسال به دوربین دوگانه مجهز شدند و در همین راستا شایعاتی در رابطه با احتمال تجهیز فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ به دوربین دوگانه هم منتشر شده است. با این وجود آغاز ایوان بلاس (Evan Blass) صاحب حساب کاربری شناخته شده @Eveleaks در توییتر صحت این موضوع را رد کرده و مدعی شده که فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ به یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با قابلیت Dual Pixel مجهز می‌شود.

5

آقای ایوان بلاس همچنین مدعی شده که دوربین سلفی فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ از سنسوری 5 مگاپیکسلی تشکیل خواهد شد.

سیستم روی چیپ (SoC)، رم و حافظه داخلی

بدون تردید فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ از نظر سیستم روی چیپ شامل دو نسخه اگزینوسی و اسنپدراگونی می‌شود. در اوایل سال 2016 تصور می‌شد که نسخه اسنپدراگونی فبلت گلکسی نوت 7 به تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام مجهز شده و نسخه اگزینوسی آن از تراشه اگزینوس 8890 بهره‌مند شود. اما چند ماه پیش شایعاتی در مورد احتمال تجهیز این فبلت به نسخه‌ ارتقاء یافته دو تراشه اسنپدراگون 820 و اگزینوس 8890 منتشر شد.

کوالکام به تازگی از تراشه اسنپدراگون 821 به عنوان نسخه ارتقاء یافته تراشه اسنپدراگون 820 رونمایی کرد. این موضوع سبب شد تا تقریبا تمامی افراد این امر را باور کنند که نسخه اسنپدراگونی فبلت گلکسی نوت 7 از این تراشه بهره‌مند می‌شود. همچنین احتمالا نسخه‌ جهانی گلکسی نوت 7 به تراشه اگزینوس 8893 مجهز می‌شود که در واقع نسخه ارتقاء یافته همان تراشه اگزینوس 8890 خواهد بود.

6

در رابطه با ظرفیت رم فبلت گلکسی نوت 7 صحبت‌های زیادی به میان آمد. بسیاری از منابع خبری عقیده داشتند که سامسونگ در این محصول از رمی 8 گیگابایتی استفاده می‌کند. اما در ماه می (may) سال 2016 سامسونگ از سری رم‌های جدید LPDDR4 و 10 نانومتری خود رونمایی کرد که ظرفیت 6 گیگابایتی داشتند. بنابراین این باور در بین افراد ایجاد شده که احتمالا فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ از این رم‌های جدید و 6 گیگابایتی بهره‌مند می‌شود.

از نظر ظریفت حافظه داخلی هم احتمالا فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ شامل 3 نسخه مختلف 64، 128 و 256 گیگابایتی می‌شود و قابلیت پشتیبانی از رم میکرو اس‌دی (Micro SD) را به همراه خواهد داشت.

زمان رونمایی و عرضه

انتظار می‌رود که فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ طی ماه آگوست (August) رسما معرفی شود. در ماه روز دوم ماه ژوئن (June) آقای ایوان بلاس اعلام کرد که تقریبا فبلت گلکسی نوت 7 دقیقا 2 ماه دیگر رونمایی می‌شود. این موضوع بدان معنا بود که در روز دوم ماه آگوست شاهد پرده‌برداری از این محصول خواهیم بود. این روز دقیقا مصادف با روزی است که سامسونگ قصد دارید رویدادی با نام اختصاصی “Galaxy Unpacked 2016” را در آن برگزار کند.

7

بنابراین احتمالا در روز دوم ماه آگوست شاهد معرفی فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ خواهیم بود. همچنین گفته شده که عرضه این فبلت از اواسط ماه آگوست آغاز می‌شود. سایت SamMobile در رابطه با قمت این فبلت مدعی شده بود که نسخه پایه‌ای آن قیمتی در حدود 849 یورو یعنی در حدود 940 دلار دارد.

احتمال رونمایی از گلکسی نوت 7 لایت (Galaxy Note 7 Lite)

8

اما در کنار تمام مشخصات و مواردی که به آن‌ها اشاره داشتیم، باید این موضوع را هم مورد اشاره قرار دهیم که احتمالا سامسونگ نسخه‌ لایت فبلت گلکسی نوت 7 را هم معرفی می‌کند. به تازگی مشخصات این محصول با کد اختصاصی SM-N930R6 در سایت GeekBench مشاهده شده است. گلکسی نوت 7 لایت احتمالا به تراشه اسنپدراگون 820، صفحه نمایشی با وضوح تصویر فول اچ‌دی و رم 3 یا 4 گیگابایتی مجهز می‌شود و از اسکنر عنبیه چشم بهره‌مند نخواهد شد.

 

5 دیدگاه

نظر بده

    مطلب های مرتبط

    1. مطلب مرتبط:

    2. مطلب مرتبط:

    3. مطلب مرتبط:

    4. مطلب مرتبط:

    5. مطلب مرتبط:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نویسنده: امین رضائیان

    امین هستم. در مورد تکنولوژی (به ویژه موبایل و تبلت) می‌نویسم. خوشحال می‌شم نظرتون رو در مورد نوشته‌هام بدونم.