in

بی نظیربی نظیر ضعیفضعیف بامزهبامزه افتضاحافتضاح

5 تا از قدیمی ترین اغذیه فروشی های تهران

5 ta az ghadimitarin aghzie forooshi haye tehran

5تا از قدیمی ترین اغذیه فروشی های تهران – هر چند غذاهای مامان پز یک چیز دیگه اس ولی آدم گاهی دلش می خواد از این غذاهای متنوع و رنگارنگ و متفاوت و … بیرون از خونه هم امتحان کنه  حالا یکی ممکنه سالی یک بار هوس کنه بیرون از خونه غذا بخوره یکی هم مث بعضیا هر هفته یا هر روز این کارو می کنه .نت نظریا می گن بعضیا مجبورن و وقت غذا درست کردن ندارن برا همین غذای بیرون می خورن ، بعضیا هم خب دوس دارن .حالا زیادم دلیلش مهم نیست .مهم اینه که اغذیه فروشی های کوچک و بزرگ در همه جای دنیا وجود داره .تو همین تهران خودمون هم کم نیست اغذیه فروشی هایی که برای خوردن غذاهاش باید تو صف وایسی. بچه های نت نظر تصمیم گرفتن 5 تا از قدیمی ترین اغذیه فروشی های تهران رو براتون معرفی کنن.

در نت نظر بخوان : بهترین رستوران های این ماه تهران از دیدگاه نت نظری ها

5 تا از قدیمی ترین اغذیه فروشی های تهران

1– مغازه خزر

خیابان نادری قدیم

 

قبل از دهه 40 تاسیس شده و اولین ساندویچ فروشی تهران و حتی ایرانه.مغازه خزر اول خیابون استانبول بعد از چهار راه فردوسی بود.کارش خیلی گرفت و همون محل یک رستوران زدن که با سوسیس سرخ کرده ، تخم مرغ ، مغز گوسفند، کتلت ، شیرماهی  را با یک نان بولکا و خیار شور وگوجه فرنگی و البته کره ( به جای سس ) ساندویچ درست می کرد یک طرف هم پر از پوره سیب زمینی همیشه روی میز بود هر پرس غذا 6 تا 18 ریال قیمت داشت!!!

آها اینم بگم ساندویچ ها مث امروز نبود یک لوله نیم متری بود که جمعی سرو می شد و افراد حین خوردن برش می زدن و تیکه اش می کردن و حالا نخور کی بخور.

دانشجویان دانشکده افسرى تهران، دانشجویان و دانش‌آموزان سال آخری مدارس متوسطه ، همچنین اهل قلم از روزنامه نگار گرفته تا شاعر و نویسنده هر شب جمعه پاتوق شون همین جا بود گپ می زدند و ساندویچ را با هم نوش جان می کردن.این اغذیه فروشی کلا جمع شده و تعطیله.

2  – پیتزا داوود

پیتزاداود

آدرس : خیابان حافظ- زیر پل حافظ- کوچه لولاگر- سمت راست

پیتزا داوود ادعا داره اولین پیتزا فروشیه تهرانه که هنوز هم مشغول به کاره.نت نظری ها میگن پیتزا داوود جای شیکی نیست.ته کوچه درست جایی که یک وانت قوطی نوشابه ردیف کردن ،ورودیه این پیتزا فروشیه کمی خوفناکه! ولی تجربه جالبیه .بهتره دل و به دریا بزنی و بری داخل .دو سه تا میز کوچک دو نفره و یک یخچال قدیمی پر از سوسیس و کالباس خورد شده  می بینی با یک آقای خوشرویی ! که کمی ترسناکه  اسم کوچیکت را می پرسه و سفارش میگیره هفت نوع پیتزا داره و غذای دیگری سرو نمی کنن.بعد همون آقاهه  حدود نیم کیلو کالباس که داخل فویل ریخته را روی میز میزاره که باید حتما بخوری اگر نه بهش برمیخوره (قبل از خوردن فکر عواقبش را بکنی بد نیست)بابت این سرویس پولی نمیگیره . وقتی سفارش شما حاضر بشه با صدای بلند اسم کوچکتان را فریاد می کشه .معمولا مشتری ها بیرون مغازه  روی جعبه نوشابه ها می شینند چون جا کمه.

تو نت نظر بخوان :چند تا از این کیک و شیرینی فروشی های لوکس و گرون تهرانو می شناسی

3-رستوران نایب

رستوران نایب

آدرس : آدرس: خیابان شهید بهشتی، خیابان وزرا (خالد اسلامبولی)، کوچه 11

نایب اولین و قدیمی ترین چلوکبابی تهرانه که  در سال 1254  با یک غذای ابداعی جدید افتتاح شد.این غذای ابداعی چیزیه که همه امروز میشناسیم .ترکیب برنج ، کره و کباب !غذای ابداعی آقای غلامحسین نایب به غذای ملی ایرانیان تبدیل شد  چلوکباب نایب هم که خودش یک برند شده واقعا هم که حقشه.

رستوران نایب چندین شعبه در تهران داره که اولیش مث اینکه همین شعبه وزرا باشه.

4– رستوران قناری(ماژستیک)

رستوران قناری

آدرس تهران: خیابان سمیه، بین خیابان های مفتح و فرصت، پلاک ۹۲

 حدود 50 سال پیش با اسم ماژستیک کارشو شروع کرد تو خیابون ثریای اون موقع یک جای با کلاس حساب می شد.یکی از قدیمی ترین رستوران های تهران که تا امروز هم فعاله همین قناری خودمونه.بچه های نت نظر قناری را یک جای دنج و آروم می دونن. همه جور کباب و خوروش تو منوی قناری هست ولی به پیشنهاد نت نظر از خوروش های متنوع قناری نمیشه گذشت .فقط بگم نسبت به منطقه کمی گرونه ولی می ارزه.

5- ساندویچ فریدون

اغذیه فروشی فریدون

خیابان سهروردی، خیابان خرمشهر، خیابان شهید عشق یار(نیلوفر)

برای شوخی یا جدی نمیدونم  همه بهش میگن فری کثیفه.اکثر تهرانیا ساندویچ فریدون رو میشناسن محبوب ترین اغذیه فروشی توی منطقه اس .میگن حدود 50 سال پیش فریدون مهربانی تو همین خیابون این ساندویچی را راه انداخت .جالب اینکه ساندویچ ها به قدری خوشمزه بودن که خیلی زود کارش گرفت .این روزها مردم برای خوردن ساندویچ هاش صف می کشن و هنوز هم در همان محل مشغول به کاره فقط خیلی بزرگتر و امروزی تر شده .همه جور فست فود سرو می کنه ساندویچ ویژه مخصوص ،کباب چوبی،کباب یونانی،رویال هات داگ ، استیک های خوشمزه ای هم داره و بسیار هم تمیز و بهداشتیه  ولی خب انگار اسمش براش برند شده .

8 دیدگاه

نظر بده
  1. آندره،و موبی دیک از ساندویچی های خیلی قدیمی تهران هستن،قدیمی تر از ماژستیک که چند سال قبل از شورش ۵۷ باز شد
    پیتزای زیر زمینی پنتری(خیآن شاه عباس) هم پاتوق همهٔ جوانهای تهران بود که خیلی مشهور بود،سال ۱۳۴۷ باز شد

مطلب های مرتبط

  1. مطلب مرتبط: لیست سینماهای نوستالژیک و قدیمی تهران سینما های قدیم تهران

  2. مطلب مرتبط:

  3. مطلب مرتبط:

  4. مطلب مرتبط:

  5. مطلب مرتبط: لیست سینماهای نوستالژیک و قدیمی تهران

  6. مطلب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: افسانه رجب پور

افسانه هستم فعال،پر انرژی و علاقه مند به جستجو . از خوندن نظرت راجع به پست هام خوشحال میشم. اگه به موضوع خاصی علاقه مندی کافیه به من بگی تا در موردش از همه پرس و جو کنم و بهترین رو برات بنویسم .