in

بی نظیربی نظیر

اگر اهل ایرانگردی و کویر گردی هستی پس لیست 5 تا کویر زیبا در ایران رو ببین که همه آرزوی دیدن آن را دارند!

agar ahle irangardi va kavirgardi hasti list e 5 kavire zaba dar irano bebin

کویر زیبا در ایران: گاهی لازمه تا از این شهر پرهیاهو با ساختمونای بلندش بزنی بیرون. گاهی لازمه تا به جای دیدن پنجره همسایه، افق بی پایانی رو به چشمات هدیه بدی. حتما میدونی که بیشتر کشور کویریه. برای یک بار هم که شده کوله پشتی ات رو حاضر کن تا بریم چند کویر زیبا در ایران رو ببینیم. باور کن توریست های کشورهای اونور آبی دلشون لک زده برای دیدن کویرهایی ناب، که ما اینجا داریم.

در نت نظر بخوان: ۵ پارک بزرگ تهران که حالتو بهتر می کنه!

ده ها کویر زیبا در ایران وجود داره که میتونه صنعت توریسم رو متحول کنه

1-کویر مرنجاب

مکان: شمال شهرستان آران و بیدگل

کویر زیبا در ایران مرنجاب

برای دیدن چند کویر زیبا در ایران می تونی از کویر مرنجاب شروع کنی. نگین طلایی کویر، جاییه که علاقه مندهای بسیاری داره و تورهای خوبی هم برای این سفر پیدا میشه.

بهشت آفرود سواران کویر مرنجاب

دو دیفرانسیل سوارها از همه جا میان کویر زیبای مرنجاب. خودت امتحان کن ببین چه لذتی داره. کاروانسرای مرنجاب هم وسایل رفاهی داره خیالت راحت باشه.

2-کلوت کویر شهداد

مکان: جاده شهداد ـ نهبندان کرمان

شهداد کویر زیبا در ایران

بازدید از کویر شهداد رکورد دار گرم ترین نقطه روی کره زمین، آرزوی هر کویرگردی هستش. میدونی چرا؟ تمدن چهار هزار ساله و بقایایی از شهر کوتوله ها و البته کمپ خوب و مجهز شهداد، هر توریستی رو جذب خودش می کنه. قدیمی ترین پرچم فلزی در این منطقه پیدا شده.

جاذبه های توریستی کویر زیبا در ایران

شهداد این کویر زیبا در ایران شگفتی هایی زیادی داره. کلوت ها از جاذبه های طبیعی کویریه که در این منطقه در اثر وزش باد خودش درست شده. یکی دو تا هم نیستا، نزدیک 11 هزار متر مربع از این کلوت ها تا چشم کار می کنه دیده میشه.

3-مصر کویر زیبا در ایران

مکان: خور و بیابانک اصفهان

کویر مصر کویر زیبا در ایران که آرزوی جهانگردان است

نه اشتباه نشده مصر در ایرانه. اهرام ثلاثه رو نمیگم، کویر مصر منظورمه. از جذابترین مکان های گردشگری ایرانه که تازگی ها تورهای بسیاری هم براش در نظر گرفتن.

گردشگری و کویر زیبا در ایران مصر

در اصل یک روستا در وسط کویر هستش. موتورسواری، شتر سواری، امکان اسکان، نیزارهای طبیعی، دریاچه فصلی و خیلی چیزای دیگه که همه آرزوی دیدنش رو دارن باید خودت ببینی.

4- کویر ریگ زرین – کویر مغستان

مکان: 40 کیلومتری بافق، یزد

زندگی در کویر زیبا در ایران جریان دارد

این کویر زیبا در ایران رو دیدی؟  گرگ , شغال , کفتار , روباه شنی , گربه شنی, بزمجه  انواع مارمولک, انواع مار, انواع عقرب, تیهو, عقاب ,هوبره، شاهین هم در این کویر پیدا میشه .

کویر مغستان

البته اونقدری نیست که با یک بار سفر همشو با هم ببینی ولی از کویرهاییه که زندگی درش وجود داره. دلیلش هم وجود یک رودخونه فصلی در ریگ زرینه.

5- کویر طبس

مکان: خراسان جنوبی

شگفتی های کویر طبس

این کویر زیبا در ایران رو حتما ببین اینقدر جاذبه داره که نگو کلی هم تور وجود داره به نظرم یکیشو انتخاب کن و از دژ افسانه ای طبس، معبد میترا  و خیلی جاهای دیگه دیدن کن راستی شنا توی استخرهای طبیعی دره جن ها رو از دست ندی.

طبس کویر زیبا در ایران

هشدار: بهترین فصل برای کویر گردی زمستان و بهار هستش. دیدن آسمان پر ستاره کویر و طبیعت زیبای اون اهلشو می خواد. این مطلبو تهیه کردم تا برای اون موقع برنامه ریزی کنی. یک وقت پا نشی تو گرمای تابستون بری تور کویر که جونت پای خودته از من گفتن بود.

7 دیدگاه

نظر بده
  1. باسلام وادب واحترام
    اینجانب حسین بهاری ورزنه دارای اقامتگاه سنتی به نام عمارت سنتی شاباز ورزنه در شهر کویری ورزنه هستم وآماده همکاری -varzanehshabaz_tourism
    اقامتگاه بوم گردی عمارت سنتی شابازورزنه خانه ای با قدمت ۹۰ ساله و متعلق به دوران پهلوی است. این اقامتگاه در سال ۱۳۹۷ پس از مرمت و بازسازی، به بهره برداری رسید. از نظر موقعیت مکانی، اقامتگاه بوم گردی عمارت سنتی شاباز ورزنه در شهر ورزنه و در حد فاصل شهرهای اصفهان و نایین یزد وشیراز قرار دارد. فاصله اقامتگاه شابازتا شهر اصفهان ۱۱۰ کیلومتر و فاصله آن تا شهر نایین ۷۵کیلومتر می باشد شاید یکی از بهترین اقامتگاها در شهر ورزنه هستیم ۸اتاق ۸ سرویس بهداشتی ایرانی وفرنگی حیاط بزرگ حوض آب وشاه نشین کل پشت بام آجر فرش برای خوابیدن در پشت بام ورصد ستاره وستاره چینی
    . ورزنه اولین فلکه بعد از پمپ بنزین (فلکه نماز)خیابان شیخ بهایی بعد از فروشگاه کورش اولین کوچه شهید خیرالهی عمارت سنتی شاباز ورزنه
    گردشگری نجومی وتفریحی در کویر ورزنه، از ستاره باران ورزنه تا خورشیدگرفتگی برنامه داریم۱۴۱۲

مطلب های مرتبط

  1. مطلب مرتبط:

  2. مطلب مرتبط:

  3. مطلب مرتبط:

  4. مطلب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: افسانه رجب پور

افسانه هستم فعال،پر انرژی و علاقه مند به جستجو . از خوندن نظرت راجع به پست هام خوشحال میشم. اگه به موضوع خاصی علاقه مندی کافیه به من بگی تا در موردش از همه پرس و جو کنم و بهترین رو برات بنویسم .