in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح

اگر خواص جادویی این 10 گیاه دارویی رو بشناسی از فردا شروع به استفاده اونا می کنی

agar khavase jadooie in 10 giah ro beshnasi az farda shoroo be estefade mikoni

در ایران چندین گونه مختلف گیاه دارویی و شفا بخش وجود داره که هر کدوم میتونن با خواص جادویی خودشون بیماری های مختلفی را درمان کنن. استفاده از داروهای شیمیایی عوارض زیادی داره. هر چند گاهی مجبوریم از داروهای شیمیایی استفاده کنیم ولی بهتره اول درمان های خونگی و گیاهان دارویی رو امتحان کنیم. ضرر که نداره هیچ، کلی هم فایده داره برامون.

تا دیر نشده از گیاه دارویی برای سلامتی استفاده کن

در نت نظر بخوان: اگر اهل ایرانگردی و کویر گردی هستی پس لیست ۵ تا کویر زیبا در ایران رو ببین که همه آرزوی دیدن آن را دارند!

1-گیاه دارویی رزماری – اکلیل کوهی

نام لاتین: Rosmarinus officinalis

طرز مصرف: دم کرده – چاشنی – اسانس
گیاه دارویی رزماری

این گیاه دارویی با خواص جادویی خودش هوشیاری رو تقویت می کنه. روزتو با چای رزماری شروع کن تا هوش و حواست حسابی جمع باشه. برای رشد مو وسیستم ایمنی و سیستم گوارشی هم که معجزه می کنه. میتونی پودرش کنی بریزی تو غذا، بوی جادویی داره امتحان کن.

2-آویشن

نام لاتین: Thyme

طرز مصرف: دم کرده – چاشنی غذا

گیاه دارویی آویشن

وقتی سرما میخوری چیکار می کنی؟ سریع آنتی بیوتیک میخوری؟ کمی به فکر خودت باش. چرا از خواص جادویی آویشن استفاده نمی کنی؟ دم کرده این گیاه دارویی، خاصیت ضد عفونی کننده داره و ضد باکتری و ضد ویروس، ضد قارچ و ضد انگل هم هست.

3-خواص جادویی پیاز کوهی

نام لاتین: Chive

طرز مصرف: در تهیه غذا

گیاه دارویی با خواص جادویی پیاز کوهی

این گیاه دارویی بوی خوبی نداره ولی با خواص جادویی خودش بوی بد دهان را برطرف می کنه! درد معده رو کم میکنه ولی گردش خون رو زیاد می کنه و برای اونایی که همیشه کف دست و پا شون سرده معجزه می کنه. پر از ویتامین ث، پتاسیم، کلسیم، اسید فولیک و آهن، دیگه چی می خوای؟ بازم میگی بوش بده؟

4-مریم گلی

نام لاتین: Sage

طرز مصرف گیاه دارویی: چاشنی در غذا

Sage گیاه دارویی بی نظیر

از خواص جادویی مریم گلی همین بس که برای مغز خوبه.  اگه تمرکز نداری و نمیتونی ذهنتو برای کارهات جمع کنی، چاره اش گیاه دارویی مریم گلی هستش. موقع غذا پختن ازش استفاده کن عاشقش میشی.

5-خواص جادویی کاسنی

نام لاتین: Chicory

طرز مصرف: دم کرده – خام

گیاه دارویی کاسنی Chicory

تابستون بیشتر از این گیاه دارویی استفاده کن عطش و تشنگی رو رفع می کنه. زمستون آبشو غرغره کن ورم گلوت خوب میشه! آبش خارش پوستی رو از بین میبره. تصفیه خون، تقویت معده و  تب برهم هست. برای فشار خون و اعصاب خیلی عالیه.

6- سلطان گیاهان دارویی یونجه

نام لاتین: Alfalfa

طرز مصرف: مثل سبزی خوردن و تازه- خشک شده و دم کرده

Alfalfa گیاه دارویی با خواص جادویی

 اولین گیاه دارویی شناخته شده یونجه اس. ولی این روزها شده غذای دام. یونجه بخور تا تمام اعضای بدنت تقویت بشه، نخند جدی میگم. پر از املاح و ویتامین های مفید برای بدنه. یونجه با خواص جادویی خودش ستون فقرات را قوی می کنه و برای اعصاب و کم خونی مثل یک معجزه اس. کلسترول خون را کم میکنه و روده رو هم از مواد سمی پاک میکنه. راستی در ترک اعتیاد هم ازش استفاده میشه. میشه بگی چرا می خندی؟

7-بابا آدم يا  آراقيطون

نام لاتین: Burdock

طرز مصرف: جوشانده – در غذاهای چینی

گیاه دارویی اراقیطون

اراقیطون این گیاه دارویی بی نظیر، ریشه شیرین و چسبناکی داره. از خواص جادویی اراقیطون همینقدر بگم که برای درمان بیماری قند خون عالیه. اگه حساسیت یا اگزما داری چاره اش همین گیاه دارویی فوق العاده اس. بابا آدم چاره جوش صورته.

 10گیاه دارویی با خواص جادویی بی نظیر را در نت نظر پیدا میکنی.

8- گیاه دارویی کاکوتی

نام لاتین: Ziziphora clinopodioiedes

طرز مصرف: چای کاکوتی- جوشانده

کاکوتی گیاه دارویی دشت پلور

گیاه دارویی کاکوتی با خواص جادویی اش معده را تقویت می کنه ومجاری تنفسی را ضد عفونی می کنه. کاکوتی مقوی قلب، درمان کننده تب مالت،سیاه سرفه، رماتیسم و خنک کننده بدن هستش. اگه آخرای بهار بری سمت پلور میتونی خودت کاکوتی بکنی. لابلای شقایق ها پر از کاکوتیه.

9- خواص جادویی دارچین

نام لاتین: Cinnamon

طرز مصرف: ادویه – چای

گیاه دارویی Cinnamon

دارچین در واقع پوست درخته. با دارچین پیری را میشه عقب انداخت. آنتی اکسیدان بسیار زیادی داره و ضد التهاب قوی هم هست. برای پیشگیری از آلزایمر، پارکینسون، سالمونلا و سرطان هم بسیار خوبه.

 10- گزنه

نام لاتین: Nettle

طرز مصرف: جوشانده- دم کرده- لوسیون

گیاه دارویی گزنه

 این گیاه دارویی بد میسوزونه ولی معجزات زیادی داره . در اینجا می خوام یکی از جالب ترینشو بهت بگم. گیاه دارویی گزنه میتونه موها رو تقویت کنه و حتی موهای ریخته شده با خواص جادویی گزنه دوباره رشد می کنه. چند برگ تازه گزنه رو با آب بجوشون و هر روز موهاتو باهاش ماساژ بده. از حالا میتونم موهای پر پشتت رو تصور کنم.

تو کدوم گیاه دارویی رو میشناسی؟ تا حالا کدومو مصرف کردی؟ فکر می کنی طب سنتی و گیاهان دارویی خوبه یا طب جدید و داروهای شیمیایی؟ دوست دارم نظرتو بدونم.

در نت نظر بخوان: ۵ رستوران که بی شک بهترین صبحانه در تهران رو سرو می کنن.

8 دیدگاه

نظر بده
  1. سلام
    يكي از بهترين گياهان دارويي بابونه است و همچنين گل گاوزبان حيفه كه در ليستتان نباشد . موفق باشيد و ممنون از نت نظر.

مطلب های مرتبط

  1. مطلب مرتبط:

  2. مطلب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: افسانه رجب پور

افسانه هستم فعال،پر انرژی و علاقه مند به جستجو . از خوندن نظرت راجع به پست هام خوشحال میشم. اگه به موضوع خاصی علاقه مندی کافیه به من بگی تا در موردش از همه پرس و جو کنم و بهترین رو برات بنویسم .