in

بهترین درمان آلرژی فصلی چیست؟

behtarin darman e alergi fasli chist

روزها کوتاه تر میشه اما روزهای پاییزی برای افراد آلرژیک ، به روزهای سخت و بلندی تبدیل میشه! هر روز که می گذره شدت آلرژی تو هم بیشتر میشه.می خوای از دست این آلرژِی خلاص بشی؟ امروز می خوام بهترین درمان آلرژی فصلی رو برات بگم . با رعایت این نکات می تونی با روش هایی ساده، بهترین درمان آلرژی فصلی رو انجام بدی! کدام دارو و کدام روش درمانی بهترین درمان آلرژی فصلی محسوب میشه؟

در نت نظر بخوان: بهترین دمنوش در تهران رو اینجا پیدا می کنی

آلرژی فصلی را دست کم نگیر

آلرژی چیست؟

درمان آلرژی فصلی

وقتی آلرژی داری یعنی به چیزی حساسیت داری. عکس العمل شدید! سیستم ایمنی بدن در مقابل عوامل محیطی را بهش آلرژی می گن. اگر ماده حساسیت زا به فرد آلرژیک نزدیک بشه، بدن واکنش های مختلفی نشون میده!که گاهی از اوقات خفیف و در برخی موارد بسیار شدید و آزاردهنده است! این مواد برای افراد عادی هیچ مزاحمتی به وجود نمیارن.

علائم آلرژی چیست؟

علائم آلرژی چیست

آلرژی فرد رو عصبی و خسته می کنه. در چشم با اشک، خارش، تورم و قرمزی دیده میشه. در بینی به صورت گرفتگی، عطسه و آبریزش خودشو نشون میده. گاهی آلرژی سیستم تنفسی رو درگیر می کنه! و فرد احساس سرگیجه بهش دست میده که از کمبود اکسیژن براش پیش میاد.

علت آلرژِی فصلی چیست؟

علت آلرژِی فصلی چیست

فصل مهم ترین عامل حساسیت می تونه باشه. برگ های پاییزی که خشک می شن! و گرده های گل خیلی از افراد رو دچار آلرژی می کنه. بادهای پاییز با خودشون گرده ها رو جا به جا می کنن. گاهی هم افراد از گرد و خاک، حیوانات و حتی مواد غذایی! دچار حساسیت میشن که در هر فصلی میتونه اتفاق بیفته.

بهترین درمان آلرژی فصلی چیست؟

بهترین درمان آلرژی فصلی پاییزی چیست

بهترین راه، دوری کردن از ماده آلرژی زاست. گرد و خاک و باران های پاییزی به شدت آلرژی رو تحریک می کنن. تا می تونی از باران و باد پاییز دوری کن و از خانه بیرون نیا! لازم نیست خودتو زندانی کنی از ماسک استفاده کن و از هوای پاییز لذت ببر.

پنجره ها بهتره بسته باشن. در خانه و یا محل کار از دستگاه تهویه استفاده کن تا ذرات آلرژی زا رو از تو دور کنه.

از داروخانه سر کوچه یک سرم نمکی مخصوص شستشو بینی بگیر و مرتب بینی رو با سرم شستشو بده! این کار نفس کشیدن رو خیلی برای راحت می کنه.

به طور مرتب ورزش کن تا سیستم ایمنی بدنت رو قوی کنی و زود به هر چیزی واکنش نشون ندی! البته بهتره این کار رو در پارک انجام ندی که پر از ذرات حساسیت زاست.

از نوشیدنی ها و مایعات بیشتر استفاده کن . پاییز فصل دمنوش ها و جوشانده ها هم هست! جوشانده های بادرنجبوبه،سیاه دانه شاه تره، کاسنی و بابونه تاثیر خوبی روی حساسیت فصلی دارن.

 

آلرژی فصلی و غذا

اگر از خوراکی هایی که در فصل پاییز پیداشون میشه دچار حساسیت میشی خب نخور. به جای اون ها خوراکی های خوبی مثل سیب و عسل رو در برنامه غذاییت وارد کن.

هر روز صبح یک لیوان آب ولرم و نصف آبلیمو ترش و ا قاشق عسل طبیعی رو مخلوط کن و بنوش . تمام روز حالت بهتر میشه.

از آنتی اکسیدان ها بیشتر استفاده کن. میوه ها و سبزیجات رو که دوست داری نه؟

اسفناج و سیب زمینی مواد خوبی به نام کاروتنوئید دارن که التهاب رو کم می کنه. از این مواد بیشتر بخور.

از امگا 3 تا می تونی استفاده کن ضرر نمیکنی. ماهی و غذاهای دریایی سرشار از امگا 3 هستن.

از یک بخور 10 دقیقه ای با اکالیپتوس غافل نشو. التهاب و مخاط رو بهتر می کنه.

اگر به هر دلیلی مجبور شدی در معرض باران و باد پاییزی قرار بگیری کاری نمیشه کرد. اما می تونی به محض برگشت به خانه دوش بگیری تا مواد آلرژی زا رو از خودت دور کنی.

از خشک کردن لباس در بیرون از منزل خود داری کن تا مواد حساسیت زای پاییزی روی لباس ها ننشینه.

تا جاییکه می تونی کمتر از داروهایی مثل آنتی هیستامین استفاده کن.این داروها باعث بی حوصلگی، خواب آلودگی و اضطراب میشن! به جای اون می تونی از آنتی هیستامین طبیعی که در زنجبیل هست استفاده کنی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: افسانه رجب پور

افسانه هستم فعال،پر انرژی و علاقه مند به جستجو . از خوندن نظرت راجع به پست هام خوشحال میشم. اگه به موضوع خاصی علاقه مندی کافیه به من بگی تا در موردش از همه پرس و جو کنم و بهترین رو برات بنویسم .