in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه

طرز تهیه پاستا با سس آلفردو

tarze tahiye pasta ba sauce alferedo

پاستا با سس آلفردو یکی از خوشمزه ترین و لذیذ ترین غذا های ایتالیاییه که با ذائقه ایرانی ها هم سازگاری داره و از پرطرفدارترین غذاهای بهترین رستوران های ایتالیایی تهران به حساب میاد. در تهیه پاستا با سس آلفردو از کره، پنیر پارمزان و خامه استفاده میشه که ترکیب این 3 ماده لبنی با هم علاوه بر طعم بسیار دلپذیری که به همراه داره، خواص بسیار زیادی هم برای بدن داره به همین خاطر امروز می خوام طرز تهیه پاستا با سس آلفردو اصل رو بهت یاد بدم تا یه شام خوشمزه و رمانتیک بپزی و دستپخت عالیت رو به رخ بقیه بکشی. آماده ای؟ پس بریم سراغ آشپزی…

پاستا با سس آلفردو اصل یکی از خوشمزه ترین غذا های ایتالیایی

مواد لازم

مواد لازم برای تهیه پاستا با سس آلفردو اصل ایتالیایی

  • پاستا فتوچینی 500 گرم
  • خامه سنگین 1 پیمانه (دستور تهیه خامه سنگین پایین صفحه ست)
  • کره 6  قاشق غذاخوری
  • پنیر پارمزان رنده شده 2 پیمانه
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه

1 – پنیر رو رنده کن.

طرز تهیه پاستا با سس آلفردو رو بلدی؟

برای تهیه پاستا با سس آلفردو بهتره از پنیرهای قالبی استفاده کنی، چون پنیرهای پارمزان رنده شده که توی فروشگاه ها بصورت بسته بندی یا کیلویی می فروشن عطر و طعم پنیر قالبی رو نداره. مقدار کافی از پنیر رو برش بزن و با استفاده از رنده ریز رنده ش کن. می تونی باقی مونده پنیر رو داخل کیسه نایلونی قرار بدی و تا استفاده بعدی در فریزر ازش نگهداری کنی.

2 – پاستا رو بپز و کره رو ذوب کن!

ترکیبات اصلی سس آلفردو

  • یک قابلمه بزرگ رو تا سه چهارم از آب پر کن و بذار روی شعله زیاد. یک مقدار نمک داخل آب در حال جوش بریز. بمحض اینکه آب جوش اومد پاستاها رو داخل قابلمه بریز. وقتی به اندازه کافی پختن آبکششون کن.
  • حالا نوبت کره ست. کره رو داخل یک ماهی تابه بزرگ بریز و روی شعله کم گاز قرار بده، خیلی باید حواست رو جمع کنی، تو این مرحله فقط میخوایم کره ذوب بشه، نباید بسوزه و قهوه ای بشه

3 – سس رو آماده کن.

پاستا با سس آلفردو یکی از غذاهای خوشمزه ایتالیایی با طرز تهیه بسیار آسان

  • پاستا رو داخل ماهی تابه ای که کره رو داخلش ذوب کردی بریز. (اگه کره سرد شده بود یه مقدار گرما بهش بده)، حالا خامه سنگین رو بریز روی پاستا ها و به مدت چند دقیقه حسابی مخلوطشون کن تا خامه خوب به خورد پاستا بره.
  • حالا پنیر رنده شده رو روی پاستا بریز و خوب مخلوطشون کن.
  • به مقدار لازم نمک و فلفل به روی مواد بریز، پاستا با سس آلفردو آماده ست، می تونی سروش کنی.

 اینم از پاستا با سس آلفردوی خوشمزه ی ما… بفرمائید میل کنید :

طرز تهیه فتوچینی آلفردو

خامه سنگین

خامه سنگین چیه؟ همون خامه پرچربه؟

مواد لازم برای تهیه خامه سنگین :

  • شیر کامل سه چهارم پیمانه
  • کره یک سوم پیمانه

طرز تهیه خامه سنگین :

کره رو ذوب کن، وقتی یک مقدار سرد شد، کره رو داخل شیر بریز (اگه از شیر کم چرب استفاده می کنی باید یک قاشق آرد هم اضافه کنی تا مواد غلیظ بشن) بعد حسابی مواد رو هم بزن تا یک مقدار غلیظ بشه.

اینم از طرز تهیه پاستا با سس آلفردو که یک عذای خوشمزه و سریعه. می تونی تو دستور پخت این غذا بنا به ذائقه غذاییت دست ببری، مثلاً من در سس آلفردو نعنا خرد شده می ریزم که طعم خیلی خوشمزه ای بهش میده، می تونی این پاستا رو با مرغ یا میگو هم سرو کنی. میتونی با استفاده از ترفندهای ساده آشپزی، غذا پختن رو برای خودت ساده و لذت بخش کنی. اگه این غذا رو درست کردی حتماً برام کامنت بذار و بگو که خوشمزه شده بود؟ و اینکه با چی پاستا رو سرو کردی؟

1 دیدگاه

نظر بده

    مطلب های مرتبط

    1. مطلب مرتبط:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نویسنده: آزاده ملک زاده

    آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه.
    اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.