in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح ضعیفضعیف

فرق قنادی با کافه قنادی چیست؟

farghe ghanadi ba cafe ghanadi chist?

خیلی وقت ها پیش میاد که توی خیابون در حال قدم زدنید و از جلوی یک شیرینی فروشی رد میشید و چشمتون به یک شیرینی خیلی خوشمزه میافته، پیش خودتون میگید کاش میشد همین الان یکی میخوردم ولی خب نمیشه رفت توی قنادی و گفت یه دونه شیرینی بدید. همین فکر بود که سالها پیش کافه قنادی ها رو بوجود آورد. گفته میشه اولین کافه قنادی در سال 1321 در ایران شروع به کار کرده. این کافه قنادی که توسط یک خانواده ارمنی شوروی الاصل اداره میشد اول با پخت نان و بیسکوییت کارش رو شروع کرد و به مرور انواع شیرینی ها رو هم به منو اضافه کردند.

کافه قنادی یا قنادی ؟

خصوصیاتی که باید بهترین کافه قنادی دارا باشه

از عمده تفاوت قنادی با کافه قنادی اینه که شما توی قنادی باید کیلویی سفارش بدید و تشریف ببرید منزل شیرینی رو میل کنید و چه بسا که وقتی برسید غذا حاضر باشه و قید شیرینی رو بزنید.

 ولی در کافه قنادی وقتی تشریف میبرید مثل ساندویچی ها چند میز و صندلی قرار داده شده، میشنید و شیرینی دلخواهتون رو سفارش میدید و با چای یا قهوه میل می کنید.

از مزایای کافه قنادی ها اینه خیلی هاشون شیرینی های خانگی عرضه میکنن که به مراتب خوشمزه تر و سالم تر از شیرینیهای توی قنادی هستن. سالم تر به این دلیل که در 99 درصد قنادی ها شیرینی هایی که به فروش نرفتن و یک هفته از موندنشون توی یخچال گذشته، دوباره به قسمت پخت مرجوع میشن و پس از خمیر شدن و استفاده از نگهدارنده های شیمیایی دوباره ازشون برای شیرینی تازه بهره برداری میشه.

اما شیرینی های کافه قنادی چون به تعداد کمتری عرضه میشن اغلب اوقات تمامش فروخته میشه و به مرحله بازیابی نمیرسن.

البته شما در کافه قنادی ها یک تیر و دو نشون هم میزنید، ممکنه از یه شیرینی که میل کردین خوشتون اومده باشه میتونید بصورت کیلویی هم سفارش بدید و با خودتون به منزل ببرید. که این مورد در قنادی ها امکان پذیر نیست.

همچنین توی کافه قنادیها میتونید به همراه شیرینی، انواع بستنی و یا نوشیدنی های گرم و سرد مثل شیرکاکائو یا آب میوه هم سفارش بدید.

محیط کافه قنادی

بهترین کافه قنادی های تهران

محیط کافه قنادیها تا چندی پیش تفاوت چندانی با یک قنادی معمولی نداشت و تنها تفاوتشون وجود چند میز و صندلی بود. اما امروزه توی خیلی از شهرها کافه قنادی ها هم مثل کافی شاپ ها خیلی مدرن و با دکوراسیون بسیار عالی ساخته میشن و جای بسیار عالیی هست برای قرارهای دو نفره.

اگه تابحال از بهترین کافه قنادیهای تهران خرید کردین یا اطلاعاتی درباره کافی قنادی و محیطش دارید میتونین از قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید و نظرتونو در این باره به ما بگید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آزاده ملک زاده

آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه.
اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.