in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح ضعیفضعیف

10 غذای خطرناک دنیا که نباید با معده خالی بخوری

10 ghazaye khatarnake donya ke nabayad ba me’deye khai bokhori

بین گروه های مواد غذایی تعدادی غذای خطرناک وجود داره که اگه با معده خالی بخوری ضررش بیشتر از فایده شه. امروز می خوام 10 غذای خطرناک رو بهت معرفی کنم که از این به بعد هیچ وقت این غذاها رو با معده خالی نخوری. از طرفی 10 غذای مفید رو هم بهت معرفی می کنم که کاملاً نقطه مخالف این 10 غذای خطرناک هستند و صبح به صبح که معده ت خالیه اول باید این خوراکی ها رو مصرف کنی تا همیشه سالم و با نشاط باشی.

معرفی 10 غذای خطرناک و 10 غذای مفید

10 غذای خطرناک که نباید با معده خالی مصرف کنی

کیک، شیرینی و نان های پف دار

شیرینی یک غذای خطرناک است

چون در خمیر این خوراکی ها از خمیر مایه یا مخمر استفاده میشه، در گروه غذای خطرناک قرار می گیرن و نباید با معده خالی این غذاها رو بخوری چون باعث تحریک و سوزش معده و ترش کردن صبحگاهی میشن و ممکنه باعث نفخ شکمت بشن.

آب نبات

خوردن آب نبات با معده خالی

خوردن مواد خوراکی حاوی قند زیاد مثل آب نبات باعث میشن سطح انسولین موجود در خون بالا بره. این یعنی پانکراس بیش از حد کار می کنه و میتونه منجر به دیابت بشه.

ماست و دیگر فرآورده های لبنی

خوردن ماست بجای صبحانه

اگه با معده خالی ماست بخوری، داخل معده هیدروکلریک اسید تشکیل میشه و باکتری های لاکتیک اسید رو از بین میبره. پس خوردن همچین موادی با معده خالی و بعنوان صبحانه فایده چندانی برای بدنت نخواهد داشت.

گلابی

خواص میوه گلابی

اگه با معده خالی این میوه رو مصرف کنی باعث میشه فیبر خام موجود در گلابی به غشا مخاطی معده صدمه وارد کنه و ناراحتی معده ایجاد کنه.

گوجه فرنگی

مضرات خوردن گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی مقدار زیادی تانیک اسیده که منجر به اسیدی شدن معده میشه و استفاده از اون با معده خالی می تونه زخم معده ایجاد کنه.

خیار و دیگر سبزیجات سبز رنگ

مضرات خوردن خیار

سبزیجات خام منبع غنی اسید آمینه هستند. و مصرف اونا منجر به سوزش، تحریک و نفخ معده و دردهای شکمی میشه مخصوصاً اگه صبح با معده خالی مصرف بشه.

موز

مضرات خوردن موز

اگه وقتی معده ت خالیه موز بخوری منجر به بالا رفتن سطح منیزیم داخل خون میشه و ممکنه خدای نکرده به قلبت صدمه بزنه.

ادویه جات

مضرات خوردن ادویه جات

غذاهای ادویه دار به غشای معده صدمه می زنن و باعث افزایش تولید اسید معده میشن که می تونه منجر به اختلال در کارکرد دستگاه گوارش بشه.

نوشیدنی های کربن دار سرد

مضرات خوردن نوشابه

خوردن نوشیدنی های کربن دار در صبح و با معده خالی به غشای معده آسیب می زنه و ذخیره خون موجود در معده رو کاهش میده. در نتیجه هضم غذاها با کندی انجام میشه.

مرکبات

فواید انواع مرکبات

مرکبات سرشار از اسید میوه هستند. زمانیکه با معده خالی مصرف بشن منجر به سوزن معده میشن و ممکنه برای شخص مشکل زخم معده ایجاد کنند.

10 غذای مفید که باید با معده خالی مصرف کنی

اوت میل

اوتمیل چیست و چه خواصی دارد

مصرف اوت میل باعث میشه یک دور معده بوجود بیاد که از هرگونه آسیب احتمالی که اسید هیدروکلریک میتونه به دیواره معده بزنه جلوگیری می کنه. همچنین اوت میل حاوی فیبر محلوله که باعث میشه سطح کلسترول خون کاهش پیدا کنه.

گندم سیاه

خواص گندم سیاه برای بدن

گندم سیاه دستگاه گوارش رو تحریک می کنه و باعث میشه هضم غذا به سرعت و بدون اشکال انجام بشه. همچنین گندم سیاه منبع غنی پروتئین، آهن و ویتامین به شمار میاد.

فرنی آرد ذرت

طرز تهیه فرنی آرد ذرت

این غذا موجب از بین رفتن توکسین و فلزات سنگین موجود در بدن میشه و میکروفلورای روده ای رو به صورت عادی درمیاره. همچنین خوردن فرنی آرد ذرت بعنوان صبحانه باعث میشه تا مدت زیادی احساس گرسنگی نکنی.

جوانه گندم

فواید خوردن جوانه گندم

دو قاشق غذاخوری جوانه گندم حدود 15 درصد از ویتامین E و 10 درصد فولیک اسید مورد نیاز بدن برای یک روز رو تامین می کنه. همچنین باعث میشه دستگاه گوارش فعالیت منظمی داشته باشه.

تخم مرغ

خوردن تخم مرغ در صبح

محققان کشف کردند که خوردن تخم مرغ بعنوان صبحانه بطور قابل ملاحظه ای مصرف میزان کالری روزانه رو کم می کنه.

هندوانه

فواید خوردن هندوانه

خوردن هندوانه با معده خالی باعث میشه معده با مواد مایع مفید پر بشه. همچنین هندوانه به دارا بودن مقدار زیادی آنتی اکسیدان لیکوپن برای سلامت چشم ها و قلب هم مفیده.

بلوبری

بلوبری چه میوه ای است و در کجا به عمل می آید

بر اساس تحقیقاتی که اخیراً انجام شده خوردن بلوبری بصورت منظم موجب بهبود حافظه و تنظیم فشار خون و متابولیسم بدن میشه مخصوصاً اگه بلوبری بعنوان صبحانه مصرف بشه.

نان سبوس دار بدون مخمر

انواع مختلف نان سبوس دار

کربوهیدرات و دیگر مواد مغذی موجود در نان سبوس دار برای بدن ضروری هستند. بهترین زمان برای خوردن این خوراکی صبح هاست.

آجیل

فواید خوردن آجیل

آجیل و دانه های خوراکی اگر با معده خالی مصرف بشن عملکرد دستگاه گوارش رو بهبود می بخشن و PH موجود در معده رو به سطح نرمال می رسونن.

عسل

فواید خوردن عسل طبیعی

خوردن عسل بعنوان صبحانه باعث میشه بدنت انرژی و قدرت لازم برای طول روز رو بدست بیاره. همچنین عسل فعالیت مغز رو سریع می کنه و موجب افزایش تولید هورمون سروتونین میشه که حس خوب رو در تو ایجاد می کنه.

با هم لیست 10 غذای خطرناک و 10 غذای مفید رو مرور کردیم. امیدوارم این مطلب برات مفید باشه و ازش در زندگیت استفاده کنی. امیدوارم همیشه سلامت باشی دوست نت نظری خوبم.

1 دیدگاه

نظر بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آزاده ملک زاده

آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه.
اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.