in ,

بی نظیربی نظیر افتضاحافتضاح بامزهبامزه

قیمت اپل واچ در ایران

Apple Watch Price in Iran

همه چیز درباره: قیمت اپل واچ در ایران

قیمت اپل واچ در ایران

برچسب ها: قیمت اپل واچ در ایران , مدل های اپل واچ

این مطلب در بخش “مطالب روز” نوشته شده است و به “قیمت اپل واچ در ایران” می پردازد. آیا به دنبال اطلاعاتی درباره “قیمت اپل واچ در ایران” یا “مدل های اپل واچ” هستی؟ پس این مطلبو مطالعه کن و نظرتو در انتها برای ما بنویس.

کی فکرشو می کرد یه روزی بدون موبایل نتونیم زندگی کنیم یا بدون گوشی از خونه بیرون نریم. اپل واچ هم بزودی به یکی از همین تجهیزات تکنولوژی تبدیل می شه که زندگی بدون اون دیگه ممکن نیست. اپل واچ در ایران هم بسیار محبوب شده و این روزها هر کسی که آیفون داره به دنبال خریدن یک اپل واچ هم هست. قیمت اپل واچ در ایران هم قطعا کم نباید باشه و مثل تمامی محصولات دیگه اپل باید خیلی گرون باشه. حالا در اینجا می خوام توضیح بدم که اپل واچ چه مدل هایی داره و در چه قیمت هایی برای خرید در ایران موجوده. قبل از شروع کردن باید بگم که اپل واچ مدرن ترین محصول اپل هست و انتظار آن می ره به زودی و در سال های آینده به یکی از محصولات مهم تکنولوژی دنیا تبدیل بشه.

مدل های مختلف اپل واچ را بشناسید!

پیش از اینکه در رابطه با قیمت اپل واچ در ایران صحبت کنیم بهتر است این محصول را بهتر و دقیق تر بشناسیم. اپل واچ شامل مدل های بسیار مختلفی می‌شود که از نظر اندازه، سخت افزار و کارایی با هم متفاوت هستند. ما در این مقاله اختصاصی سعی خواهیم کرد که علاوه بر شرح تفاوت های مابین قیمت این محصولات در مورد تفاوت مدل های مختلف اپل واچ هم صحبت کنیم. به طور کل اپل واچ در پنج دوره زمانی مختلف معرفی شد. در بخش زیر این پنج سری اصلی اپل واچ را به طور دقیق تر برایتان معرفی می‌کنیم.

قیمت اپل واچ در ایران

  • اپل واچ (Apple Watch): اولین اپل واچ برای اولین باز در سال 2015 از سوی شرکت اپل رونمایی شد و به اختصار “اپل واچ” (Apple Watch) نام گرفت. متاسفانه هم اکنون تولید این ساعت هوشمند متوقف شده و به سختی می‌توان مدل های آن را در بازار ایران یا هر کجای دنیا پیدا کرد. بنابراین اولین ساعت هوشمند اپل در سال 2015 و با نام اپل واچ رونمایی شده بود که در برخی منابع به آن اپل واچ اورجینال (Apple Watch Original) یا اپل واج سری صفر (Apple Watch Series 0) هم گفته می‌شود.
  • اپل واچ سری یک (Apple Watch Series 1): در سال 2016 شرکت اپل نسخه جدید و جایگزین اپل واچ اصلی یا اورجینال سال 2015 خود را معرفی کرد و برای اینکه مابین نام این دو مدل اپل واچ تفاوت ایجاد شود به آن لقب “اپل اچ سری یک” یا “Apple Watch Series 1” را داد. این نسخه از اپل واچ که به آن اپل واچ 1 هم گفته می‌شود نسبت به نسخه سال 2015 محصول پیشرفته‌تر بود و از بلوتوث 4.2 و چیپ 2 هسته‌ای سریع‌تر پشتیبانی می‌کرد. این نسخه از اپل واچ دیگر توسط شرکت اپل تولید و عرضه نمی‌شود و شاید بتوان برخی نسخه های آن را در بازار کشور پیدا کرد.
  • اپل واچ سری دو (Apple Watch Series 2): اپل واچ سری دو در کنار اپل واجچ سری 1 و به عنوان نسخه پیشرفته‌تر آن معرفی شد! به این نسخه از اپل واچ اصطلاحا اپل واچ 2 هم گفته می‌شود. تفاوت های اصلی این نسخه اپل واچ در مقایسه با اپل واچ سری 1 مربوط به پشتیبانی از GPS، ضد آب بودن و بهره‌مندی از باتری بزرگ تر می‌شد. تولید و عرضه اپل واچ سری دوم هم دیگر از سوی اپل انجام نمی‌گیرد اما می‌توان نسخه هایی از این محصول را در بازار کشور تهیه و خریداری کرد.
  • اپل واچ سری سوم (Apple Watch Series 3): در سال 2017 شرکت اپل نسخه جدیدتر اپل واچ های خود را با نام اختصاصی اپل واچ سری سوم رونمایی کرد که اصطلاحا به آن اپل واچ 3 هم گفته می‌شود. اپل واچ 3 در مقایسه با اپل واچ 2 پیشرفته‌تر بوده و از قابلیت LTE پشتیبانی می‌کند و کیفیت GPS آن افزایش یافته و قابلیت های بهتر و کامل تری برای ردیابی وضعیت سلامت جسمانی و فیتنس ارائه خواهد کرد. این نسخه از اپل واچ هم اکنون به راحتی در بازار کشورمان قابل خرید خواهد بود.
  • اپل واچ سری چهار (Apple Watch Series 4): جدیدترین نسخه و مدل ساعت های هوشمند اپل، اپل واچ سری چهارم یا اصطلاحا اپل واچ 4 است که نسبت به اپل واچ 3 صفحه نمایش بزرگ تری دارد و به سنسور ضربان قلب پیشرفته‌تر و با قابلیت های بیشتری مجهز خواهد بود. ضمنا این نسخه از اپل واچ قدرتمندترین چیپ در بی اپل واچ ها را دارد.

بنابراین با تمام مدل های اپل واچ آشنا شدید. با شناخت بهتر این مدل ها می‌توانید دقیق تر تفاوت های مابین قیمت اپل واچ در ایران و دیگر بازارهای جهانی را درک کنید. طبیعتا هرچقدر بخواهید Apple Watch جدیدتری داشته باشید، هزینه خرید و قیمت آن هم بیشتر خواهد بود.

تفاوت های طراحی نسخه های مختلف Apple Watch

تفاوت های مابین نسخه های مختلف اپل واچ باید از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گیرند. در ادامه هر یک از این زمینه ها را به طور مختصر با هم مقایسه می‌کنیم.

طراحی و ظاهر

از نظر ظاهر و سبک طراحی مابین سری های 0، 1، 2 و 3 اپل واچ خیلی تفاوتی وجود ندارد اما اپل واچ 4 نسبت به نسخه های قبلی کمی تغییر ظاهر داشته است. برای مثال این نسخه در اندازه های 40 و 44 میلیمتری عرضه شده که قبلا محدود به نسخه های 38 و 42 میلیمتری بود. فراموش نکنید که تمام سری های مختلف اپل واچ از دستبند های مختلفی بهره می‌برند و می‌توانند در نوع های خاصی انتخاب شوند که هر یک ظاهر منحصر به فرد خود را دارند اما تقریبا تمام اپل واچ های یک سری مشابه از نظر سخت افزاری و کارایی تفاوتی با یکدیگر نخواهند داشت. قیمت اپل واچ در ایران و دیگر کشورها به گونه‌ای است که هر چه نسخه جدیدتری را خریداری کنید، هزینه بیشتری هم باید پرداخت شود.

صفحه نمایش

از نظر صفحه نمایش تمام سری های مختلف اپل واچ ظاهری مشابه دارند اما از نظر ساختار و تکنولوژی کمی نسبت به هم متفاوت هستند. تمام سری های اپل واچ صفحه نمایش مربعی دارند. اپل واچ سری 0 از نمایشگر OLED Retina بهره‌مند بود که روشنایی 450 نیت را ارائه می‌کرد و از قابلیت فورس تاچ (Force Touch) هم پشتیبانی به عمل می‌آورد اما ماکسیم روشنایی نسخه های بعدی اپل واچ یعنی اپل واچ 1، 2، 3 و 4 به 1000 نیت افزایش یافت. ضمن اینکه اپل واچ 4 از نظر اندازه صفحه نمایش هم نسبت به نسخه های قبلی بزرگ تر  است. این موارد تنها تفاوت های مابین صفحه نمایش سری های مختلف اپل واچ هستند.

قیمت اپل واچ در ایران

چیپ و قدرت عملکرد

اپل واچ گجتی نیست که به پردازنده خیلی قدرتمند و عالی نیاز داشته باشد، اما با این حال اپل همیشه سعی کرده بهترین حالت را در گجت هایش به وجود آورد. در همین راستا اپل واچ های سری مختلف هم از چیپ های خوبی بهره‌مند شده‌اند اما طبیعتا هرچقدر نسخه های جدیدتر اپل واچ ها را تهیه کنید، چیپ قدرتمندتری هم در آن ها بکار رفته است. اپل واچ سری یک از تراشه S1P بهره‌مند بود و رم 512 مگابایتی داشت اما به تدریج در اپل واچ های سری 2، 3 و 4 از تراشه های جدیدی با نام S2، S3 و S4 استفاده شد. همچنین اپل واچ 3 رم 768 مگابایتی دارد و اپل واچ 4 هم احتمالا از رم مشابه یا 1 گیگابایتی بهره می‌برد (به طور دقیق نامشخص است).

باتری و قابلیت های اتصال

باتری سری های مختلف اپل واچ از نظر کارایی خیلی با هم تفاوت ندارند و تمام آن ها تقریبا با یک بار شارژ یک روز می‌توانند انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کنند. از نظر قابلیت های اتصال تمام سری های اپل .واچ از بلوتوث و وای فای پشتیبانی می‌کنند اما سری 3 و سری 4 اپل واچ علاوه بر بلوتوث و وای فای از قابلیت نصب سیم کارت و اتصال سلولار هم پشتیبانی به عمل می‌آورند. بنابراین اگر تمایل به نصب سیم کارت در اپل واچ داشته باشید باید Apple Watch Series 3 یا Apple Watch Series 4 را خریداری کنید. فراموش نکنید سیم کارت هایی که در این اپل واچ ها نصب می‌شود از نوع خاص eSIM است.

قیمت اپل واچ در ایران

چرا قیمت اپل واچ در ایران بالاست؟

متاسفانه قیمت اپل واچ در ایران بسیار بالاست و اگر بخواهید اپل واچ های جدید مثل سری 3 یا 4 را تهیه کنید باید چندین میلیون تومان هزینه صرف نمایید. اما دلیل این مسئله چیست؟ دلیل زیاد بودن قیمت اپل واچ در ایران با دو موضوع ارتباط دارد. اولین از همه اینکه اپل کلا محصولاتش را با قیمت گران روانه بازار می‌کند و به نوعی خود را یک شرکت عرضه کننده گجت های لاکچری می‌داند که طبیعتا باید محصولاتش قیمت بالایی داشته باشند! بنابراین تصور نداشته باشید که اپل واچ یا محصولات اپل فقط در ایران گران هستند. متاسفانه قیمت گجت های اپل در همه جای دنیا زیاد است و همه این موضوع را می‌دانند که اپل قیمت گرانی را برای گجت هایش در نظر می‌گیرد. اما عامل بعدی که روی افزایش قیمت اپل واچ در ایران تاثیر گذاشته مربوط به افزایش نرخ ارز می‌شود. متاسفانه افزایش نرخ ارز و دلار سبب شده تا هزینه خرید اپل واچ در محاسبات داخلی و به واحد ریال افزایش یابد و در نتیجه شما ملزم شوید برای خرید اپل واچ هزینه گزافی را صرف کنید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب در رابطه با قیمت اپل واچ در ایران و مدل های مختلف آن صحبت کردیم. سعی شد همه چیز به صورت خلاصه خدمتتان ارائه شود تا دچار سردرگمی نشوید. امیدوار هستیم از این مطلب اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید. نظر شما در مورد قیمت اپل واچ در ایران چگونه است؟


این سوال با کد ( ID=254 ) از آی پی 141.101.104.43 در ۲۳/۰۱/۱۳۹۶ ثبت شده است.

نت نظر بزرگترین سایت نظردهی و نظرسنجی در ایران. کافی است عبارت مورد نظر خودتو در قسمت جستجوی سایت نت نظر جستجو کنی و مطالب وابسته را مطالعه کنی.

آیا این مطلبو دوست داشتی؟ نظرتو راجب “قیمت اپل واچ در ایران” و یا هر سوالی درباره “قیمت اپل واچ در ایران” و “مدل های اپل واچ” در قسمت دیدگاه ها بنویس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: امین رضائیان

امین هستم. در مورد تکنولوژی (به ویژه موبایل و تبلت) می‌نویسم. خوشحال می‌شم نظرتون رو در مورد نوشته‌هام بدونم.