in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه

با 10 تا از زیباترین مناطق دنیا آشنا شو

ba 10 ta az zibatarin manateghe donya ashena sho

امروز می خوام 10 تا از زیباترین مناطق دنیا رو بهت معرفی کنم. مکان های فوق العاده ای که الهام بخش هنرمندان هستند و برای تمدد اعصاب و یک سفر آرامش بخش، هر سال از تمام دنیا بازدید کننده دارن. اگه کنجکاو شدی که بدونی زیباترین مناطق دنیا کجا هستند این مطلب رو تا انتها دنبال کن، شاید مقصد سفر بعدی تو هم یکی از این زیباترین مناطق دنیا بود.

معرفی 10 تا از زیباترین مناطق دنیا

10 – آبشار نیاگارا در کانادا (Niagara Falls, Canada) سریع ترین آبشار دنیا

آبشار نیاگارا یکی از زیباترین مناطق دنیا

آبشار نیاگارا در مرز کانادا و آمریکا قرار داره و از مهم ترین جاذبه های گردشگری کانادا به شمار میاد. در واقع آبشار نیاگارا از 3 آبشار تشکیل شده که عبارتند از آبشار نعل اسب (Horseshoe Falls)، آبشار آمریکایی (American Falls) و آبشار نقاب عروس (Bridal Veil Falls). ساحل غربی رودخانه نیاگارا به آبشار نعل اسب مشرفه. این آبشارها بین آبشارهای تمام دنیا سریعترین جریان آب رو دارا هستند.

9 – شبه جزیره باخا در مکزیک (Baja Peninsula, Mexico) رویایی ترین جزیره دنیا

شبه جزیره باخا در مکزیک

شبه جزیره باخا در غرب مکزیک قرار داره و از دو طرف شرق و غرب توسط خلیج کالیفرنیا و اقیانوس آرام احاطه شده. این شبه جزیره چشم اندازه فوق العاده ای داره. آسمون شب در باخا خیلی رویایی و زیباست و احساس می کنی که اگه دستت رو بلند کنی می تونی ستاره ها رو بچینی. هر سال خیلی ها برای موج سواری و کوهنوردی راهی این شبه جزیره زیبا و دوست داشتنی میشن.

8 – جزیره زنگبار در تانزانیا (Zanzibar) زیبا ترین منطقه گرمسیری

جزیره زنگبار در تانزانیا

جزیره زنگبار از زیباترین مناطق دنیا ست که از جزایر کشور تانزانیاست و آب و هوایی گرمسیری داره. زنگبار بعنی سرزمین سیاهان (زنگی ها). جزیره زنگبار با ساحلی پوشیده از ماسه های سفید و رویایی و دریا و آسمونی آبی می تونه آرامش بخش ترین نقطه جهان باشه. اگه به زنگبار سفر کردی می تونی از قله کلیمانجارو بلند ترین قله آفریقا هم بازدید کنی.

7 – ابیدوس در پرتغال (Óbidos, Portugal) رویایی ترین شهر دنیا

شهر ابیدوس در پرتقال

شهر زیبای ابیدوس برای یک سفر آرامش بخش و رویایی خیلی مناسبه. کینگ دنیس پادشاه وقت پرتغال این شهر زیبا رو در سال 1282 به عنوان هدیه ازدواج به همسرش بخشید و بعد از این تاریخ این کار زیبا به عنوان رسم بین پادشاهان رواج پیدا کرد و شهر ابیدوس به عنوان هدیه ازدواج بین ملکه های پرتغالی دست به دست شد. چیزی که باعث زیبایی این شهر شده حالت قرون وسطایی شهر ابیدوسه. 3 دوره در طول سال وجود داره که اگه در این تاریخ ها به ابیدوس سفر کنی حس می کنی کاملاً به قرون وسطی قدم گذاشتی. در این دوره ها مردم شهر لباس های قدیمی می پوشن و حتی سکه های قرون وسطایی رو برای خرید و فروش استفاده می کنند. این دوره ها شامل روزهای 7 تا 11 و 14 تا 18 و 21 تا 25 ماه جولای هست.

6 – جزیره بورا بورا در پلینزی فرانسه (Bora Bora, French Polynesia) آرام ترین جزیره دنیا

جزیره بورا بورا در پلینزی فرانسه

یکی دیگه از زیباترین مناطق دنیا جزیره بورا بورا در فرانسه ست. جزیره ای که در گذشته یک آتشفشان فعال داشته که با گذشت زمان به یک صخره و اکوسیستم تبدیل شده و امواج بلند رو محدود کرده و موجب شده این جزیره به یک جزیره آروم و رویایی تبدیل بشه. بورا بروا در اقیانوس آرام جنوبی قرار داره. زیبایی این جزیره خیره کننده ست و آب آبی فوق العاده شفاف و طبیعت بکر و بی نظیرش هر کسی رو وسوسه می کنه که هر طور شده یک بار هم به بورا بورا سفر کنه. آلاچیق های روی آب این جزیره از معروف ترین جاذبه های گردشگری بورا بوراست.

5 – پارک ملی بدلندز در ایالت داکوتای جنوبی آمریکا (Badlands National Park, South Dakota, USA) زیباترین پارک طبیعی دنیا

پارک طبیعی بد لندز در ایالت داکوتای جنوبی

پارک ملی بدلندز یکی از زیباترین مناطق دنیا ست که پر از کوه های کوتاه و بلنده. صخره های زیبای بدلندز حاصل فرسایش چند میلیون ساله گل و لای دریاست. زیبایی این پارک طبیعی خیره کننده ست، مخصوصاً آسمونش در شب جلوه ی بسیار زیبایی داره.

4 – پارک ملی یوسیمیتی در کالیفرنیا آمریکا (Yosemite National Park, California, USA) الهام بخش ترین منطقه جهان

پارک ملی یوسیمیتی در کالیفرنیا آمریکا

یکی دیگه از پارک های طبیعی آمریکا که جزء زیباترین مناطق دنیا به شمار میاد پارک ملی یوسیمیتی هست. این منطقه در تمام طول سال زیبا و باشکوهه و پر از مناظر الهام بخشه. از زیبایی های این پارک میشه به آبشارهای فوق العاده زیبا، قله های بلند و انواع مختلف جانوران اشاره کرد.

3 – اوسا پنینسولا در کاستاریکا (Osa Peninsula, Costa Rica) دیدنی ترین منطقه زمین

اوسا پنینسولا در کاستاریکا

اوسا پنینسولا در ساحل جنوبی اقیانوس آرام واقع شده و یک شبه جزیره زیباست. این منطقه زیبا پر از مناظر خیره کننده، سواحل رویایی و حیات وحش فوق العاده ست.

2 – گذرگاه ساحلی جاینت در ایرلند (Giant’s Causeway, Ireland) قشنگ ترین اثر آتشفشانی

گذرگاه ساحلی جاینت در ایرلند

این منطقه یک میراث جهانی در ایرلند شمالیه که از 40000 ستون سنگی از جنس بازالت که بر اثر آتشفشان های باستانی به وجود اومده تشکیل شده. این ستون ها از چهار ضلعی تا هشت ضلعی متنوع هستند ولی بیشتر ستون ها به شکل شش ضلعی دراومدن. گونه های گیاهی نادر روی صخره ها و طبیعت این منطقه به وفور یافت میشن.

1 – باگان در میانمار (Myanmar, Bagan) زیباترین منطقه دنیا

شهر باستانی باگان در میانمار

باگان یا شهر هزار معبد که از باستانی ترین شهر های دنیاست و حدود 2000 معبد قدیمی و زیبا در این شهر قرار داره. چشم انداز طلوع و غروب خورشید در باگان فوق العاده تماشاییه. باستان شناسان با گذشت سال ها تحقیق روی این معابد هنوز هم نتونستند که مردم باستان در هزارها سال پیش چطور تونستن همچین معابد زیبا و باشکوهی بسازند.

امیدوارم از مطلب زیباترین مناطق دنیا خوشت اومده باشه. فکر می کنی زیباترین منطقه بین این عناوینی که گفتم کدوم بود؟ نظرت رو برام بنویس…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آزاده ملک زاده

آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه.
اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.