in

بی نظیربی نظیر افتضاحافتضاح

خطرناک ترین جاده های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟

khatarnaktarin jadehaye donya dar kodam keshvar gharar darand

سفر جاده ای یکی از آرامش بخش ترین تفریحاته به شرطی که در مسیر خطرناک ترین جاده های دنیا نباشی یه لحظه فکر کن که توی حال خودت هستی و داری رانندگی می کنی به روبرو نگاه می کنی و باد خنکی هم به روی گونه هات می خوره بعد ناگهان پیچ های پی در پی و خیلی موانع غیر منتظره رو می بینی این صحنه ایه که در خطرناک ترین جاده های دنیا با اون روبرو میشی به نظرت جالبه یا جذابیتی نداره؟! اگر اهل خطر کردن هستی با من به خطرناک ترین جاده های دنیا بیا تا خطر واقعی رو احساس کنی.

خطرناک ترین جاده های دنیا که در زیبایی نظیر ندارند

10-جاده Le Passage du Gois، فرانسه

خطرناک ترین جاده دنیا در زیر آب

این جاده صاف و بدون پیچ تا چند ساعت دیگه به طور کامل زیر آب میره باور نکردنیه! جزر و مد موجب این حالت میشه و رانندگان باید قبل از ورود به این مسیر خطرناک 4 کیلومتر و نیمی برنامه جزر و مد رو هم در نظر بگیرن تا غرق نشن.

9- جاده Transfăgărășan، رومانی

رومانی و خطرناکترین جاده ها

بلندترین جاده خطرناک رومانی در کوهستان Carpathian با این شکل عجیب وجود داره! به نظر شما چه چیزی طراحان را مجبور به ساخت چنین جاده ای کرده؟ هر چه هست واقعا منظره زیبایی داره.

8-جاده Gotthard Pass، سوئیس

خطرناک ترین جاده کوهستانی دنیا

خطرناک ترین جاده کوهستانی دنیا به طول 65 کیلومتر در کشور سوییس قرار داره! قبل از دیدن این تصویر فکر می کردم جاده هزارچم  بسیار پر پیچ و خم هست ولی الان نظرم عوض شد.

7-پل Eshima Ohashi، ژاپن

خطرناک تریین جاده های دنیا در آسیا

این جاده بر روی پلی با ارتفاع 1/7 کیلومتر به عرض 11/3 کیلومتر زده شده. علت این کار هم عدم مزاحمت برای  بزرگ ترین کشتی های منطقه بوده. کشتی ها به راحتی از زیر پل عبور می کنن و خطری اون ها رو تهدید نمی کنه ولی راننده ها مجبور به عبور از خطرناک ترین جاده ژاپن هستن.

6- جاده Caucasus، روس

زیبایی و خطر در یک جاده

این جاده بسیار باریک با یک لاین، به همون اندازه که زیبا و سرسبزه ترسناک و خطرناک هم هست! من در عجبم اگر از روبرو ماشین بیاد راننده باید چه کار کنه؟

5-جاده Zoji La، هندوستان

جاده خطر آفرین هندوستان

هیچ چاره ای برای روستاییان این منطقه وجود نداره و باید دام هاشون رو از این جاده باریک عبور بدن! از طرفی راننده ها هم راه عبور دیگری ندارن. این صحنه ایه که ساکنین محلی لاداج و کشمیر هر روز شبیه اش رو می بینند.

4-جاده هانا، هاوایی

زیباترین جاده خطرناک دنیا

بیش از 110 کیلومتر جاده باریک با 60 پل که اغلبش هم یک طرفه اس تنها راه ارتباطی بین دو شهر کاهولوی و هانا هستش! البته این جاده از خطرناک ترین جاده های دنیاست که عموما با رانش زمین هم همراهه.

3- بزرگراه دالتون، آلاسکا

لغزنده ترین جاده های دنیا

این جاده همیشه برفی مسیر ارتباطی بین 3 روستای منطقه اس که به خاطر لغزنده بودن و خلوتی یکی از خطرناک ترین جاده های دنیاست. اگر تجهیزات کافی به همراه نداشته باشی، حتی یک پنچری ساده هم می تونه خطر مرگ در اثر سرمازدگی رو به همراه داشته باشه.

2-جاده اقیانوس اطلس، نروژ

ترسناک ترین جاده های دنیا

این جاده یکی از شگفت انگیزترین جاده های توریستیه که روستاهای کوچک و ساحلی نروژ رو به هم وصل میکنه! نمی دونم برای زیبایی و جلب توریست جاده به این شکل طراحی شده یا دلیل دیگه ای داشته.

1-تونل Guoliang، چین

جاد های مرگبار

این جاده با اون تونل وحشتناک تنها راه ارتباطی روستاییان منطقه با مناطق دیگه اس! باورت میشه این تونل رو بومیان این روستا برای رفت و آمد ساخته باشن! واقعا که محشره به نظرم برای یک بار هم که شده باید این منظره رو از نزدیک دید.

 به نظرت کدوم یکی از این جاده ها از بقیه خطرناک تره؟ رای خودت رو در کامنت ها، با یک شماره به خطرناک ترین جاده های دنیا اعلام کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: افسانه رجب پور

افسانه هستم فعال،پر انرژی و علاقه مند به جستجو . از خوندن نظرت راجع به پست هام خوشحال میشم. اگه به موضوع خاصی علاقه مندی کافیه به من بگی تا در موردش از همه پرس و جو کنم و بهترین رو برات بنویسم .