in

افتضاحافتضاح ضعیفضعیف بی نظیربی نظیر بامزهبامزه

سن رای دادن در ایران چقدر است؟

سن رای در ایران برای انتخابات

بزودی یک انتخابات دیگر در پیش است. سن رای دادن در ایران برای شرکت کنندگان در این رای گیری خیلی مهمه. در واقع کسانی که برای بار اول می خوان در انتخابات شرکت کنن باید با توجه به سن رای در ایران شناسنامه و کارت ملی رو به همراه داشته باش وگرنه اجازه رای دادن رو ندارن. در این مطلب سن رای در ایران برای انتخابات را اعلام می کنیم.

سن رای در ایران برای انتخابات

سن رای دادن در ایران چقدر است؟

رای دادن در انتخابات

در این انتخابات همه واجدین شرایط  رای دادن میتونن در این دوره انتخابات شرکت کنند و نظر خود را برای این انتخابات از طریق رای اعلام کنند. در ادامه سن رای دهندگان برای این انتخابات اعلام میشه.

اهمیت دانستن سن رای در ایران

با توجه به اینکه انتخاباتی در پیش رو است تنها امکان رای دادن برای افرادی ممکن است که به سن قانونی رای دادن رسیده باشند و در غیر این صورت امکان رای دادن برای آن ها وجود ندارد. موضوع مهم در این انتخابات سن رای دهندگان انتخابات هستش که با توجه به قانون مشخص میشه.

زمان تبلیغات کاندیداها

رای دهندگان در انتخابات

همه کاندیداهای شرکت کننده در این انتخابات می تونن تا زمان مشخصی که از قبل اعلام شده است ستاد انتخاباتی داشته باشن و در رسانه ها تبلیغ کنن. بعد از این زمان هیچ کاندیدایی اجازه تبلیغات را ندارند.

سن رای دادن در ایران

حداقل سن رای دادن در ایران

سن رای دادن در انتخابات

چیزی به انتخابات باقی نمونده و رای اولی ها خیلی دوست دارن بدونن برای این انتخابات حداقل سن رای گیری چقدره. برای انتخابات پیش رو تغییری در سن قانونی رای دهندگان اعلام نشده است و به این معنی می توان دانست که حداقل 18 سال تمام اعلام شد.

پی نوشت: این مطلب بر اساس اطلاعات موجود در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 تنظیم شده است.

سن رای دهندگان در ایران در انتخابات ریاست جمهوری 96 ، 18 ساله. نظرت در مورد حداقل سن رای دهندگان در ایران چیه؟ به نظرت این سن مناسبه یا باید کمتر بشه؟ فکر می کنی برای انتخاب سرنوشت آینده کشور 18 سالگی سن ایده آلی هست؟ نظرت رو در کامنت ها با دوستانت در میون بزار.

در نت نظر بخوان: میانگین سن ازدواج در ایران چند است؟

51 دیدگاه

نظر بده
  1. سلام افسانه خانم من هم خواستم ضمن تبريك، بابت اطلاع رسانى تان تشكر كنم.

  2. سلام افسانه جون. همانطور كه گفتم موفق شدم ديروز راى بدم☺️ با اينكه ١٨سالم تمام نشده بود. البته من خارج از كشور هستم

    • سلام لیلا جان لطف کردی که تجربت رو با ما در میون گذاشتی. من اطلاعات رو از ستاد انتخابات کشور به دست میارم به نظرم برای خارج از کشور هم همین قانون باید باشه. دوستانی که تجربه مشابه در رای گیری ایران دارند لطفا همینجا اطلاع رسانی کنند

  3. دلم براى كسانى كه نيمه اول ٧٨ هستند ميسوزه
    به خاطر ٢ يا ٣ ماه! البته شايد كساني كه درشت چهره هستند بتونن

  4. دلم براى كسانى كه نيمه اول ٧٨ هستند ميسوزه
    به خاطر ٢ يا ٣ ماه! البته شايد كساني كه درشت چهره هستند بتونن راى بدن
    ولى خدايى ٢ ٣ ماه خيلى زور داره.مسخره ها

  5. حالا اگه تا يكى ٢ ماه تخفيف سن بدن مگه چى ميشه! خيلى مسخرست. ٧٨ تا ٩٦ يعنى ١٨ سال

  6. doste man dide ke tebghe made 28 raigiri 16 tamam mitone rai bede. hatta 2 nafar az doostam 18 tamam nabodan vali chon shenasname aks dar dashtan rai dadan.

  7. خبر فوری:
    به علت اینکه دوستان زیادی در مورد سن رای دادن در انتخابات سوال پرسیدند عین متن اطلاعیه 23 ستاد انتخابات کشور که ساعت 16 امروز جمعه انتشار داده شد را می نویسم:
    اطلاعیه شماره (۲۳)
    به اطلاع کلیه جوانان برومند میهن اسلامی ایران می رساند، سن انتخاب کنندگان در کلیه انتخابات جاری ۱۸ سال تمام می باشد. یعنی کلیه متولدین روز ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۸ و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رای در انتخابات شرکت نمایند.
    ستاد انتخابات کشور

  8. من رشته ی انسانی میخونم وازمنطق وسیاست واقتصادخیلی بهترازبقیه میدونم با اینکه سال اولی رشته ی انسانی هستم ولی چیزهایی که من در رابطه با اقتصاد میدونم خیلی ها نمیدونن ودر کشور ما سن 16 ساله بعد اونقدر درک وفهم دارن که به چه کسی رای بدن .
    واگه ما حق رای نداریم پس چرا برامون کارت ملی درست میکنن لااقل اونم بزارن واسه 18 سال به بعد
    ای کاش بیشتر در رابطه باسن حق رای گفت وگو وبحث میکردن

  9. 18سال تمام یعنی به سن 18سالگی رسیدی یاباید18سالرو تموم کنی و بری نوزده تابهت بگن 18سال تمام

  10. میشه بیشتر اطلاعات بدید؟ من متولد آذر 78 ام کسی رو دیدید که نیمه ی دوم 78 باشه و بتونه رای بده؟؟؟

  11. سلام. ببخشيد ولى من هم دخترم اولِ مرداد ١٨سالش تمام ميشه ولى وقتى پرس و جو كرد گفتند اجازه راى داره (با ٢ ماه تخفيف)

    • هنوز اطلاعیه جدیدی از ستاد انتخابات در رابطه با سن رای دهندگان داده نشده. رای گیری همین امروزه و اگر دختر تان موفق به رای دادن شد لطفا همینجا اطلاع رسانی کنید.

  12. كاش اجازه ميدادند افرادى كه تا ٦ ماه اول سال ١٨ ساله ميشوند هم راي بدن! دوست من متولد تير ٧٨ هستش. فقط به خاطر كمتر از ٢ ماه نميتونه راي بده!

  13. سلام.به نظر من بعضیا هستن خیلی سنشون کمه اما سن عقلشون بیشتره،،در جواب تسنیم

    • موافقم . من خودم ١٦ سال رو تموم كردم اما خيلى دوست دارم كه راى بدم . ميتونم توى اينده ى كشورم نقشى داشته باشم . من الان دانش اموز رشته انسانى ام و از منطق و سياست و تاريخ نسبت به بقيه ى هم سن هام بيشتر ميدونم و خيلى حس خوبى داره . اما خب متاسفانه نميتونم در انتخابات شركت كنم
      به نظرم سن راى بايد به حداقل ١٥ سال برسه

  14. این قانون ۱۸ سالگی مربوط به زمان انقلاب و جوونای نسل پیش بوده
    اون زمان بچه ها حتی تا ۲۵ سالگی هم سر عقل نمیوندن
    اما امروزه ماشاءالله بچه ها از سن خیلی پایین هوش و عقل یه نسل قبلی ۲۵ ساله رو دارن????
    جوونای امروزی از ۱۶ سالگی کاملا سرعقل هستن و حتی خیلی بهتر از بزرگتر ها درک میکنن اما حیف ک جهان سوم هستیم !

  15. خیلی نامردیه من این همه ذوق داشتم امسال میتونم رای بدم حداقل تا شهریور نیمه اول رو میزاشتین رای بدن دو سه ماه مونده تا18سال کامل بشه…نامردا.ناراحت شدم

  16. خیلی نامردیه من این همه ذوق داشتم امسال میتونم رای بدم حداقل تا شهریور نیمه اول رو میزاشتین رای بدن دو سه ماه مونده تا18سال کامل بشه…نامردا.ناراحت شدم

  17. با سلام و تشکر از متن زیباتون
    می خواستم بدونم
    طبق ماده 36 قانون انتخابات ریاست جمهوری

    ماده 36 ـ انتخاب کنندگان باید دارای شرایط ذیل باشند :

    1- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران .

    2- ورود به سن 16 سالگی .

    3- عدم جنون .

    سن رای مگه 16 سال نیس؟

  18. به نظر من باید سن رای گیری افزایش پیدا کنه مثلا 22 سالگی بهتر اینجوری میتونه بد و خوبو تشخیص بده

  19. به نظر من خیلی هایی که حتی از سی یا چهل سال هم رد کردند هنوز که هنوز با عقلشان تصمیم نمیگیرند چه برسد به کسانی که در سن ۱۸ سالگی هستند و هیجانات جوانی گاهی آنها را به پیروی از نظرات دوستانشان و… وا میدارد… به نظر من سن ملاک نیست… اما چون قرار است به عنوان قانون نوشته شود باید یک ملاک مشخص بگذارند… ولی به نظرم اگر ملاک بر عقل و دلیل انتخاب نامزد مورد نظر در انتخابات باشد بهتر است…

  20. واقعا دارن واسه اونایی ک 30/31 ب دنیا اومدن تبعیض قائل میشن
    دو روز کجا میگیره !!
    خواهشا رسیدگی کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: افسانه رجب پور

افسانه هستم فعال،پر انرژی و علاقه مند به جستجو . از خوندن نظرت راجع به پست هام خوشحال میشم. اگه به موضوع خاصی علاقه مندی کافیه به من بگی تا در موردش از همه پرس و جو کنم و بهترین رو برات بنویسم .