in

افتضاحافتضاح بامزهبامزه بی نظیربی نظیر ضعیفضعیف

آشنایی با پولدارترین شهر ایران

ashenayi ba pooldartarin shahre iran

اهل هر شهر و استانی باشه شاید برات جالب باشه که با پولدارترین شهر ایران آشنا بشی. البته منظورم از پولدارترین شهر ایران شهری نیست که مردمش ثروتمند هستند و زندگی اشرافی و بی دردسری رو داشته باشن، چون دیگه همه ما می دونیم که همچین شهری در واقعیت وجود ندارد، هر چقدر که شهری از نظر ذخایر زیرزمینی و منابع جزء شهرهای ثروتمند دنیا باشه هم باز در اون شهر میشه افرادی رو پیدا کرد که به نون شب هم محتاجن. پس اگه می خوای با پولدارترین شهر ایران آشنا بشی و بدونی کدوم شهر ایران از نظر منابع زیرزمینی رتبه ثروتمندترین شهر کشور رو بدست آورده این مطلب رو بخون، شاید علاقمند شدی و این شهر رو بعنوان مقصد سفر تابستانی انتخاب کردی.

پولدارترین شهر ایران کجاست؟

گچساران پولدارترین شهر ایران

شهر گچساران واقع در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویر احمد به پولدارترین شهر ایران شهرت داره. شهر گچساران با لقب بام نفتی ایران غنی ترین خاک کشور رو داراست. این شهرستان 25 درصد نفت و گاز کشور رو تامین می کنه و همین امر باعث شده پردرآمد ترین شهر ایران باشه. البته در ثروتمندترین شهر کشور هم نکاتی آزار دهنده وجود داره که موجب میشه هر سال عده بیشتری از مردم گچساران به کلان شهرها کوچ کنند، یکی از مهمترین این عوامل آزاردهنده مربوط میشه که بالا بودن نرخ بیکاری در این شهر که با وجود این ثروت سرشار و بی انتهای خدادادی، جمعیت شهر از بیکاری و کمی درآمد رنج می برند. عامل دیگری که برای مردم گچساران بسیار ناخوشاینده بوی بدی ست که از نفت و گاز به مشام می رسه، مردم شهر عقیده دارند که سهمشون از اینهمه ذخایر زیرزمینی و ثروت بالقوه تنها همین بوهای زننده ست.

اطلاعات جغرافیایی پولدارترین شهر ایران

سکوی نفتی گچساران

از اونجایی که شهر گچساران در منطقه گرمسیر قشلاقی واقع شده عموماً دارای آب و هوای گرمیه، آب و هوای گچساران به دو نوع تقسیم میشه، نیمه شرقی دارای آب و هوای معتدل و خشک و نیمه غربی دارای آب و هوای گرمسیری خشک هست. رودخانه زهره مهمترین رودخانه این شهر هست و حدود 20 کیلومتر امتداد داره.

مناطق دیدنی ثروتمندترین شهر ایرانی

آشنایی با جاذبه های گردشگری گچساران

  • غار شاه بهرام مربوط به سلسله اشکانی
  • قلعه دژ سلیمان متعلق به دوره اسماعیلیان
  • آرامگاه قلعه سه قلاتون متعلق به سده های میانی دوره اسلامی
  • پل های باستانی خیر آباد
  • روستای تاریخی خیر آباد
  • پل پرین یا پریم متعلق به سلسله هخامنشیان
  • آتشکده دوگور و دوپا متعلق به دوره هخامنشیان
  • تچه تل دهو از آثار باستانی 3000 سال پیش از میلاد
  • قلعه شامیرکان
  • گنبد لیشتر
  • قلعه بایاکلان
  • کوشک گودنگون
  • برج انجیر سیاه
  • آسیاب خریل شهر
  • و…..

پس دیدیم پولدارترین شهر ایران شهر گچساران هست که البته مردم این شهر بهره چندانی از درآمد و ثروت فوق العاده زیاد شهرشون نمی برند. از دیگر شهرهای ثروتمند ایران میشه به شهرهای مشهد، تبریز، تهران، اردکان، اصفهان و… اشاره کرد که عمدتاً این شهرها ثروتشون رو از طریق گردشگری بدست میارن.

تو اهل کدوم شهر از کشورمون هستی؟ برام بنویس وضعیت ثروت، کار و درآمد در شهر تو چطوره؟ بنظرت شهری که درش زندگی می کنی جزء شهرهای ثروتمند ایران هست یا نه؟

20 دیدگاه

نظر بده
  1. باسلام،برام جالب بود بدونم ثروتمندترین شهر ایران کجاست و وقتی خوندم ودیدم تهران این رتبه رو داره تعجب نکردم چون پایتخته والبته آین درست نیست باید اول شهرهایی درآمد زایی دارن آباد بندر صورتی که خیلی از این شهرها و مردمشون وضعیت مالی خوبی ندارن ،شهرهای جنوب کشور بایدبخاطر نفت تو رتبه های بالا باشن و شهرهایی که معادن زیر زمینی دارن هم باید در رفاه باشن ,من اهل تبریز هستم وباتوجهبه معادن زیادی که تو این شهر هست باید رتبه بالایی داشته باشه در صورتیکه اینطور نیست البته ثروتمندای زیادی تو تبریز هستن ولی شهر تبریز شهر ثروتمندی نیست ،به امید ریشه کن کردن فقر درایران ،

  2. ما مردم گچساران همیشه آینده کشور را تأمین کردیم. در این میان فقط مردم استان های دیگر بهره بردن تا ما بدبخت ترین استان ایران باشیم. به امید آینده ای بهتر برای گچساران

  3. به نظر من اردکان یزد چون هم اصفهان داره ازش نون میخوره هم یزد معدن چادور ملو اردکان با روزی ۸۰ملیارد درآمد که این که اصلا درآمد مردم نیست همش برای مسولین بی کفایت هست ولی کارخانه های عظیم جسه ای در اردکان هست که یزد ۳مین شهر صنعتی ایران هست از این تعداد کارخانه ۷۰درصدش تو اردکان هست که همش خصوصیه کارخانه منظورم بود..

  4. به نظر من پولدار ترین شهر ایران بعد از شهر های نفت خیز ایران کرمان هست چون بیشترین تولید ناخالصی کرمان و با مردمش هم ثروتمند هستن

  5. ??چرا دارین دعوا میکنین…هر شهری که پر درآمد باشه که پولدار نیس…وقتی مسئول های بی مسولیت هستن شهر هرچقدر پر درآمد باشه به این معنی نیس که شهروندانشم پولداران

  6. شاید باورتون نشه ولی به نظرم دزفول پولدارترین شهر ایرانه،چون دزفولیا اصل و نسبشون به یهودیا میرسه و خیلی خوب بلدن پول جمع کنن

  7. به نظر من پولدارترین شهر ایران دزفوله که منابع آبی و خاکی زیادی داره ومردمش رفاه زیادی دارند

  8. همتون اشتباه کردین پول دارترین شهر دنیا یا بتون بگم پول دارترین شهر ایران اهواز است

  9. سلام
    من شهر زنجان زندگی میکنم به نظرم این شهر ثرتمندترین شهر ایرانه میپرسین چرا؟ بهتون میگم.
    یک سرمایه گزارپروژه یک میلیارد یورویی در حال برسی و خرید زمین وعقد قرار داد هست برای ساخت خودروی برقی برای اولین بار در کشور با سرمایه گزاری بخش خصوصی با همکاری سه شرکت تویوتا رنو و ولوو
    شهرک صنعتی انگوران پر گردش مالی ترین شهرک صنعتی خاورمیا نه است که درسال بالای 1500 میلیارد تومان صادرات داره.
    شرکت ایران ترانسفو با 6500 نفر پرسنل بزرگترین تولید کننده ترانس در خاور میانه است که قرار داد 1200 میلیارد تومانی برای صادرات با شرکت زیمنس آلمان امضا کرده و زیمنس وارد کار اجرایی بازار یابی و فروش محصولات این شرکت در اروپا شده است.
    اخیرا یک شرکت کاغذ سازی بخش خصوص در عرض 2 سال به بهره برداری رسید مبلغ 400 میلیارد تومان به نام راشا کاسپین ایرانیان
    یک شرکت فولاد به نام فولاد سهن با سرمایه گزاری 850 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده.
    با پیگیری هیئت تجاری استان زنجان ونماینده محترم مجلس شورای اسلامی زنجان مقرر شد بزرگترین شهرک صنعتی کشور را یک شرکت ترکیه ای در زنجان بسازه.
    هتل 5 ستاره 5 طبقه با رستوران گردان در طبقه پنجم در منطقه گاوازنگ در حال ساخت است.
    و خیلی طرحهای اجرا شده دیگه که فرصتشو ندارم بگم
    پیروز و موفق باشین.
    از مدیریت سایت تقاضا دارم این مطلبو در همینجا سایتشون منتشر کنند.
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آزاده ملک زاده

آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه.
اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.