in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح

نکات مهم برای تزئین سفره افطار در مهمانی – لیست 10 تایی

nokate mohem baraye tazeine sofre eftar dar mehmani – liste 10 tayi

همونطور که می دونی در چند سال اخیر سفره آرایی بین خانم ها خیلی رایج شده و اکثراً سعی می کنن غذایی که تهیه کردن رو به بهترین شکل تزئین کنن تا بیشتر اشتهای خانواده رو برانگیخته کنن. الان که در ماه رمضان هستیم و مهمونی های افطاری بین خانواده ها برگزار میشه تزئین سفره افطار برای خانم خونه اهمیت زیادی داره. خصوصاً اگه خانم خونه تازه عروس باشه و بخواد جلوی خانواده شوهر خصوصاً جاری مهربون!!! خودی نشون بده. تو این مطلب می خوام 10 ترفند برای تزئین سفره افطار بهت یاد بدم که بهترین افطاری ماه رمضان رو جلوی مهمونات بذاری و هر جا که میرن از غذای خوشمزه و تزئین سفره افطار تو که به زیباترین شکل انجام شده تعریف کنن. تا انتهای مطلب با من باش تا تزئین گوجه فرنگی، خیار، سالاد میوه، سبزی خوردن و… رو بهت یاد بدم.

ترفند هایی برای تزئین سفره افطار

1 – دیزاین گوجه فرنگی و پنیر برای تزئین سفره افطار

چند ایده برای تزئین سفره افطار

همونطور که در تصویر می بینی ایده خیلی ساده و آسونیه. فقط برای این تزئین باید حتماً از گوجه گیلاسی استفاده کنی. مراحلش هم به این ترتیبه که باید گوجه ها رو از بالا چهار قاچ بزنی بطوریکه از پایین به هم متصل باشن. بعد دونه های گوجه رو خارج کن و داخل گوجه رو با پنیر فتا یا پنیر خامه ای پر کن. گوجه ها به شکل گل لاله میشن.

برای ساقه ها هم می تونی از برش های خیار نازک و هم از سبزی تره استفاده کنی. در نهایت هم می تونی با قرار دادن دونه های ذرت روی ساقه ها ترکیب زیباتری برای تزئین سفره افطار بوجود بیاری.

2 – رولت خیار برای زیباتر شدن سفره افطار

طراحی خیار برای تزئین سفره افطار

برای دیزاین خیار به این شکل با استفاده از پوست کن خیار رو به لایه های نازک برش بده و داخلش رو با پنیر و گوجه فرنگی نگینی خرد شده پر کن، بعد لایه خیار رو به شکل رولت بپیچ و برای اینکه باز نشه یک خلال دندون رو داخلش فرو کن.

3 – تزئین تربچه نقلی به شکل قارچ برای سفره آرایی افطاری

طراحی تربچه برای تزئین سفره افطار

این طرح شبیه اون قارچی میشه که ماریو تو بازی نوستالوژیک قارچ خور میخوره و رشد می کنه. 🙂 برای اینکه تربچه رو به این شکل دربیاری سعی کن بک تربچه گرد و بی عیب و نقص انتخاب کنی. تمام مراحل در عکس کاملاً مشخصه، فکر نمی کنم نیازی به توضیح باشه.

در نهایت می تونی از قارچ های زیبایی که درست کردی برای تزئین سبزی خوردن، کتلت، کوکو و… استفاده کنی.

4 – تزئین کاهو چینی به شکل گل داوودی یک ایده خوب برای تزئین افطار

سبزی آرایی با کاهو

با استفاده از در کنسرو و کاهوی چینی می تونی یک گل داوودی خوشگل درست کنی و سالاد و سبزی رو باهاش تزئین کنی. همونطور که در تصویر می بینی فقط باید ساقه کاهو رو رشته رشته کنی، برگهای کاهو رو با قیچی ببر. اگه در کنسرو نداری می تونی با یک چاقوی خیلی تیز هم این طرح رو درست کنی، فقط خیلی مواظب باش که دستت رو نبری.

5 – ساخت گل با تربچه یک ایده زیبا برای سبزی آرایی

سفره آرایی با تربچه

می تونی با درست کردن گل های تربچه ای سفره افطارت رو رونق بدی، آماده کردن این گل ها خیلی ساده ست. فقط کافیه مثل عکس رویه تربچه رو بطورت لایه لایه برش بزنی. بعد برای اینکه گلبرگ ها کامل باز بشن حدود 1 ساعت تربچه رو داخل آب سرد بذار، در نهایت می بینی گلبرگ ها چقدر زیبا خودشون رو باز می کنن.

6 – تزئین زیتون به شکل پتگوئن برای زیبا کردن سفره افطار

تزئین زیتون به شکل پنگوئن

برای آماده کردن این طرح زیبا و جذاب باید از زیتون سیاه استفاده کنی تا طرحت بیشتر به پنگوئن شبیه بشه. پنیر فتا یا پنیر خامه ای، هویج و خلال دندون هم لازم داری. پنیر فتا یا خامه ای رو له کن تا حسابی نرم بشه و به شکل گلوله های ریز دربیار. زیتون رو به 2 قسمت تقسیم کن و در دو طرف پنیری که گلوله کردی قرار بده. هویج رو به شکلی که در تصویر می بینی برش بزن، این هویج قراره پا  نوک پنگوئن باشه. زیتون رو بر روی هویج قرار بده، حالا یک زیتون درسته و بدون هسته دیگه رو بصورت افقی به خلال دندون بکش و روی تنه پنگوئن قرار بده. نوک پنگوئن رو فراموش نکنی، باید یک تکه هویج مثلثی در قسمت سوراخ زیتون بذاری تا بعنوان نوک پنگوئن باشه.

7 – میوه آرایی با هندوانه برای تزئین سفره افطار

ساخت سبد میوه با هندوانه

میوه آرایی در مهمونی ها خیلی به چشم میاد پس برای تزئین سفره افطار از این میوه آرایی ساده که عکسشو برات گذاشتم استفاده کن. برای این کار یک هندوانه رو از عرض نصف کن و داخلش رو خالی کن تا بعنوان سبد میوه ازش استفاده کنی. حالا باقیمونده هندوانه رو خرد کن و داخلش بریز. می تونی از انواع میوه ها مثل خربزه، طالبی، انگور، توت فرنگی، میوه های تابستانی و… برای پر کردن سبد هندوانه ای استفاده کنی.

8 – دسر کیوی یک ایده عالی برای دسر افطار

طرز تهیه دسر ساده

می دونی دیگه چی واسه تزئین سفره افطار لازمه؟ یه دسر میوه ای سالم و خوشمزه. برای تهیه این دسر میوه ای به کیوی، چوب بستنی و شکلات تخته ای نیاز داری. اول شکلات تخته ای رو به روش بن ماری ذوب کن. روش بن ماری یعنی روی حرارت غیر مستقیم. اینطوری که داخل یک قابلمه آب بریز و بذار جوش بیاد بعد داخل اون قابلمه یک کاسه یا قابلمه کوچکتر بذار و داخلش شکلات ها رو بریز تا ذوب بشن. می تونی شکلات ها رو رنده کنی تا راحت تر ذوب بشن.

وقتی شکلات ذوب شد کیوی رو پوست بگیر و حلقه حلقه کن. چوب بستنی ها رو داخل حلقه های کیوی فرو کن و داخل شکلات ذوب شده بغلطون تا همه جای کیوی شکلاتی بشه. حالا کیوی ها رو داخل فریزر بذار تا ببندن. می تونی با استفاده از موز هم همین دسر خوشمزه رو درست کنی.

9 – تزئین نون پنیر سبزی افطار به شکل کفشدوزک

دیزاین نون پنیر سبزی به شکل کفشدوزک

این طرح هم خیلی خوشگله و هم خیلی آسون. برای آماده کردنش هم می تونی از نون تست یا نون باگت حلقه حلقه شده استفاده کنی. پنیر، گوجه گیلاسی، زیتون سیاه، سبزی خوردن، سس مایونز و رنگ خوراکی سیاه هم لازم داری. پنیر رو بمال روی نون و سبزی رو بریز روی پنیر. می تونی سبزی رو مقداری خرد کنی که زیباتر بشه. حالا گوجه گیلاسی رو مثل تصویر نصف کن و یک شکاف دیگه هم وسطش ایجاد کن و بذار روی پنیر. حالا زیتون رو از عرض نصف کن و بجای سر کفشدوزک قرار بده.

نوبت خالهای کفشدوزکه. سس مایونز رو با رنگ خوراکی سیاه مخلوط کن و بزن روی گوجه ها تا خالخالی بشه.

10 – درست کردن خرما به شکل گل برای دیزاین سفره افطار

تزئین خرما به شکل گل

خوردن خرما در ماه رمضان و زمانی که روزه هستیم ضروریه. برای تزئین سفره افطار هم می تونی از خرما استفاده کنی. برای این طرح به بادام پرک هم نیاز داری. باید خرما رو مثل عکس به 6 پره تقسیم کنی و روی هر پره یه بادوم پرک قرار بدی.

اینم از 10 ایده تزئین سفره افطار که با انجام دادنشون می تونی بهترین و شیک ترین مهمونی افطاری رو برای خانواده برگزار کنی. به نظرت دیگه برای یک سفره افطار کامل و مجلسی چه چیزهایی لازمه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آزاده ملک زاده

آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه.
اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.