in

بی نظیربی نظیر افتضاحافتضاح بامزهبامزه ضعیفضعیف

لیست 10 تایی رستوران های معروف شیراز

list 10 taei restooranhaye maroofe shiraz

شیرازی بودن یا مسافرت رفتن به شیراز یک طرف، خوردن دستپخت شیرازیا در بهترین رستوران شیراز هم یک طرف. خیلی کم پیدا میشه کسی که حداقل در طول عمرش یک بار شیراز نرفته باشه. چون شهر شیراز اونقدر جاذبه دیدنی و زیبایی فراوان داره که بدون شک یکی از ایستگاه های گردشگری بین المللی در ایرانه. اما در کنار همه این جاهای خوب دیدنی، همیشه سیر کردن شکم و لذت بردن از غذا در مسافرت میتونه بخش مهمی از زندگیت باشه. رستوران های معروف شیراز خیلی زیادن و انتخاب کردن یک رستوران شیک در شیراز کار سختیه. ولی برای اینکه کارت رو برای گشتن بین رستوران های معروف شیراز راحت تر کنم، یه لیست ده تایی از بهترین رستوران های شیراز آماده کردم که میتونی از بینشون رستوران های معروف شیراز رو بشناسی و انتخاب کنی.

در نت نشر بخون: بهترین رستوران های رامسر

لیست 10 تایی رستوران های معروف شیراز

1-رستوران بین المللی هفت خوان بهترین رستوران شیراز

بهترین رستوران های شیراز

آدرس: شیراز, بلوار جدید قرآن,نبش کوچه 17

اگه فکر کردی که اسم این رستوران صرفاً واسه قشنگیش گذاشتن هفت خوان باید بگم سخت در اشتباهی. این رستوران واقعاً هفت خوان داره، مثل همون هفت خوان شاهنامه فردوسی. در این رستوران که دارای هفت بخش متنوع هست با الگوبرداری از هفت خوان رستم نام گذاری شده که در ادامه به نقل از سایت اصلی رستوران بهشون اشاره میکنم.

  • خوان اول، فُرود : به معني زير، پائين، استثناء – بعد، پس، اصطلاحي در موسيقي ( زيرهمكف )
  • خوان دوم، سيندُخت : به معني دختر سين (سيمرغ) (همكف بوفه)
  • خوان سوم، بِليان : به معني نام حضرت خضر پيامبر (ع) كه برادر زاده اش الياس پيامبر است (فست فود طبقه اول)
  • خوان چهارم، زَرير : به معني زرين بر، زرين جوشن، پسر سهراب برادر گشتاسب پدر بستور (كافي شاپ طبقه اول)
  • خوان پنجم، نُوفِل : به معني شاب، جميل، كريم (رستوران ملل طبقه دوم)
  • خوان ششم، گيسيا : از نام هاي برگزيده (كافي شاپ ملل طبقه دوم)
  • خوان هفتم، گَرسيوَز :به معني دارنده استقامت و پايداري، برادر افراسياب (پشت بام )

2- رستوران سنتی صوفی از رستوران های معروف شیراز

رستوران صوفی شیراز

آدرس: شیراز, بولوار ستارخان, رو به روی مسکن و شهرسازی

معمولا به هر شهری که بری هوس خوردن غذاهای سنتی در یک فضای سنتی حتماً به سرت میزنه. شیراز هم از این موضوع مستثنی نیست و رستوران صوفی که از رستورانی های معروف شیراز در زمینه غذاهای سنتیه میتونه انتخاب بسیار شایسته و عالی باشه. البته به این معنی نیست که هیچ غذای مدرنی در رستوران صوفی ارائه نشه. چرا که حتی غذای ایتالیایی هم میتونی در اینجا میل کنی. قسمت قشنگ ماجرا نان سنگنگ کاملا سنتیه که در خود رستوران در بخش نانوایی پخت میشه. نان داغ تازه با انواع کباب که جایی برای حرف باقی نمیزاره.

3- رستوران باغ راز یک رستوران شیک در شیراز

رستوران شیک شیراز

آدرس: شیراز, قصردشت, بلوار شاهد

مجموعه رستورانی و تفریحی باغ راز در شیراز بدون شک یکی از رستوران های شیک شیراز محسوب میشه. محیطی فوق العاده زیبا و چشم نواز، با معماری خارق العاده لذت غذا خوردن رو چندین برابر میکنه. فضای جنگلی و چمن کاری شده این مجموعه باعث میشه روح و روانت در هوای گرم شیراز عوض بشه. غذاهای رستوران باغ راز در دو منوی جداگانه با نام منوی باغ و منوی بام ارائه میشه که در منوی باغ غذاهای اصلی و سنتی سرو میشه و در منوی بام انواع فست فود و مرغ کنتاکی و این موارد.

4- رستوران سنتی باغ عمارت شاپوری

رستوران های معروف شیراز

آدرس: شیراز, بلوار کریمخان, خیابان انوری, باغ و عمارت شاپوری

جدا از خوردن غذا در رستوران های معروف شیراز ، گاهی دیدن معماری بناهای ساخته شده در شیراز هم آدم رو به حیرت میندازه. رستوران سنتی باغ عمارت شاپوری هم یکی از همین بناهاست که مطمئناً بعد از وارد شدن به این باغ مدتی رو محو تماشای ساختمان رستوران خواهی شد. غذاهای بسیار متنوعی در این رستوران سرو میشه و در کنار محیطی زیبا، آرام و از طعم واقعی و لذیذ دستپخت شیرازی هم لذت میبری.

5- رستوران معروف و قدیمی شرزه در شیراز

رستوران شرزه شیراز

آدرس: شیراز, خیابان زند,خیابان مسجد وکیل

رستوران شرزه از رستوران های قدیمی و معروف شیرازه که همون محیط سنتی خودش رو حفظ کرده. موسیقی سنتی زنده، برخورد خوب کارکنار رستوران، سلف سرویس… از مزایای رستوران شرزه محسوب میشه.

در نت نظر بخون: رستوران های خوب مشهد

6- رستوران شاطر عباس

رستوران سنتی شاطر عباس

آدرس: شیراز, بلوار آزادی, خیابان خاکشناسی

اگه شیراز بودی و هوس خوردن یه کباب ناب کردی رستوران معروف شاطر عباس رو فراموش نکن. شاطر عباس شعبه های مختلفی داره حتی در شهر های دیگه. اما مرکز اصلیش در شیرازه و با داشتن محیطی نیمه سنتی مناسب هر نوع سلیقه ایه. کیفیت خوب انواع غذاها با قیمت های بسیار مناسب باعث میشه هر کسی با یکبار رفتن به این رستوران برای همیشه نمک گیر بشه.

7- رستوران تین مکانی شاد برای جمع دوستانه

رستوران معروف شیراز

آدرس: شیراز, میدان دانشجو,ابتدای خیابان ساحلی غربی

اگه خیلی اهل رستوران سنتی و غذای سنتی نیستی بهت پیشنهاد میکنم یه سر به رستوران تین بزنی. این رستوران فضای مدرن و شیکی داره و موسیقی کلاسیک یا شاد همیشه در حال پخشه. اگه تیپ جوونی و دوست داری با همسرت یا دوستات دور هم باشین و غذایی عالی میل کنی تین میتونه بهترین انتخاب باشه.

8- رستوران چینی اژدها

chinese restaurant in shiraz

آدرس: شیراز, خیابان سمیه,خیابان شهید حدادی,جنب هتل آپارتمان خانه سبز

خب چرا وقتی میشه یک تیر و دو نشون زد اینکارو نکنی؟ هم در شیراز پایتخت فرهنگی ایران باشی و هم یه سر به تکه ای کوچیک از چین بزنی. رستوران چینی اژدها با داشتن یک منوی عالی از غذاهای دریایی و چینی مناسب ذائقه ایرانی میتونه تجربه جالبی باشه برات. البته طبق گفته مشتریای این رستوران، قیمت و سرویس دهیش کمی گرونه اما هستن کسایی که هفته ای یکبار خوردن غذا در این رستوران رو به هر جای دیگری ترجیح میدن.

9- رستوران تاج محل,هندی

رستوران هندی شیراز

آدرس: شیراز, معالی آباد,انتهای فرعی دوستان

بعد از معرفی رستوران چینی شیراز، نوبت میرسه به یکی دیگه از رستوران های معروف شیراز که تاج محل نام داره. تاج محل یک رستوران هندی در شیرازه که به بهترین شکل ممکن و با کیفیت خیلی عالی غذاهای هندی رو ارائه میده. اگه تابحال غذاهای هندی رو تجربه نکردی بهتره قبلش بپرسی که توی غذا فلفل داره یا نه؟ چون ممکنه بعد از خوردنش سرتاپا بسوزی.!!!

10- رستوران آفریقایی آکاسیا خاص ترین رستوران شیراز

رستوران های شیراز

آدرس: شیراز, خیابان زند, روبروی خیابان فلسطین

از بین همه رستوران های معروف شیراز فکر میکنم رستوران آفریقایی آکاسیا میتونه عنوان خاص ترین رستوران شیرازی رو به خودش اختصاص بده. این رستوران با طراحی و دیزاین خاص خودش توجه مشتریان زیادی رو به خودش جلب کرده. فضای فوق العاده زیبا دارای تمی آفریقایی که واقعاً حال و هوای ادم رو عوض میکنه. در این رستوران کلیه غذاهایی که نیاز به گرم موندن دارن در ظروف مسی به همراه گرم نگهدارنده روی میز قرار داده میشه و در کنار طعم فوق العاده غذاها موزیک زنده هم سرگرمت میکنه.

در نت نظر بخون: اولین رستوران رباتیک ایران

از اینکه تا انتهای مطلب رستوران های معروف شیراز من رو همراهی کردی ازت ممنونم. اگه تجربه غذا خوردن در یکی از بهترین رستوران های شیراز رو داری خوشحال میشم بشنوم. لطفا از بخش نظرات با من در ارتباط باش.

1 دیدگاه

نظر بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: بهنام رحیمی نژاد

متولد اسفند هستم و عاشق نجوم و فضا و سازه های باستانی. این علاقه از زمانی شروع شد که وقتی بچه بودم پدرم ماجرای دیدن بشقاب پرنده رو در فاصله چند متریش توی مزرعه برام تعریف کرد! دیگه همیشه سرم به آسمون بود شاید یه بار چیز عجیبی ببینم! یه بار دیدم ولی نفهمیدم چی بود! چیزی به اندازه بشقاب غذا خوری به رنگ ماه و با سرعت دور شد. راستی یه بار هم یه موجود خاکستری دیدم که دراز و لاغر و سایه مانند بود، هنوزم برام سواله که چی بود! دویدم دنبالش ولی گم و گور شد!
حرفه اصلیم مشخص نیست چیه، خیلی کارا انجام میدم و تو بعضی موارد هم تخصص دارم. طراحی وب، وردپرس، سئو، هاستینگ، الکترونیک، کامپیوتر، IT و شبکه...
شعار من: همه چیز در این عالم یک توجیه علمی داره، حتی...
آرزوی من: تا جایی که عمرم قد بده بتونم هرچه بیشتر سر از کار دنیا در بیارم و با چیزای عجیب و غریبی روبرو شم...