in

بی نظیربی نظیر افتضاحافتضاح ضعیفضعیف بامزهبامزه

لیست 20 تایی بهترین دیدنی های اسپانیا

liste 20 tayi behtarin didani haye spania

بعد از نوشتن مطالبی درباره دیدنی های ایتالیا و جاذبه های گردشگری فرانسه فکر کردم جالب باشه مطلبی هم درباره بهترین دیدنی های اسپانیا بنویسم و 20 تا از جاذبه های گردشگری اسپانیا رو بهت معرفی کنم. اسپانیا علاوه بر معماری فوق العاده از طبیعت بسیار زیبایی هم برخوردار هست و همه اینها دست به دست هم میدن تا هر سال میلیون ها گردشگر برای لذت بردن از دیدنی های اسپانیا راهی سرزمین ماتادورها بشن. اگه تو هم به سفر و گردشگری علاقمندی این مطلب رو بخون تا تو رو با 20 تا از زیباترین دیدنی های اسپانیا آشنا کنم.

بهترین دیدنی های اسپانیا

1 – کاخ الحمرا در شهر گرانادا (The Alhambra) زیباترین کاخ در اسپانیا

کاخ الحمرا از زیباترین دیدنی های اسپانیا

میشه گفت کاخ الحمرا یکی از مشهورترین بناهای اسلامی دنیاست که در شهر گرانادا اسپانیا واقع شده. این بنا در قرن سیزدهم میلادی و در دوره حکومت مسلمانان بر اروپا ساخته شده. در واقع الحمرا مجموعه ای هست از چندین قصر که هر کدوم از حاکمان وقت برای خودشون ساخته بودند. بخاطر رنگ سرخ این بنا اسم الحمرا به معنی سرخگون برای این کاخ انتخاب شد.

2 – شهر والنسیا (Valencia) دیدنی ترین شهر اسپانیا

زیباترین شهر اسپانیا والنسیا

یکی از بهترین دیدنی های اسپانیا شهر والنسیا ست. این شهر که به شهر هنر و علم هم شهرت داره بعد از مادرید و بارسلونا سومین شهر بزرگ اسپانیا ست. چند تا از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری اسپانیا نظیر کلیسای جامع اسپانیا، برج‌های سرانو، لونخا دلا سدا و… در والنسیا قرار دارند. علاوه بر بناهای دیدنی این شهر از طبیعت بسیار زیبایی هم برخورداره، بزرگترین آکواریوم اروپا هم در والنسیا قرار داره که بیش از 500 گونه دریایی رو در خودش جای داده.

3 – جزایر بالئاری در غرب دریای مدیترانه (Balearic Islands) برترین جزایر اروپا

جزایر بالئاری زیباترین جزایر اروپایی

مجموع الجزایر بالئاری زیباترین جزایر اروپا شامل جزیره مایورکا، جزیره مینورکا، جزیره ایبیزا، جزیره فورمنترا و چند جزیره کوچک دیگه ست. در بین این جزایر جزیره مایورکا با دارا بودن کوه های سنگی آهکی و غارهای اسرار آمیز و بسیار زیبا گردشگران بیشتری رو در طول سال جذب می کنه.

4 – شهر تولدو (Toledo) زیباترین شهر باستانی اسپانیا

معرفی شهر های اسپانیا

شهر تولدو مرکز استان تولدو اسپانیاست و در 73 کیلومتری جنوب مادرید قرار گرفته. تولدو با قدمت 2000 ساله یکی از زیباترین شهرهای باستانی دنیاست و پره از بناهای تاریخی و باستانی. پر رونق ترین دوره شهر تولدو در طی تاریخ مربوط به حکومت مسلمانان بر این شهر میشه و خیلی از بناهای باشکوه این شهر از اون دوران به یادگار مونده. در این شهر که از دیدنی های اسپانیا ست، به وفور مسجد، کنیسه و کلیسا یافت میشه که نشون میده در گذشته های دور اقوام مسلمان، یهودی و مسیحی بطور مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کردند.

5 – مسجد جامع قرطبه یا مزکیتا (The Great Mosque of Cordoba) از قدیمی ترین مساجد اروپایی

زیباترین مساجد اسپانیا

مسجد قرطبه یکی از بزرگنرین مساجد قدیمی در دنیاست. ساخت بنای این مسجد تقریباً دو و نیم قرن طول کشیده. این مسجد در سال 786 میلادی توسط عبدالرحمن حاکم مسلمان وقت اسپانیا ساخته شد. سنگ مرمر زیبایی که بعنوان سنگفرش مسجد استفاده شده به همراه ستون های موازی و زیادی که در معماری بنا ازشون استفاده شده جلوه باشکوهی به مسجد جامع قرطبه میدن.

6 – موزه دل پرادو در مادرید (Museo del Prado) یکی از بهترین موزه های دنیا

معرفی بهترین موزه های اسپانیا

موزه دل پرادو که یکی از دیدنی های اسپانیا ست در شهر مادرید قرار داره. در این موزه هنرهای اروپایی باقی مونده از قرن دوازده تا اوایل قرن نوزدهم میلادی به نمایش دراومده که بیشتر بعنوان کلکسیون سلطنتی شهرت داره. موزه دل پرادو کلکسیون بزرگ و مهمی از 5000 تابلوی نقاشی، 2000، آثار زینتی، 2000 تصویر چاپی، 1000 سکه قدیمی و… ست.

7 – کاخ ال اسکوریال در شهر سن لورنزو دی ال اسکوریول (El Escorial) زیباترین کاخ سلطنتی اروپایی

زیباترین کاخ سلطنتی اروپایی در کدام کشور است

قصر بسیار زیبای ال اسکوریال در 45 کیلومتری شمال غربی مادرید قرار داره. این کاخ در گذشته اقامتگاه تابستانی خانواده سلطنتی اسپانیا به شمار می اومد. این کاخ مجموعه بزرگیه از صومعه، کلیسا، کتابخانه و موزه، آرامگاه و… این مجموعه در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده.

8 – موزه گوگنهایم در شهر بیلبائو (Guggenheim) یکی از معروف ترین موزه های جهان

معروف ترین موزه های دنیا کدامند

یکی از دیدنی های فرانسه موزه گوگنهایم بیلبائو هست که یکی از مجموعه موزه های بنیاد گوگنهایم نیویورکه. یکی از عواملی که موجب میشه بازدید کنندگان زیادی به این موزه مراجعه کنند طراحی و معماری ساختمان موزه ست که طرحی خاص و زیبا و چشم نواز داره، مخصوصاً زمانی که شیشه های فلس مانند روی دیواره ساختمون موزه نور رو منعکس می کنند، منظره بسیار زیبایی رو بوجود میارن.

9 – کلیسای جامع سبیا (Catedral de Santa María de la Sede) سومین کلیسای بزرگ جهان

معرفی کلیساهای بزرگ جهان

کلیسای جامع مریم مقدس که عموماً به کلیسای جامع سبیا شهرت داره سومین کلیسای بزرگ دنیاست و یکی از دیدنی های اسپانیا به شمار میاد. معماری گوتیک این کلیسا بسیار زیبا و فوق العاده ست. بعضی ها معتقدن که کریستف کلمب کاشف آمریکا در این کلیسا دفن شده، ولی خب این فقط یک فرضیه ست و بطور قطع ثابت نشده.

10 – کلیسای جامع سانتیاگو د کمپوستلا (Santiago de Compostela) زیباترین کلیسای قرون وسطایی

چند تا از کلیساهای معروف جهان

این کلیسا که یکی از مهمترین دیدنی های اسپانیا ست، یکی از زیباترین سازه های معماری گوتیک در قرون وسطاست. در این کلیسا یکی از حواریون بنام سنت جیمز بزرگ دفن شده و همین مسئله سبب شده کاتولیک ها از سراسر دنیا برای زیارت به این کلیسا برن.

11 – قلعه آلکازار در سویل (Alcazar)

معرفی زیباترین قلعه اسپانیا

یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا این قلعه ست که به سبک معماری مسلمانان شمال آفریقا ساخته شده. در واقع اسن اصلی این قصر المووارک هست ولی بین عموم به قلعه آلکازار شهرت داره. طبقه بالای قلعه آلکازار هنوز هم در اختیار خانواده سلطنتی اسپانیا قرار داره ولی طبقه پایین بعنوان یکی از دیدنی های اسپانیا قابل بازدید هست. بخش های مختلف این قلعه عبارتند از حیاط باکره ها، حمام بانو ماریا پادیلا، تجارت خانه، ایوان عروسک ها، ایوان شکار، دروازه شیر، اتاق خواب شاهان مور، سالن سفیرها و….

12 – بنای باستانی آتلانتیس ایبیزا (Atlantis Ibiza) از بهترین نقاط دیدنی اسپانیا

معرفی بهترین نقاط دیدنی اسپانیا

بنای بسیار زیبا و قدیمی آتلانتیس در جزیره رویایی ایبیزا قرار داره. منطقه آتلانتیس یکی از مناطق باستانی و فوق العاده زیبای دنیاست که هر سال بسیاری از علاقمندان به تمدن های پیشین رو به خودش جذب می کنه. دیوارها و مجسمه های سنگی و باشکوه آتلانتیس این منطقه رو بعنوان یکی از دیدنی های اسپانیا در دنیا معرفی کرده.

13 – آکواریوم بزرگ بارسلون (Aquarium de Barcelone) یکی از زیباترین آکواریوم های بزرگ دنیا

چند تا از زیباترین آکواریوم های بزرگ دنیا

یکی از بزرگترین و زیباترین آکواریوم های دنیا در شهر بارسلون اسپانیا قرار داره که به یکی ا دیدنی های اسپانیا تبدیل شده. آرامش و احساس مثبت در محیط این آکواریوم موج می زنه. آکواریوم بارسلون در طول روز پذیرای بسیاری از گردشگران هست. این آکواریوم بزرگ که از 35 آکواریوم تفکیک شده بوجود اومده بیش از 450 نوع مختلف گونه های آبزی رو در خودش جای داده.

14 – موزه پیکاسو در بارسلون (Museu Picasso) بزرگترین مجموعه آثار پیکاسو

معرفی بزرگترین مجموعه آثار پیکاسو

در این موزه بسیاری از آثار پابلو پیکاسو هنرمند اسپانیایی قرن بیستم به نمایش گذاشته شده. از اونجایی که پیکاسو جزء معروف ترین و محبوب ترین هنرمندان دنیاست، تعداد بازدید کنندگان از این موزه بسیار زیاده و خیلی از علاقمندان این هنرمند مشهور صرفاً برای بازدید از آثار پیکاسو راهی اسپانیا میشن.

15 – کلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلون (Sagrada Familia) زیباترین کلیسای دنیا

زیباترین کلیسای دنیا کدام است

کلیسای ساگرادا فامیلیا یا خانواده مقدس یکی از جاذبه های گردشگری  اسپانیا ست. ساخت این کلیسای زیبا و منحصربفرد از سال 1882 میلادی آغاز شده و هنوز بخش هایی از اون در حال ساخته که احتمالاً تا سال 2026 رود ساخت این کلیسا پایان می گیره. این کلیسا 18 برج کوچک زیبا و دیدنی دور تا دورش داره که که مجسمه هایی ار مریم مقدس و عیسی مسیح روی اونها قرار گرفته. وجود این برجها دور تا دور کلیسا باعث خطای دید میشن و کلیسا رو بلندتر از اونچه که هست نشون میدن.

16 – میدان دروازه خورشید مادرید (Puerta del Sol) معروف ترین میدان اسپانیا

معرفی معروف ترین میدان اسپانیا

میدان پوئرتو دل سول یا همون میدان دروازه خورشید که به میدان سول هم شهرت داره معروف ترین میدان اسپانیاست. در این میدان لوح سنگی کیلومتر صفر قرار داره که نقطه رسمی شروع 6 جاده ملی اسپانیاست. این میدان یک ساعت معروف هم داره که هر سال مردم منطقه در لحظه تحویل سال دور اون جمع میشن و با نواختن ضربان زنگ سال جدید رو جشن می گیرن. علاوه بر اینها در میدان دروازه خورشید یک مجسمه زیبا به نام مجسمه خرس و درخت توت فرنگی هم قرار داره که نماد پایتخت سلطنتی اسپانیاست.

17 – قلعه مونتجیک در بارسلون (Montjuïc Castle)

معرفی قلعه های برتر دنیا

قلعه مونتجیک در سال 1640 ساخته شد. هرف از ساخت این قلعه سرکوب کردن مردم بوده. سالها بعد از همین قلعه برای سرکوب کردن آنارشیست ها و زندانیان سیاسی تحت سلطه فرانکو استفاده میشد. در حال حاضر این قلعه تبدیل به یک موزه نظامی شده و مجسمه فرانکو داخلش قرار داره. تنها جایی از اسپانیا که میشه مجسمه فرانکو رو داخلش دید همین قلعه مونتجیک هست.

18 – خیابان لا رامبلا بارسلونا (La Rambla) از زیباترین خیابان های اروپا

معرفی زیباترین خیابان های اروپا

این خیابان بسیار زیبا که از دیدنی های اسپانیا به شمار میره مرکز جشن های پیروزی های تیم بارسلوناست. در دو طرف خیابان مغازه های گل فروشی, عطر فروشی، کافه، رستوران و… قرار داره و همچنین دو ردیف درخت پرپشت و قشنگ که باعث میشه این خیابان یک حالت رویایی و زیبا به خودش بگیره. در قسمت بالایی خیابان چشمه ای وجود داره که مردم معتقدند اگر مسافری از آب چشمه بنوشه دوباره به این شهر برمیگرده.

19 – بیمارستان صلیب مقدس و سنت پائول در بارسلونا (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau)

معرفی جاذبه های گردشگری اسپانیا

ساختمان سابق بیمارستان در سال 1401 احداث شد و در بین سال های 1901 تا 1930 ساختمان کنونی به بنا اضافه شده و به این شکل دراومد. معماری این بنا بسیار زیباست و به همین دلیل بیمارستان صلیب مقدس در لیست دیدنی های اسپانیا قرار داره. در حال حاضر از این بنای زیبا بعنوان مدرسه هنری و موزه ملی استفاده میشه.

20 – تالار تنریفه (Auditorio de Tenerife) مدرن ترین تالار اروپایی

معرفی برترین تالار اروپایی

این تالار زیبا توسط یکی از معماران برجسته اروپایی ساخته و در سال 2003 تاسیس شده. تالار تنریفه شامل دو سالن کنسرت با ظرفیت های یکی 1660 و دیگری 410 صندلی هست. سقف بسیار زیبای این ساختمان نمادیه از موج های خروشان دریا.

امیدوارم از دیدنی های اسپانیا خوشت اومده باشه و از این مطلب لذت برده باشی. نظرت رو برام بنویس، از فرهنگ اسپانیا چی می دونی؟ کدوم یکی از این جاذبه های توریستی اسپانیا برات جالب بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آزاده ملک زاده

آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه.
اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.