in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح ضعیفضعیف

معروفترین غذاهای خیابانی در کشورهای اروپایی

marooftarin ghazahaye khiabani dar keshvarhaye orupaei

اگه به صنعت غذا و خوراک بین المللی علاقمندی شاید برات جالب باشه بدونی فرهنگ غنی اروپایی با خوراک و غذاهای خیابانی پیوند خاصی داره. در این مطلب قصد داریم با همدیگه یک سفر مجازی به اروپا داشته باشیم و ببینیم اروپایی ها چه غذاهای خیابانی ای مصرف می کنند. و این مطلب از این جنبه هم میتونه برات خوب باشه که اگه برای مسافرت به کشورهای اروپایی رفتی و خواستی از غذاهای حاضری خارجی هم میل کنی، حداقل یکی دو تاشون رو اینجوری میشناسی. این موضوع هم باید در نظر بگیری که معمولا وقتی کسی تازه پاش رو به یه کشوری میزاره وقتی برای صرف غذا میخواد جایی رو انتخاب کنه کمی ممکنه دو دل باشه و حتی در انتخاب غذا هم به مشکل بخوره، خب اینجور مواقع آسونترین راه انتخاب یک غذای خیابونی هست که میتونه موقتاً سیرت کنه. اگه موافقی با هم بریم سراغ پرطرفدارترین غذاهای خیابانی اروپایی.

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی اروپایی

1 – کاشکاوال پانه (Kashkaval Pane) غذای خیابانی بلغاری

فست فود اروپایی

این غذای خوشمزه اروپایی که غذای سنتی بلغارستانه نان سرخ شده در پنیر مذابه. پنیر کاشکاوال یک نوع از پنیر موزارلاست که از شیر گوسفند تهیه میشه. این پنیر در بلغارستان طرفداران زیادی داره و خیلی هم خوشمزه ست.

2 – استریت کرپس (Street Crepes) غذای خیابانی فرانسوی

غذای خیابانی فرانسه

در شهر پاریس هر طرف که سر می چرخونی فروشنده های استریت کریپس رو می بینی که بعضیا در دکه و بعضیا با گاری چرخدار مشغول پختن و فروختن این غذای خیابانی خوشمزه هستند. این کرپ های خوشمزه و لذیذ با گوشت و سبزیجات تازه پر میشن، هیچی برای مردم و مسافرین پاریس در یک روز سرد مثل خوردن استریت کرپس لذت بخش نیست.

در نت نظر بخون: دیدنی های فرانسه

3 – سوسیس کاری (Currywurst) غذای خیابانی آلمانی

سوسیس کاری از غذاهای خیابانی

هر کس که این سوسیس خیابانی رو خورده معتقده از این سوسیس خوشمزه تر وجود نداره. سوسیس کاری غذای سنتی آلمانیه، این سوسیس های خوشمزه بخارپز و سرخ میشن و بعد به قطعات کوچک خرد میشن و داخل لایه ای از سس تند کاری و سیب زمینی سرخ شده سرو میشن.

4 – لانگوس (Langos) غذای خوشمزه خیابانی بوداپست مجارستان

غذاهای حاضری خارجی

لانگوس یک اسنک ارزان، خوشمزه و کامله که خیلی ها بعنوان میان وعده ازش استفاده می کنند. برای تهیه این غذا خمیر رو سرخ می کنند و به همراه پنیر و خمیر ترش سرو می کنند. این غذا که غذای سنتی مجارستانه رو می تونی در همه جای این کشور پیدا کنی.

5 – اولیبول (Oliebol) غذای معروف هلند

خوردنی های خیابانی در اروپاخوردنی های خیابانی در اروپا

اولیبول یا اویل بال که معنیش میشه توپ های چرب یک خوراکی بسیار لذیذ هلندیه. اولیبول تقریباً همون دونات یا پیراشکیه خودمونه. برای پخت اولیبول خمیر اولیبول رو در روغن سرخ می کنند و روی اون پودر قند می پاشن. اولیبول هلندی بسیار لطیف و خوشمزه ست و اصطلاحاً میشه گفت تو دهن ذوب میشه.

6 – تونبرودزرول (Tunnbrodsrulle) غذای خیابانی سوئدی

خوردنی های خیابانی

تونبرودزرول غذای خوشمزه ایه که در کشورهای اسکاندیناوی رایجه. این غذا چیزیه شبیه به ساندویچ لقمه ای. برای تهیه این خوراک خوشمزه سوسیس، کره، پنیر و سبزیجات سالاد رو داخل یک نون گرد و مسطح مخصوص میریزن و بعد نون رو به شکل رول درمیارن. این غذای ساده و سبک می تونه خودش بعنوان یک وعده غذایی مصرف بشه.

7 – گفری (Gofry) غذای سنتی لهستان

گوفری وافل اروپاییها

ما معمولاً این خوراک رو به اسم وافل می شناسیم ولی در لهستان به گفری مشهوره. این غذای خیابونی خوشمزه که یک نوع دسره به همراه بستنی یا تکه های خرد شده کیک سرو میشه و بعد هم روش با دونه های آجیل و سس های میوه ای و شکلاتی تزئین میشه که هم خوشمزه ترش می کنم و هم زیباتر.

8 – وارنیکی (Varenyky) غذای محلی اوکراین

فست فود خیابانی

وارنیکی یا همون پیراشکی که حتماً همه باهاش آشنا هستید. این غذای خوشمزه غذای سنتی اوکراینه و انواع مختلفی داره. داخل خمیر رو با مواد مختلفی پر می کنند و این غذا تنوع زیادی داره. نوع معمول اون پیراشکی گوشته که با مواد گوشت و پیاز و رب سرخ شده پر میشه و در روغن سرخ میشه.

9 – چورو (Churro) خوراکی معروف اسپانیایی

خوراکی خیابانی اسپانیا

چورو چیزیه شبیه به بامیه خودمون. یک خمیر مخصوص رو داخل روغن داغ سرخ می کنند و اون رو به همراه سس شکلات می خورن. چورو در سراسر اسپانیا به فروش میرسه و شیرینی خیابانی و معروف اسپانیاست.

در نت نظر بخون: بهترین جاهای دیدنی اسپانیا

10 – کباب ترکی (Döner kebab) غذای سنتی ترکیه

کباب ترکی

کباب ترکی یا دونر کباب رو دیگه همه ما خوب می شناسیم. این کباب در سیخ های گردان آماده میشه و به صورت ساندویچ یا خوراک به مشتریان ارائه میشه. معمولاً ساندویچ کباب ترکی در ترکیه به همراه نان پیتا به فروش می رسه.

این 10 غذای خیابانی و خوشمزه ای که بهت معرفی کردم از معروف ترین غذاهای اروپایی هست که در خیابون بصورت بگیر و ببر بفروش می رسه. نظرت رو درباره این غذاها برام بنویس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: بهنام رحیمی نژاد

متولد اسفند هستم و عاشق نجوم و فضا و سازه های باستانی. این علاقه از زمانی شروع شد که وقتی بچه بودم پدرم ماجرای دیدن بشقاب پرنده رو در فاصله چند متریش توی مزرعه برام تعریف کرد! دیگه همیشه سرم به آسمون بود شاید یه بار چیز عجیبی ببینم! یه بار دیدم ولی نفهمیدم چی بود! چیزی به اندازه بشقاب غذا خوری به رنگ ماه و با سرعت دور شد. راستی یه بار هم یه موجود خاکستری دیدم که دراز و لاغر و سایه مانند بود، هنوزم برام سواله که چی بود! دویدم دنبالش ولی گم و گور شد!
حرفه اصلیم مشخص نیست چیه، خیلی کارا انجام میدم و تو بعضی موارد هم تخصص دارم. طراحی وب، وردپرس، سئو، هاستینگ، الکترونیک، کامپیوتر، IT و شبکه...
شعار من: همه چیز در این عالم یک توجیه علمی داره، حتی...
آرزوی من: تا جایی که عمرم قد بده بتونم هرچه بیشتر سر از کار دنیا در بیارم و با چیزای عجیب و غریبی روبرو شم...