in

بامزهبامزه بی نظیربی نظیر

کروم کست چیست؟

Chrome cast chist?

با هوشمند شدن گوشی های موبایل ابزارها و انواع گجت روانه بازار شدن. هدف از ارائه این لوازم چیزی نبود جز استفاده بهینه تر از امکانات گوشی موبایل و البته راحت تر شدن زندگی. از بین تکنولوژی های گوشی همراه و گجت ها یکی از بهترین اونها روش های ارتباطی متنوعی مثل بلوتوث ، وایرلس، ان اف سی، اینفرارد و… هست که هر کدوم در زمان خودشون باعث تحوالات عظیمی شدن. یکی از جدید ترین ابزارهایی که از طریق کانال ارتباطی به گوشی متصل میشه کروم کست هستش. در این مطلب قصد دارم به سوالت که پرسیده بودی کروم کست چیست، جواب بدم. با من همراه باش تا با تکنولوژی کروم کست و کاربردهای Chrome Cast آشنا بشی.

در نت نظر بخون: انواع گجت های پوشیدنی

کروم کست چیست؟

کروم کست از کجا پیدا شد؟

پخش بی سیم

میخوام کمی به غقب برگردیم. نه خیلی دور همین چند سال پیش که دستگاه پرکاربردی به اسم FM Transmitter وارد بازار شد و با استقبال فراوانی روبرو شد. همون دستگاه اف ام پلیر کوچیکی که با متصل شدن به فندک ماشین و اتصال به فلش مموری ارتباطی بیسیم رو با یک کانال خالی در موج اف ام رادیوی ماشین برقرار میکرد و موزیک پخش می شد! البته هنوز هم این دستگاه کاربرد و طرفداران زیادی داره. اما میخواستم به این موضوع برسم که کروم کست نسخه ای پیشرفته از همین اف ام پلیر محسوب میشه.

کروم کست رو چه کسی ساخته؟

معرفی کروم کست

کروم کست اولین بار توسط شرکت گوگل طراحی و روانه بازار شد. واژه کروم برگرفته از گوگل کروم بود و کست که در واقع به پخش امواج اطلاق میشه مورد استفاده قرار گرفت. کروم کست با استفاده از راه ارتباطی بی سیم وای فای و یا بلوتوث با دستگاه هوشمندی مثل موبایل ارتباط برقرار میکنه و میتونه هر چیزی رو که شما در گوشی انتخاب میکنید در نمایشگری بزرگتر به نمایش بزاره.

امکانات کروم کست چیه؟

کاربرد کروم کست

  • ارتباط با دستگاه منبع از طریق وایرلس و بلوتوث
  • ارتباط با دستگاه پخش از طریق کابل HDMI
  • ایجاد کانال ارتباطی ایمن
  • پخش صوت، تصویر، عکس و حتی انتقال صفحه گوشی به تلویزیون
  • حفظ ایمنی راننده در حین رانندگی بصورت هوشمند
  • ارتباط با هر دستگاهی که گوگل کروم روش نصب باشه
  • و…

امیدوارم این معرفی کوتاه در خصوص دستگاه Chrome Cast پاسخگوی سوالت بوده باشه. خوشحال میشم نظرت رو در مورد این پست و یا تجربه ت رو در خصوص کار با Chrome Cast بشنوم. از بخش نظرات با من در تماس باش.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: بهنام رحیمی نژاد

متولد اسفند هستم و عاشق نجوم و فضا و سازه های باستانی. این علاقه از زمانی شروع شد که وقتی بچه بودم پدرم ماجرای دیدن بشقاب پرنده رو در فاصله چند متریش توی مزرعه برام تعریف کرد! دیگه همیشه سرم به آسمون بود شاید یه بار چیز عجیبی ببینم! یه بار دیدم ولی نفهمیدم چی بود! چیزی به اندازه بشقاب غذا خوری به رنگ ماه و با سرعت دور شد. راستی یه بار هم یه موجود خاکستری دیدم که دراز و لاغر و سایه مانند بود، هنوزم برام سواله که چی بود! دویدم دنبالش ولی گم و گور شد!
حرفه اصلیم مشخص نیست چیه، خیلی کارا انجام میدم و تو بعضی موارد هم تخصص دارم. طراحی وب، وردپرس، سئو، هاستینگ، الکترونیک، کامپیوتر، IT و شبکه...
شعار من: همه چیز در این عالم یک توجیه علمی داره، حتی...
آرزوی من: تا جایی که عمرم قد بده بتونم هرچه بیشتر سر از کار دنیا در بیارم و با چیزای عجیب و غریبی روبرو شم...