in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه

اماکن دیدنی گرجستان و شهر تفلیس

Amaken didani gorjestan va shahre teflis

در نسخه کوتاه شده این مطلب اگه بخوام در یک جمله گرجستان رو توصیف کنم میتونم بگم بدون شک کشور گرجستان نظر کرده خداونده و این کشور با این همه زیبایی منحصر بفردی که داره بهشت روی زمینه. البته من شانس این رو نداشتم که سفری به این کشور داشته باشم اما از زبان دوستانم که ساکن شهر تفلیس هستن برات بازگو میکنم. اماکن دیدنی گرجستان به لحاظ تاریخی شاید انگشت شمار باشن اما سرسبزی و زیبایی طبیعی گرجستان به حدی زیاده که وجب به وجب اون جز جاهای دیدنی گرجستان به شمار میره! دوستانمون میگن که امنیت کشور گرجستان بسیار بالاست و مردم بی نهایت مهربان و دست و دلبازی داره و بخصوص وقتی میفهمن ایرانی هستی از جون برات مایه میزارن. اگه قصد سفر به گرجستان رو داری و میخوای از اماکن دیدنی گرجستان دیدن کنی بهت پیشنهاد میکنم تا اخر این مطلب با من همراه باشی. چون میخوام چند تا از مهمترین اماکن دیدنی گرجستان بخصوص دیدنی ترین نقاط تفلیس رو بهت معرفی کنم.

در نت نظر بخون: بهترین دیدنی های روسیه

اماکن دیدنی گرجستان و شهر تفلیس

قلعه نارین از مهمترین اماکن دیدنی گرجستان

نارین قلعه گرجستان

قلعه نارین یا نارین قلعه واقع در شهر تفلیس متعلق به قرن چهارم میلادیه. این قلعه در قرن هفتم توسط بنی امیه مورد بازسازی قرار گرفت. نارین قلعه که در زبان گرجی بهش Narikala میگن به معنی قلعه انتقامه.

ساحل جادویی باتومی

جاهای دیدنی گرجستان

طبق نظریه های علمی گفته شده که شن های این ساحل حاوی مواد معدنی خاصی هست که باعث درمان بسیاری از بیماریها میشه. توریست های بسیاری تنها به خاطر استفاده از این ساحل و رفع کسالت هاشون هر سال چند روزی رو در شن های این ساحل زیبا میگذرونن.

در نت نظر بخون: دیدنی های باکو

کوه مقدس از اماکن دیدنی تفلیس

سفر به گرجستان

یکی از مهمترین اماکن دیدنی گرجستان و در شهر تفلیس این کوه مقدسه. اینکه چرا این کوه مقدسه اطلاع دقیقی ندارم بهتره خودت که رفتی اونجا از مردم محلی بپرسی. اما با بازدید از این کوه همزمان میتونی از پارک و منطقه تفریحی بسیار زیبای بالای کوه هم دیدن کنی و بعبارتی شهر تفلیس رو زیر پاهات ببینی.

حمام های سولفور از جاهای دیدنی گرجستان

جاهای دیدنی تفلیس

یک حمام آبگرم با خواص درمانی فوق العاده که میتونه بعد از دیدن اماکن دیدنی گرجستان بسیار لذتبخش باشه. البته همزمان با استفاده از این حمام شاهد یکی دیگه از جاهای دیدنی گرجستان خواهید بود که خود این حمامه. این حمام در منطقه قدیمی تفلیس و در محله آبانتوبانی قرار گرفته.

موزه های متعدد گرجستان

دیدنی های گرجستان

در شهر مختلف گرجستان موزه های متعددی وجود داره که مهمترین اون ها موزه تاریخی در شهر تفلیس هستش. این موزه حاوی آثار باستانی و تمدن چند هزار ساله ست که مطمئنم با دیدنشون ترغیب میشی تا از بقیه موزه ها هم دیدن کنی.

در نت نظر بخون: جاذبه های گردشگری مالزی

دوست عزیزم امیدوارم از مطلب اماکن دیدنی گرجستان خوشت اومده باشه و راهنمای سفر به گرجستان حتی کوچک باشه. اگه تجربه ای از سفر به گرجستان و جاهای دیدنی این کشور زیبا داری خوشحال میشم از بخش نظرات در اختیار من بزاری تا این مطلب رو کاملتر کنم.

1 دیدگاه

نظر بده

    مطلب های مرتبط

    1. مطلب مرتبط:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نویسنده: بهنام رحیمی نژاد

    متولد اسفند هستم و عاشق نجوم و فضا و سازه های باستانی. این علاقه از زمانی شروع شد که وقتی بچه بودم پدرم ماجرای دیدن بشقاب پرنده رو در فاصله چند متریش توی مزرعه برام تعریف کرد! دیگه همیشه سرم به آسمون بود شاید یه بار چیز عجیبی ببینم! یه بار دیدم ولی نفهمیدم چی بود! چیزی به اندازه بشقاب غذا خوری به رنگ ماه و با سرعت دور شد. راستی یه بار هم یه موجود خاکستری دیدم که دراز و لاغر و سایه مانند بود، هنوزم برام سواله که چی بود! دویدم دنبالش ولی گم و گور شد!
    حرفه اصلیم مشخص نیست چیه، خیلی کارا انجام میدم و تو بعضی موارد هم تخصص دارم. طراحی وب، وردپرس، سئو، هاستینگ، الکترونیک، کامپیوتر، IT و شبکه...
    شعار من: همه چیز در این عالم یک توجیه علمی داره، حتی...
    آرزوی من: تا جایی که عمرم قد بده بتونم هرچه بیشتر سر از کار دنیا در بیارم و با چیزای عجیب و غریبی روبرو شم...