in

بی نظیربی نظیر

کمک به زلزله زدگان غرب ایران

komak be zelzeleh zadegane gharbe iran

شب یکشنبه 21 آبان ماه بود که جلوی کامپیوتر مشغول کار طراحی بودم. احساس کردم یه حالت تکان سرگیجه بهم دست داده و وقتی چشمم به آب داخل بطری افتاد که درحال لرزیدن بودم متوجه شدم زلزله ست. از اونجایی که من در رشت بودم شدت لرزش بسیار ضعیف بود و بلافاصله با خبر زلزله 7.3 دهم ریشتری در مرز ایران و عراق در غرب کشور مواجه شدم. نمی تونستم امیدوار باشم که اتفاقی نیافتاده باشه چون 7.3 ریشتر لرزش اون هم در منطقه ای مثل کرمانشاه بدون شک آمار تلات بالایی خواهد داشت… و همینطور هم بود. اما چیزی که در حال حاضر دغدغه مردم ایران و جهان هست، کمک به زلزله زدگان کرمانشاه و مناطق اطرافه. از اونجایی که برای کمک به زلزله زدگان روش های متعددی در دسترس هست تصمیم گرفتیم چند روش مطمئن رو برای کمک به زلزله زدگان به شما معرفی کنم.

کمک به زلزله زدگان غرب ایران

عکس زلزله کرمانشاه

بنیادهای خیریه زیادی در ایران در حال فعالیت هستن که بصورت اینترنتی، شماره حساب بانکی، صندوق های سیار و جمع آوری انواع لوازم مورد نیاز جهت کمک به زلزله زدگان این روزها بشدت به تکاپو افتادن. اما واقعیت این امر زمانی شبهه بر انگیز میشه که این سوال پیش میاد، آیا واقعاً همه این کمکها به دست مردم زلزله زده میرسه یا خیر؟

طبق آماری که تا این لحظه اعلام شده نزدیک به 470 نفر در این حادثه فوت شدن و بیش از 8000 نفر دچار مصدومیت های مختلفی هستن. اما این امار نگران کننده و دلخراش همچنان در روزهای آتی ادامه خواهد داشت. طبق گزارشات مردمی و تصاویر منشتر شده در فضای مجازی، متأسفانه بدلیل عدم مدیریت صحیح بحران هنوز تمهیدات لازم برای آوار برداری و رساندن کمک های اولیه به مردم مثل چادر صحرایی، دارو، غذا، لباس گرم و… به صورت کامل انجام نشده. و اگر همینطور پیش بره آوار برداری تا هفته ها ادامه داره و تعداد تلفات روز به روز بیشتر میشه.

این درحالیه که هنوز امداد رسانی کامل به بسیاری از روستاها انجام نشده که بیشترین عامل این تأخیر، تخریب جاده ها و شکافته شدن زمین هست و عملا جز راه های هوایی یا از طریق کولبری امکان مددرسانی سریع نیست. البته هنوز در عجبم که این همه هلیکوپتر چرا وارد عمل نمیشن!

کمک به زلزله زدگان

از اونجایی که کارهای اداری عموما دارای پیچدگی های خودش هست و انجام هر کار ساده ای نیاز به ساعت ها هماهنگی و کاغذ بازی داره، لذا مردم بصورت خودجوش برای کمک به زلزله زدگان سریعاً وارد عمل شده و بسیاری از مؤسسات خصوصی نیز سریعاً کمک های نقدی و غیر نقدی رو به سمت کرمانشاه حرکت دادن.

حضور هنرمندان در میان زلزله زدگان

بسیاری از هنرمندان کشور از جمله بهرام رادان، مهناز افشار، سید جواد رضویان، مجری محبوب فوتبال جناب خیابانی و بسیاری دیگر از عزیزان هنرمند و دست اندرکار سینما و صدا و سیما برای جمع آوری و پخش کمک ها بین زلزله زدگان کرمانشاه سنگ تمام گذاشتن.

علی دایی نماد انسانیت و کمک به زلزله زدگان

علی دایی تقریبا اولی نفری بود که بلافاصله با انتشار یک ویدئو و استفاده از اعتبار خودش از مردم دعوت به کمک کرد و با تهیه یک انبار جهت جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی بصورت خود جوش وارد عمل شد و دو روز پیش اولین محموله کمک به زلزله زدگان رو به دست مردم کرمانشاه رسوند.

اما کم نیستن افرادی سودجو که در این بین کمال استفاده رو از این بحران برده و همچون غارتگرانی بی رحم این کمک های بشر دوستانه رو به تاراج ببرن. و همین امر موجب سلب اعتماد بسیاری از مردم دل رحم و خیرین میشه که در حوادث ناگوار برای کمک به همنوع خودشون دچار شک و تردید بشن.

کمک به زلزله زدگان از طریق سایت 2nate.com

یکی از راه های بسیار مطمئن برای کمک به زلزله زدگان استفاده از سایت اینترنتی 2nate.com هست. این سایت که چند سالیه فعالیتش رو با نیت کمک به افراد نیازمند بصورت تشکیل کمپین های مردمی شروع کرده تا به امروز کارنامه بسیار خوبی از خودش به جا گذاشته که باعث شده انتخاب اول نت نظر باشه. لذا اگر قصد کمک نقدی دارین پیشنهاد ما از سایت اینترنتی دونیت هست. در ویدئوی زیر با دونیت بیشتر آشنا بشید

اما اگه قصد کمک نقدی نداشتید و میخواین لوازم مورد نیاز زلزله زدگان رو تأمین کنین. از نظر ما بهتری راه اینه که اگه به دوست یا آشنایی در کرمانشاه اعتماد دارید براش مبلغی رو بفرستید و ازش بخواید همونجا موارد مد نظر شما رو خریداری و بین مردم نیازمند پخش کنه.

امیدواریم همه کسانی که قصد کمک به زلزله زدگان غرب کشور رو دارن به خاطر این نیت خیرشون هرگز درگیر بلا و مصیبت اینچنینی نشن. و برای مردم داغدیده غرب کشور که آسیب دیدن و یا عزیزی رو از دست دادن کمال همدردی خودمون رو ابراز میکنیم و از خدا براشون طلب آرامش داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: بهنام رحیمی نژاد

متولد اسفند هستم و عاشق نجوم و فضا و سازه های باستانی. این علاقه از زمانی شروع شد که وقتی بچه بودم پدرم ماجرای دیدن بشقاب پرنده رو در فاصله چند متریش توی مزرعه برام تعریف کرد! دیگه همیشه سرم به آسمون بود شاید یه بار چیز عجیبی ببینم! یه بار دیدم ولی نفهمیدم چی بود! چیزی به اندازه بشقاب غذا خوری به رنگ ماه و با سرعت دور شد. راستی یه بار هم یه موجود خاکستری دیدم که دراز و لاغر و سایه مانند بود، هنوزم برام سواله که چی بود! دویدم دنبالش ولی گم و گور شد!
حرفه اصلیم مشخص نیست چیه، خیلی کارا انجام میدم و تو بعضی موارد هم تخصص دارم. طراحی وب، وردپرس، سئو، هاستینگ، الکترونیک، کامپیوتر، IT و شبکه...
شعار من: همه چیز در این عالم یک توجیه علمی داره، حتی...
آرزوی من: تا جایی که عمرم قد بده بتونم هرچه بیشتر سر از کار دنیا در بیارم و با چیزای عجیب و غریبی روبرو شم...