in

ضعیفضعیف بامزهبامزه بی نظیربی نظیر افتضاحافتضاح

بازی فکری اندروید – لیست 20 تایی

bazi fekri andorid list 20 taei

ممکنه از دیدگاه خیلی از مردم، بازیهای کامپیوتری صرفا برای وقت گذرانی و تفریح باشه و حتی آسیب زننده. در حالیکه شاهد هستیم کسایی که به بازیهای کامپیوتری علاقه نشون میدن، عموماً از خلاقیت و دانش بیشتری برخودارن. چون بازی ها باعث میشه ذهن از حالت سکون خارج شده و مدام برای رفع مشکلات پیش رو محاسبات مختلفی رو انجام بده. بازیهای فکری و معمایی و به اصطلاح در سبک پازل دقیقا با همین هدف ساخته میشن که ذهن بازی کننده رو به چالش بکشن. با ورود گوشی های هوشمند روز به روز به تعداد بازی فکری اندروید و آیفون افزوده شد. اگه تو هم علاقمند به انجام بازی فکری هستی و گوشی اندرویدی داری در ادامه مطلب با من همراه باش تا 20 بازی فکری اندروید رو بهت معرفی کنم. ملاک انتخاب این بازیها تجربه شخصی و نظرات کاربران در خصوص بازی فکری اندروید بوده. لذا طرز قرار گیری بازی ها در لیست تصادفیه و اول بودن دلیلی بر برتری اون بازی نیست.

در نت نظر بخون: بهترین بازی های استراتژیکی

به چه سبک هایی از بازیها، بازی فکری گفته میشه؟

اینکه در تمام بازیها مجبوری برای حل مشکل و پیشرفت از فکرت استفاده کنی شکی در اون نیست. ولی بازیهایی هستن که دیگه اثری از توپ و تفنگ و شلیک گلوله توشون نیست و از حالت اکشن و زد و خورد خارج شدن. بنابراین تنها گزینه موجود تمرکز بر روی حل معماست. این بازی فکری اندروید میتونه از نوع بازیهای فکری فرار از تله باشه، یا شطرنج و موارد مشابه و یا منطق و ریاضی و حتی حل جدول! چون تنها ابزار شما در این بازی ها فکر و دانش هست که به کمکت میاد.

چطور این بازیهای فکری رو در آیفون هم اجرا کنم؟

بازیهای پیشنهاد شده اغلب بصورت نسخه آی او اس هم وجود داره و با مراجعه به اپ استور می تونی به راحتی دانلود و نصبش کنی. پس برای اجرای بازیهای اندرویدی در اپل نیاز به شبیه ساز و اینها نخواهی داشت. حتی بسیاری از بازیهای معرفی شده در ویندوز 8 و 10 هم قابل اجرا هستن که کافیه برای نصبشون در مایکروسافت استور جستجو کنی.

لیست 20 تایی بازی فکری اندروید

1- Mekorama جدیدترین بازی فکری اندروید

بازی فکری جدید

در این بازی نقش یک ربات بامزه رو داری که باید با رفع موانع و پیدا کردن راه مناسب به نقطه مشخص شده برسی. استفاده از ابزارهای گوناگون باعث میشه که از بین راه های موجود برای رد شدن از مانع کوتاهترین و بهترین راه رو بسازی. تسلیم شدن در بازی مکوراما معنی نداره.

2- Yellow چالش فکر منطقی

بازی فکری اندروید

در معرفی دومین بازی فکری اندروید به بازی یلو میپردازم. در این دنیای زرد و مشکی باید با منطق خودت راه گذر از مرحله رو پیدا کنی. گاهی حل یک معادله ریاضیه و گاهی تشخیص کلمه درست و گاهی بازی با اشکال مختلف. زرد بازی نسبتاً کوتاهیه اما بسیار سرگرم کننده ست.

3- لابدان بازی فکری ایرانی

لابدان بازی فکری ایرانی

‏لابدان،  اسم عنکبوت ماجراجو و متفکر این بازیه که باید بهش کمک کنی تارهای عجیب و غریبش رو جوری بسازه که با عقل جور در بیاد.

4- حلقه بینهایت – infinity loop

بازی بینهایت اندروید

بازی حلقه بینهایت که بنظرم بهترین بازی فکری اندروید شناخته میشه، همه چیزهای خوب رو باهم بهت هدیه میده. تمرکز، آرامش، چالش فکری، تفریح! در واقع بازی حلقه بینهایت واقعاً بینهایته و پایان نداره ، خبر خوب اینه که میتونی حتی توی ساعت هوشمندت هم نصبش کنی و هر وقت که نیاز به تمرکز و آرامش داشتی کمی باهاش سرگرم بشی. کافیه همه خطوط رو جوری به هم متصل کنی که هیچ نقطه پایانی باقی نمونه و حلقه های متعددی ساخته بشه.

5- بازی فانوس دریایی – Lighthouse

بازی فکری فانوس دریایی

در فانوس دریایی باید بصورت کاملا هوشمندانه برق رو از منبع به فانوس برسونی.

6- بازی فکری Aqueducts

بازی آب رسانی

اگه با برق رسانی به فانوس دریایی حال کردی، اینبار پیشنهاد میکنم آب رسانی رو هم تجربه کنی! هرچی باشه از قدیم گفتن کار را آن کرد که تمام کرد! برقو که دادی آب هم بده.

7- بازی اندرویدی Unblock Car

بازی فکری اندروید

در این بازی فکری باید با جابجایی ماشین های پارک شده، با کمترین حرکت ممکن برای ماشین مورد نظر جای پارک مشخص شده رو آزاد کنی و یا از پارک درش بیاری.

8- بازی Orbit – بهترین بازی فکری اندروید

بازی گرانش

اگه اهل فیزیک و نجوم هستی پیشنهاد میکنم بازی اربیت رو از دست نده. با انجام این بازی میتونی نیروی گرانش و جاذبه سیارات رو بخوبی درک کنی.

9- Faraway: Puzzle Escape

بازی معمایی

مجموعه بازی های Faraway همیشه یکی از سرگرم کننده ترین و چالش برانگیز ترین بازیهای فکری بوده. معماهای مختلفی در هر مرحله باید حل بشه تا در ورود به مرحله بعد گشوده بشه.

10- City 2048 ساخت و ساز از نوع بازی 2048

بازی فکری اندروید

در ادامه لیست جهت جلوگیری از طولانی شدن مطلب فقط به درج نام بازیها بسنده می کنم.

11- اتوپیا: عجیب مثل تهران

12- Machinarium

13- 2048

14- Machington

15- Can You Escape

16- جدول مدرن

17- چیستفان

18- جدول پلاس

19- Chezz

20- Maze

در نت نظر بخون: بهترین سایت های بازی آنلاین

نظرت در مورد این بازیها چیه؟ امیدوارم این لیست ارائه شده بتونه لحظات خوبی رو برات رقم بزنه. اگه بازیهای بیشتری میشناسی و یا از همین لیست هر کدوم رو قبلا بازی کردی خوشحال میشم تجربه ت رو از بخش نظرات با من در میون بزاری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: بهنام رحیمی نژاد

متولد اسفند هستم و عاشق نجوم و فضا و سازه های باستانی. این علاقه از زمانی شروع شد که وقتی بچه بودم پدرم ماجرای دیدن بشقاب پرنده رو در فاصله چند متریش توی مزرعه برام تعریف کرد! دیگه همیشه سرم به آسمون بود شاید یه بار چیز عجیبی ببینم! یه بار دیدم ولی نفهمیدم چی بود! چیزی به اندازه بشقاب غذا خوری به رنگ ماه و با سرعت دور شد. راستی یه بار هم یه موجود خاکستری دیدم که دراز و لاغر و سایه مانند بود، هنوزم برام سواله که چی بود! دویدم دنبالش ولی گم و گور شد!
حرفه اصلیم مشخص نیست چیه، خیلی کارا انجام میدم و تو بعضی موارد هم تخصص دارم. طراحی وب، وردپرس، سئو، هاستینگ، الکترونیک، کامپیوتر، IT و شبکه...
شعار من: همه چیز در این عالم یک توجیه علمی داره، حتی...
آرزوی من: تا جایی که عمرم قد بده بتونم هرچه بیشتر سر از کار دنیا در بیارم و با چیزای عجیب و غریبی روبرو شم...