in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه ضعیفضعیف

جالب ترین سنت های روز ولنتاین در کشورهای جهان – لیست 10 تایی

jaleb tarin sonnat haye ruz valentine dar keshvar haye jahan-list 10 tayi

توی سرتاسر دنیا، روز ولنتاین رسم و رسوم مخصوص به خودش رو داره. تمام عاشق های دلباخته از جوان تا پیر این روز رو جشن میگیرن و برای عشقشون کادوهای زیبا و به یاد موندنی هدیه میدن. شاید دوست داشته باشی در مورد جذاب ترین و جالب ترین سنت های روز ولنتاین در کشورهای جهان آشنا بشی. البته توی همه کشورهای جهان، روز ولنتاین به معنی هدیه دادن و گرفتن نیست! بلکه رسم های عجیب دیگه ای دارن. فکر میکنی به نظرت جالب ترین سنت های روز ولنتاین چی هست؟ اگه تمایل داری در مورد این سنت های شگفت انگیز اطلاعاتی داشته باشی بهتره که ادامه مقاله رو هم با عشق بخونی تا متوجه بشی که جالب ترین سنت های روز ولنتاین در سراسر جهان چی هست…

آشنایی با جذاب ترین و جالب ترین سنت های روز ولنتاین

1. پاریس Paris

جالب ترین سنت های روز ولنتاین در پاریس

پاریس به عنوان سرزمین عشق شناخته میشه. به همین دلیل رفتن به این مقصد رویایی برای عشاق هیجان انگیزه. نامه نوشتن و ابراز علاقه توی کارت پستال های عاشقانه یکی از رسم و رسوماتی هست که توی فرانسه ریشه فرهنگی داره. اما یکی از جالب ترین سنت های روز ولنتاین توی فرانسه، ” نقاشی عشق” هست. توی این سنت تعجب آور افراد مجرد خونه های خودشون رو آماده میکنن و مردها برای شروع این بازی و برقراری رابطه جدید به خونه های روبرویی میرن و اگه مردها از زن روبرویی رضایت نداشتن، به راحتی سراغ گزینه بعدی میرن! اما داستان اینجا تموم نمیشه و توی این سناریو خانم ها با گفتن فحش و حرف های زشت به مردانی که اونها رو ترک کردن، دلشون خالی نمیشه! و یه مراسمی برای خودشون میگیرن و دور یه آتیش بزرگ جمع میشن. توی این مراسم خانم ها عکسهای مردی که به اونها بدی کرده رو میسوزونن….ولی در نهایت این مراسم از کنترل خارج میشه. برای همین هم دولت فرانسه مجبور شده که این سنت عجیب و غریب رو ممنوع اعلام کنه.

2. جالب ترین سنت های روز ولنتاین در ایتالیا Italy

سنت های عجیب ولنتاین در ایتالیا

روز ولنتاین توی کشور ایتالیا همزمان با جشنواره های بهاره برگزار میشه. توی این روز رمانتیک، عشاق کنار هم دیگه لحظات شیرینی رو تجربه میکنن و با دادن هدایایی مثل باچی پریجونا این روز خاص رو توی دلشون ثبت میکنن. باچی پریجونا یه جعبه ای هست که پر از شکلات های بوسه فندقیه. کلمه باچی توی زبان ایتالیایی به معنی بوسه هست. توی این جعبه یه پیام عاشقانه هم به چهار زبان دنیا نوشته میشه. یکی از جالب ترین سنت های روز ولنتاین توی اعتقاد ایتالیایی ها اینه که اولین مردی که یه دختر مجرد توی روز ولنتاین ببینه، توی فاصله کمتر از یه سال حتما همسرش میشه!

3. تایوان Taiwan

شگفت انگیزترین سنت های روز ولنتاین در تایوان

تایوان به خاطر گل های قشنگ و حیرت انگیزی که داره، شهرت خاصی پیدا کرده. توی همه جا هم گل قرمز نماد عشق محسوب میشه. به نظر میرسه تایوانی های مردمانی رمانتیک باشن. به این علت که روز ولنتاین در این کشور، دو بار در سال جشن گرفته میشه. یکی در 14 فوریه و یکی هم در 7 ژوئیه. مشخصه که با این شهرتی که گل های تایوان داره، هدیه روز ولنتاین هم این گل های رویایی باشه. اما شاید برات جذاب باشه که بدونی یکی از جالب ترین سنت های روز ولنتاین توی تایوان این هست که تعداد گل ها و نوع اونها هرکدوم یه نماد و پیغامی دارن. گل رز نماد عشقه و تعداد 99 تا از این گل زیبا به معنای عشق برای همیشه هست. 108 تا گل به معنی درخواست ازدواج هست. یعنی اگه توی تایوان 108 تا گل رز رو تقدیم به خانم کنی، انگار که بهش گفتی: با من ازدواج میکنی؟؟! خب پس اگه روز ولنتاین مهمان تایوانی ها بودی، حواست باشه سرت کلاه نره…

4. سنت های جالب روز ولنتاین در آلمان Germany

سنت های جالب ولنتاین در آلمان

آلمانی ها هم از طرفداران روز ولنتاین هستن و عاشقا توی این روز به همدیگه شکلات، گل و هدایایی دیگه ای به شکل قلب میدن و ابراز عشق و علاقه میکنن. اما این فقط تمام مراسم روز ولنتاین توی آلمان نیست! در واقع توی این روز خاص و عاشقانه یه هدیه ویژه هم انتخاب میکنن و با توجه به این که بین مردم آلمان، خوک نماد شانس به حساب میاد. عاشقا هم توی این روز مجسمه های کوچیکی به شکل خوک به همدیگه هدیه میدن. این یه نوعی از جالب ترین سنت های روز ولنتاین بین آلمانی هاست. از هدایای دیگه این روز کلوچه های زنجبیلی و قلبی شکل هست که روی این کلوچه ها پیام های عشقولانه ای مثل دوستت دارم نوشته شده.

5. برزیل Brazil

ولنتاین در برزیل

اگه میخوای توی روز ولنتاین کنار عشقت لحظه های زیبایی رو داشته باشی، میتونی توی جشن های بزرگی که در کشور برزیل به این مناسبت برگزار میشه، شرکت کنی که هم فال و هم تماشاست! برزیلی ها مردمانی شاد هستن که تمام ماه فوریه رو جشن میگیرن و عاشقا توی این روز به همدیگه شکلات قلبی و گل و کارت پوستال عاشقانه هدیه میدن. اما یه سنت عجیب و شگفت انگیزی که برزیلی ها دارن،  اجرای موسیقی در سرتاسر شهرهای کشوره که با برگزاری میهمانی های دو نفره و خانوادگی همراه هست. مردم برزیل یه روز خاص دیگه ای به اسم سنت آنتونی (Saint Anthony)  دارن که براشون یادآور سنت مقدس ازدواجه و این روز رو جشن میگیرن. توی این روز هم مراسم مذهبی متنوعی برای دعا و بخت گشایی هست.

6. آرژانتین Argentina

رسمهای زیبای ولنتاین در آرژانتین

توی کشور پر هیجان و شادی مثل آرژانتین برگزاری یه روز برای ولنتاین کافی نیس! مردم این سرزمین ولنتاین رو به مدت یه هفته جشن میگیرن و به عنوان هفته شیرینی میشناسن. عاشقا هم توی این فرصت خاطرات رمانتیک هفت روزه به یادگار میذارن. مثه بقیه جاهای دیگه توی آرژانتین هم عشاق با دادن هدایا و پیام های عاشقانه و تبادل بوسه، عشق و محبت خودشون رو ابراز میکنن.

درنت نظر بخوان: بهترین هدیه ولنتاین برای سورپریز کردن

7. ولنتاین در ژاپن Japan

رسم های جالب و برتر روز ولنتاین در ژاپن

روز ولنتاین در کشور ژاپن هم با دادن شکلات و شیرینی جشن گرفته میشه. البته این هدایای شکلاتی دو نوع هستن. هدیه دادن نوعی شکلات به اسم “گیری شوکو” برای دختران توی این روز واجبه! البته این هدیه بدون پیام عاشقانه برای دوستان و همکاران مرد هست. اما برای ابراز علاقه و عشق شکلات دیگه ای به اسم “هانمی” رو برای معشوقشان هدیه میدن. اما این ماجرا همینجا ختم به خیر نمیشه! یه فرهنگ قدیمی و در واقع از جالب ترین سنت های روز ولنتاین توی کشور ژاپن اینه که مردها دقیقا یه ماه بعد از جشن ولنتاین، توی روزی به اسم روز سفید بایستی هدایا و شکلاتی که گرفتن رو پس بدن البته چندبرابرش رو! یعنی مردها هیچ جوری نمیتونن قسر در برن!

8. کره Korea

سنت های جالب ولنتاین در کره

رسم و رسوم روز ولنتاین توی کره جنوبی هم شبیه سنت ژاپنی هاست. توی این روز خانم ها به مردها هدیه میدن و عشق و علاقه خودشون رو ابراز میکنن. مردها هم یه ماه بعد در روز سفید این محبت خانم ها رو جبران میکنن و معشوقشان رو گلباران میکنن و شکلات و هدایای دیگه هم بهشون میدن.  اما کره های یه مرحله دیگه هم به این سنت اضافه کردن تا کسانی که نمیتونن روز ولنتاین یا روز سفید رو جشن بگیرن گزینه سومی هم داشته باشن. توی تاریخ 14 آوریل یعنی یه ماه پس از روز سفید، این افراد تو یه رستورانی جمع میشن و یه کاسه سیاه جاجانگماین یا نودل پاستا لوبیا سیاه نوش جان میکنن و به نوعی برای تنهایی خودشون سوگواری میکنن.

9. دانمارک Denmark

جذاب ترین سنت های روز ولنتاین در دانمارک

دانمارکی برای این روز رمانتیک پیچ و تاب های مخصوص خودشون رو  دارن. مثلا به جای گل رز، گل سفید هدیه میدن! یه رسم محبوبی که بین دانمارکی ها رواج داره، دادن کارت عشق به همدیگه هست. توی 14 فوریه مرد ها به خانم ها یه نامه طنزگونه که شعرهای خنده داری هم داره مینویسن و به صورت ناشناس به همدیگه هدیه میدن که خانم ها بایستی این مرد ناشناس رو شناسایی کنن. البته تقریبا تمام خانوم ها میتونن حدس بزنن که این نامه از طرف کی بوده..

10. آفریقا Africa

سنت های جذاب و عجیب روز ولنتاین در آفریقا

توی کشور آفریقا هم مثه بقیه نقاط جهان روز ولنتاین  با هدیه دادن گل و شکلات جشن گرفته میشه. اما از عجیب ترین و جالب ترین سنت های روز ولنتاین توی آفریقا، چسباندن نمادی از عشق روی آستین لباس هست! که این کار رو زنان آفریقایی انجام میدن. زنان، اسم عشق مورد علاقه خودشون رو با یه سنجاق یا گیره به آستین لباسشون میچسبونن! در واقع کار برای مردهای آفریقایی راحت میشه و میتونن از عاشقان مخفی خودشون با خبر بشن…

با خوندن این مطلب جذاب متوجه شدی که این روز خاص توی سراسر جهان برای عاشقهای دلباخته یه روز شگفت انگیزیه که توی ذهنشون موندگار میشه. همچنین فهمیدی که این روز هیجانی توی هر کشوری با فرهنگهای زیبا و جالبی به نمایش در میاد. خب حالا یه سوال دارم ازت؟ چه ایده قشنگی برای روز ولنتاین (روز عشق) به ذهنت میرسه؟؟ خوشحال میشم نظراتت رو با با در میون بذاری.

در نت نظر بخوان: ۵۰ هدیه ولنتاین برای خانم ها

 

1 دیدگاه

نظر بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.