in

معرفی بهترین پیست های اسکی ایران

Moarefie behtarin pisthaye ski Iran

اسکی یکی از بهترین تفریحات برای سفرهای زمستانی هست که هر سال در این موقع از سال می تونی با رفتن به بهترین پیست های اسکی کشور انجامش بدی. قبل از اینکه خودت رو برای این تفریح هیجان انگیز زمستانی آماده کنی باید با بهترین پیست های اسکی آشنا بشی و از بین اونها خوبترینش رو انتخاب کنی. اینجا یه لیست از بهترین پیست های اسکی ایران برات آماده کردم که می تونی ازش استفاده کنی.

بهترین پیست های اسکی ایران

1 – پیست اسکی دیزین مهمترین پیست اسکی ایران

پیست اسکی دیزین یکی از بهترین پیست های اسکی ایران

آدرس : کرج (کیلومتر 80 جاده چالوس) بعد از هتل گچس، سه راهی دیزین به طرف گاجره ، 3 کیلومتر بعد از هتل گاجره، مجموعه بین المللی اسکی دیزین

مجموعه دیزین مهمترین پیست اسکی ایران و حتی خاور میانه ست که تونسته با بدست آوردن عنوان بین المللی شرایط برگزاری مسابقات رسمی و بین المللی رو بدست بیاره. طول این پیست 7500 متر و مرتفع ترین نقطه اون از سطح دریا در ارتفاع 3600 متری قرار داره. مجموعه دیزین شامل 23 پیست مختلفه که محبوبترین اونها پیست اسنو پارک، پیست یو، پیست مبتدی و پیست چم هستند.

2 – پیست اسکی توچال بزرگترین پیست اسکی ایران

پیست اسکی توچال بزرگترین پیست اسکی ایران

آدرس : تهران،  تجریش، شمیرانات، توچال، مجتمع تفریحی ورزشی تله کابین توچال

مجموعه ورزشی توچال دارای 3 پیست اسکیه. پیست های اسکی این مجموعه 8 ماه از سال قابل استفاده ست. یکی از این پیست ها 1200 متر طول داره و از پایین قله شروع میشه و تا هتل امتداد داره. پیست اسکی دوم در دامنه غربی کوه توچال قرار داره. طول این پیست 900 متره و مرتفع ترین نقطه اون در ارتفاع 3750 متری و پایین ترین نقطه اون در ارتفاع 3550 متری واقع شده. پیست اسکی سومی هم که بزرگترین پیست اسکی این مجموعه 5500 متر طول داره و نسبت به پیست های دیگه جدیدتره.

3 – پیست اسکی شمشک یک پیست اسکی خوب در تهران

پیست اسکی شمشک یک پیست اسکی خوب در تهران

آدرس : تهران، بزرگراه بابایی، جاده لشگرک، جاده اوشان فشم، شمشک، پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک یکی از بهترین پیست های ایران هست و فعالیتش رو از سال 1327 آغاز کرده و میشه گفت یکی از قدیمی ترین پیست های اسکی کشوره. معمولاً هر سال از اوایل آذرماه تا اواسط ماه فروردین این پیست قابل استفاده ست. مرتفع ترین نقطه پیست در ارتفاع 3050 متری قرار داره.

4 – پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی یکی از بهترین پیست های اسکی ایران

آدرس :  جاده هراز، 57 کیلومتری شرق تهران

مجموعه اسکی آبعلی شامل 5 پیسته که هر یک از اونها دارای امکاناتی مثل تله کابین و تله اسکی هستند. این پیست اولی پیست اسکی ایرانه که در اون از دستگاه های بالابر استفاده شده. مرتفع ترین نقطه این پیست در ارتفاع 2650 متری سطح دریا قرار داره.

5 – پیست اسکی سهند

پیست اسکی سهند در تبریز

آدرس : آذربایجان شرقی، جاده تهران-تبریز، 29 کیلومتری جنوب شرقی تبریز

یکی دیگه از بهترین پیست های اسکی کشور پیست اسکی سهند تبریزه. این پیست بزرگترین پیست اسکی در منطقه شمال غربی کشوره و 1200 متر طول داره و در دامنه کوه سهند واقع شده. امکانات این مجموعه شامل تله اسکی، مدرسه اسکی برای خانوم ها و آقایان، آشیانه برف کوب، 12دستگاه بالابر، هتل ویلایی و… ست.

این پیست هایی که گفتم از بهترین پیست های اسکی کشور هستند. به نظر تو دیگه کدوم پیست ها می تونن جزء بهترین ها باشند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آزاده ملک زاده

آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه.
اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.