in

نکاتی برای پیشگیری و درمان خشکی پوست در زمستان

Nokati baraye pishgiri va darmane khoshkie poost dar zemestan

خشکی پوست در زمستان خیلی شابعه. در فصول سرد سال خصوصاً در فصل زمستان بخاطر هوای سرد و خشک این فصل، خیلی از افراد دچار مشکلات پوستی میشن. خشکی دست ها، خشکی و چاک خوردن لب ها و پوسته پوسته شدن صورت از علائم مهم خشکی پوست در زمستان هستند که حتماً باید بهشون رسیدگی بشه وگرنه ممکنه منجر به بیماری های پوستی بشن. در این مطلب می خوام چندین نکته مهم رو برات بگم که برای پیشگیری و درمان خشکی پوست در زمستان می تونی ازشون استفاده کنی و با استفاده از این نکات صورتی هیدراته و درخشان داشته باشی.

جلوگیری و درمان خشکی پوست در زمستان

1 – برای شستشوی پوست از آب ولرم استفاده کن.

درسته که حمام داغ در زمستان خیلی دلچسبه، ولی تا جایی که می تونی خصوصاً برای شستشوی دست و صورت هرگز از آب خیلی داغ استفاده نکن. ترکیب آب داغ با مواد شوینده (هرچند صابون های ملایم) ممکنه موجب ایجاد حساسیت در پوستت بشه و به مرور زمان تولید اگزمای پوستی کنه، علاوه بر این اگر صورت رو با آب داغ بشوری منافذ پوستت باز میشن و این منافذ علاوه بر اینکه جلوه زیبایی ندارند موجب جذب آلودگی و چربی به سطوح پایین پوست میشن که ممکنه سبب به وجود اومدن آکنه بشه، پس صورتت رو با آب ولرم بشور تا از این مشکلات جلوگیری کنه. علاوه بر این آب خیلی داغ باعث میشه چربی های طبیعی پوستت هم شسته بشن و از بین برن و پوستت خشک و زبر بشه. فراموش نکن بعد از شستشوی پوست با آب ولرم یک بار هم آب سرد روی صورت بپاشی تا شوک سرمای آب هم منافذ باز پوستت رو ببنده و هم خون رو زیر پوستت به جریان دربیاره و پوست درخشان و زیباتری داشته باشی.

2 – استفاده از مرطوب کننده رو فراموش نکن.

رفع خشکی پوست با کرم مرطوب کننده

برای جلوگیری از خشکی پوست در زمستان باید به حد کافی از کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده استفاده کنی. بلافاصله بعد از هر بار شستشو یا استحمام از کرم و لوسیون مرطوب کننده استفاده کن تا رطوبتی که بر اثر شستشو از بین رفته رو جبران کنی. بطور کلی مرطوب کننده غذای پوسته که چه در فصل تابستان و چه فصل زمستان باید به حد کافی مورد استفاده قرار بگیره.

3 – از پوستت در برابر سرمای هوا محافظت کن.

محافظت از پوست در برابر سرما

در هوای سرد موقع خروج از منزل از دستکش، شال گردن و روسری مناسب استفاده کن. اجازه نده هوای سرد و خشک زمستانی ارتباط مستقیمی با پوستت داشته باشه، تا جایی که می تونی پوستت رو بپوشون. نکته دیگری که برای جلوگیری از خشکی پوست در زمستان باید بهش توجه کنی استفاده از بهترین کرم های ضد آفتاب هست. گاهی وقتها آفتاب کمرنگ زمستونی به مراتب از آفتاب سوزان تابستانی خطرات بیشتری برای پوست به همراه داره پس با تهیه یک کرم ضد آفتاب خوب از پوستت در برابر آفتاب زمستان محافظت کن.

4 – محیط رو مرطوب نگهدار.

حغظ رطوبت پوست در فصل زمستان

استفاده از وسایل گرمایشی که در فصول سرد یکی از ملزومات زندگیه موجب میشه تا رطوبت محیط گرفته بشه و هوای منزل خشک باشه و این خشکی هوا باعث خشک شدن پوست بدن میشه، پس برای اینکه محیط رو مرطوب نگهداری می تونی از دستگاه های بخور سرد استفاده کنی. اگه از این دستگاه ها در اختیار نداری یا شرایط تهیه اون رو نداری یک راه خیلی ساده تر بهت پیشنهاد می کنم. همیشه یک قابلمه یا کتری آب روی بخاری بذار تا بخار آبی که از اون پخش میشه باعث رطوبت محیط و طراوت پوستت بشه. می تونی داخل آب از اسانس های خوشبو کننده طبیعی هم استفاده کنی تا همزمان هم محیط منزلت مرطوب بشه و هم خوشبو.

5 – به حد کافی آب بنوش.

در فصول سرد تمایل به نوشیدن آب در ما کاهش پیدا می کنه، چون بیشتر ترجیح میدیم که نوشیدنی های گرم مثل چای، قهوه، شیر کاکائو و… مصرف کنیم. ولی فراموش نکن که بدن برای هیدراته شدن از داخل و خارج به آب کافی نیاز داره پس باید حتماً حتماً روزی 8 لیوان آب بنوشی. اگه تمایلی به نوشیدن آب سرد نداری می تونی یک برش لیمو رو داخل یک لیوان آب گرم بندازی و نوش جان کنی.

6 – از ماسک های لایه بردار استفاده کن.

استفاده از ماسک لایه بردار

اگه روی سطح پوستت پر از سلول های مرده باشه، هر چقدر هم که مرطوب کننده استفاده کنی، رطوبت جذب پوستت نمی شه. می تونی با تهیه ماسک های لایه بردار یا انواع لایه برداری به روش طبیعی هر چند وقت یکبار سلول های مرده سطح پوست رو از بین ببری و پوستی لطیف تر و شاداب تر داشته باشی.

اینم از چند نکته مهمی که با رعایت اونها می تونی از خشکی پوست در زمستان جلوگیری کنی. تو برای محافظت از پوستت در فصول سرد چکار می کنی؟ بهم بگو…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آزاده ملک زاده

آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه.
اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.