in

آموزش ساخت کیف پول بیت کوین

قبلا مطالبی در خصوص ارزهای دیجیتال منتشر کردیم و در مورد راه های کسب بیت کوین نیز مطلبی رو ارائه دادیم. با توجه به درخواست کاربرها در خصوص ساخت کیف پول بیت کوین ، تصمیم گرفتم در این مطلب آموزش ساخت کیف پول بیت کوین رو بصورت کامل ارائه بدم. لذا مراحل درج شده رو با دقت مطالعه کنید و بخصوص فرایند برقراری امنیت در طی ساخت کیف پول بیت کوین رو حتماً انجام بدید.

انواع کیف پول بیت کوین

  • کیف پول تحت وب یا آنلاین
  • کیف پول نرم افزاری
  • کیف پول سخت افزاری

که در این آموزش نحوه ساخت کیف پول بیت کوین تحت وب یا انلاین رو بهتون یاد میدم. در مورد دو کیف دیگه، بصورت مختصر توضیح خواهم داد.

اما کیف پول تحت وب هم به صورتیه که در چندین سایت قابل ایجاد و استفاده ست. لذا بر حسب تجربه دو سایت رو انتخاب کردم و بهت معرفی میکنم.

روش اول برای ساخت کیف پول بیت کوین در بلاکچین

ساخت کیف پول بیت کوین

سایت بلاک چین که در بین بسیاری از کاربران دنیا رواج داره و مورد استفاده حرفه ای ها هم هست. انتخاب اول ماست.

نکته مهم: با توجه به سیاست دولت برای مبارزه با پولشویی این سایت از دسترس خارج شده و تنها با استفاده از فیل*ت*ر شکن امکان دسترسی به سایت مقدوره.

1- برای شروع ابتدا با یکی از روشهای مرسوم عبور از محدودیت وارد سایت Blockchain.info شو.

2- در صفحه آغازین و بالا سمت راست با زدن دکمه آبی رنگ Get a free Wallet کار ساخت کیف پول بیت کوین رو شروع کن.

3- در فرم باز شده یک ایمیل معتبر ترجیحاً Gmail خودت رو وارد کن و در دو کادر بعدی یک رمز پیچیده شامل کاراکترهایی مثل (!@#%^&) و اعداد و حروف کوچک و بزرگ که در کل بالغ بر 8 حرف باشه انتخاب و وارد کن. گزینه قبول قوانین رو تیک بزن و روی دکمه Continue کلیک کن.

 ثبت نام برای ساخت کیف پول بیت کوین در این مرحله تمام میشه و بلافاصله وارد محیط کاربری سایت میشی. و باید کارهای مربوط به تایید و امنیت و ایجاد کیف رو انجام بدی.

4 – قبل از اینکه داخل پنل بلاک چین به گشت گذار بپردازی، یک راست برو به ایمیلت سر بزن و مطابق عکس زیر ایمیلی که از بلاکچین برات رسیده رو باز کن و روی دکمه Yes its my Email کلیک کن. با این کار آدرس ایمیل برای بلاکچین بعنوان یک ایمیل حقیقی شناخته و مرحله اول تاییدیه انجام میشه.

ثبت نام در بلاکچین

دقت داشته باش به همراه همین ایمیل یک Wallet ID هم برات فرستاده میشه که شناسه کیف پولته. این شناسه خیلی مهمه و هرگز نباید اونو به کسی نشون بدی. و دقت کن که این با آدرس کیف پول که برای واریز ارز استفاده میشه تفاوت داره. بعدها برای ورود به سایت به این آی دی احتیاج پیدا میکنی.

5- بعد از تأیید ایمیل به تب قبلی یعنی محیط بلاک چین برگرد و یک راست به ستون کناری سمت چپ برو و روی گزینه Security Center کلیک کن.

در این قسمت برای برقراری امنیت کیف پول، باید سه سطح امنیتی رو تنظیم کنی که هر سطح شامل چند گزینه ست که بسیار ساده ست:

LEVEL 1 : تایید ایمیل – نوشتن حروف بازیابی رمز یا Pharse – تعیین یک کلمه برای یادآوری رمز

LEVEL 2 : ثبت و تایید شماره موبایل – ایجاد رمز دوم یا دومرحله ای

LEVEL 3 : بستن آی پی های غیر مجاز و شبکه تور

تمامی مراحل بالا بسیار ساده و گویاست در کل انجامش 10 دقیقه هم زمان نمیره.

6- و اما نوبت میرسه به ساخت کیف پول بیت کوین و استفاده از اون. در این مرحله در همون ستون کناری این بار روی گزینه Setting  و در زیر منوی اون روی Addresses کلیک کن.

7- در صفحه سمت راست جمله My Bitcoin Wallet رو میبینی، و در مقابل اون گزینه Manage رو خواهی دید. روی این گزینه کلیک کن تا واردش بشی.

8- کمی پایینتر با کلیک روی گزینه Show و تأیید پیام سیستم، آدرس کیف پول بهت نمایش داده میشه. تبریک ! تو اولین آدرس بیت کوین رو برای خودت ایجاد کردی. حالا میتونی با ارسال این ادرس به دیگران برای دریافت بیت کوین اقدام کنی.

توی این صفحه میتونی بینهایت کیف پول بسازی و توصیه میشه حتماً این کار رو بکنی حتی بسیاری از حرفه ای ها از هر کیف پول فقط یک بار استفاده میکنن و بعدا اون رو حذف میکنن. البته حواست باشه قبل از حذف یک کیف پول موجودیش رو منتقل کنی به کیف اصلیت که همین آدرس اولی میشه کیف اصلی.

همچنین در همین پنل کاربریت میتونی کیف پول اتریوم و بیت کوین کش هم بسازی.

خب روش ساخت کیف پول بیت کوین در سایت بلاک چین تموم شد. در ادامه میریم سراغ سایت بعدی.

در نت نظر بخون: خرید ارز مجازی در ایران

ساخت کیف پول بیت کوین در کوین پیمنتس

ساخت کیف پول ارز الکترونیکی

این سایت از نظر خودم کاربرد بیشتری داره چون همزمان هم کیف پوله هم اکسچنج. یعنی میتونی همزمان برای بسیاری از ارزها توی پنلت کیف پول بسازی و به همدیگه تبدیلشون کنی. مثلا بیت کوین تحویل بگیر، تبدیل کن به دوج کوین و بفروش یا منتقل کنی و…. همچنین بعد از ثبت نام در این سایت، به ارزش 10 دلار یا 100 واحد CPS جایزه دریافت میکنی که بعدها میتونی ازش استفاده کنی.

بسیار خب برای شروع روی آدرس روبرو کلیک کن: Coinpayments.net

1- به محض ورود به سایت، روی دکمه آبی رنگ Get Started کلیک کن

2- در فرم ظاهر شده یک نام کاربری، آدرس ایمیل و رمز عبورت رو وارد کن و با تیک زدن هر دو گزینه توافقنامه و در نهایت وارد کردن کد امنیتی و زدن دکمه Register ثبت نام رو تکمیل کن.

3- در این مرحله ساخت کیف پول بیت کوین ، به ایمیلت مراجعه کن و برای تأیید ثبت نام، روی لینکی که از سمت این سایت برات اومده کلیک کن.

4- پس از انجام تایید، روی گزینه Login کلیک کرده و با زدن نام کاربری و رمز وارد شو. در این مرحله یک کد تایید دو مرحله ای برات ایمیل میشه که باید به ایمیلت مراجعه کنی و کد رو در این قسمت وارد کنی.

5- بعد از ورود به سایت طبق تصویر زیر دو گزینه پیش روت باز میشه که باید یکیش رو انتخاب کنی. که در اینجا کافیه روی گزینه سمت راستی یعنی Wallet کلیک کنی.

آموزش ایجاد والت بیت کوین

6- در صفحه بعد مجدد دو گزینه بهت نمایش داده میشه که باید گزینه سمت چپ یعنی Wallet رو انتخاب کنی. تا به محیط ساخت کیف پول ارزی وارد بشی.

7- همینطور که طبق تصویر زیر میبینی بیش از 200 ارز در این سایت پشتیبانی میشه که طبق حروف الفبا چیده شدن و میتونی برای همشون هر چنتا کیف خواستی بسازی. که البته بیت کوین به علت مهم بودن بعنوان اولین ارز در بالا قرار گرفته. از اونجایی که هدف ما ساخت کیف پول بیت کوین هست بنابراین در جلوی این ارز روی دکمه سبز رنگ کلیک میکنیم و با انتخاب اولین گزینه یعنی Deposit/Recieve به صفحه ساخت کیف منتقل میشیم.

8- در این صفحه با زدن دکمه  Add New Deposit یک آدرس جدید ایجاد میکنیم و تمام.

اما یک توضیح کوتاه در خصوص دو نوع کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری.

در مدل نرم افزاری با نصب یک برنامه روی گوشی یا سیستم عامل، کیف پول در اصل بصورت یک فایل در هارد ذخیره میشه که تنها از طریق همون نرم افزار قابل استفاده ست. اما بنا بدلایلی همچون پریدن سیستم عامل، سوختن هارد و… استفاده از این روش رو خیلی توصیه نمیکنم.

در مدل کیف پول سخت افزاری فایل کیف به همراه نرم افزار مربوطه روی یک تراشه در قالب فلش مموری ارائه میشه که با اتصال به سیستم قابل استفاده ست. مشابه شکل زیر. که یکی از معروفترین برندهاش Ledger هست.

کیف پول سخت افزاری لجر

از اونجایی که برای نگهداری موجودی بصورت  لوکال نیازمند ثبت بلاک های مربوطه هم هست لذا ممکنه چندین گیگ فضا هم اشغال بشه بنابراین این کیف در نمونه های بزرگتر هم موجوده که دارای هارد دیسک داخلیه و دقیقاً مشابه یک هارد اکسترنال هستش.

امیدوارم این آموزش مورد توجهت قرار گرفته باشه. مراحل کار بقدری ساده بود که نیاز به آموزش تصویری نبود. چنانچه سوالی داشتی از بخش نظرات بپرسی حتما جواب میدم.

2 دیدگاه

نظر بده
  1. سلام
    وقت بخیر
    ممنون از مطلب.
    دوست گرامی وبسایت گیم آنلاینی هست ک مسابقات بین‌المللی ش شروع شده
    منم از ایران درش شرکت دارم
    نیاز به خرید تجهیزات بازی، مثل سلاح و لباس دارم
    این آدرس سایت گیم هست؛
    xxxxx
    اما نمی دونم ک این سایت، گیفت کارت مجازی می پذیره یا نه!
    ممنون میشم بررسی کنید و بفرمایید چ نوع کارت بانکی ی خارجی هست ک در ایران بشه تهیه ش کرد و در وبسایت های خارجی اقدام به خرید داشت
    ویزا کارت؟
    مسترکارت؟
    آمریکایی
    انگلیسی
    کدام کارت کدام کشور در محیط نت معتبر و قابل اعتماد ت. هست؟

مطلب های مرتبط

  1. مطلب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: بهنام رحیمی نژاد

متولد اسفند هستم و عاشق نجوم و فضا و سازه های باستانی. این علاقه از زمانی شروع شد که وقتی بچه بودم پدرم ماجرای دیدن بشقاب پرنده رو در فاصله چند متریش توی مزرعه برام تعریف کرد! دیگه همیشه سرم به آسمون بود شاید یه بار چیز عجیبی ببینم! یه بار دیدم ولی نفهمیدم چی بود! چیزی به اندازه بشقاب غذا خوری به رنگ ماه و با سرعت دور شد. راستی یه بار هم یه موجود خاکستری دیدم که دراز و لاغر و سایه مانند بود، هنوزم برام سواله که چی بود! دویدم دنبالش ولی گم و گور شد!
حرفه اصلیم مشخص نیست چیه، خیلی کارا انجام میدم و تو بعضی موارد هم تخصص دارم. طراحی وب، وردپرس، سئو، هاستینگ، الکترونیک، کامپیوتر، IT و شبکه...
شعار من: همه چیز در این عالم یک توجیه علمی داره، حتی...
آرزوی من: تا جایی که عمرم قد بده بتونم هرچه بیشتر سر از کار دنیا در بیارم و با چیزای عجیب و غریبی روبرو شم...