in

بی نظیربی نظیر افتضاحافتضاح ضعیفضعیف بامزهبامزه

زندگینامه جی کی رولینگ

زندگینامه جی کی رولینگ

دوست داری با زندگینامه جی کی رولینگ نویسنده معروف رمان‌ “هری پاتر” آشنا بشی؟ فکر می‌کنی ایده هری پاتر از کجا به ذهن جوآن رولینگ رسید؟ زندگینامه جی کی رولینگ با سختی‌های زیادی از جمله فقر رو‌به‌رو بود. به طوری که صفحات اولیه هری پاتر بر روی دستمال کاغذی‌های کافه‌ای متولد شدند و علت آن نداشتن پول کافی برای خرید کاغذ بود. در این مطلب با زندگینامه جی کی رولینگ آشنا شو!

زندگینامه جی کی رولینگ

زندگینامه جی کی رولینگ

دوران کودکی و نوجوانی

جوآن رولینگ با نام مستعار “جی کی رولینگ” در ۳۱ جولای ۱۹۶۵ در انگلستان متولد شد. از کودکی سعی در نوشتن و ارائه یک نوشته خوب را داشت اما کمتر زمانی بود که موفق به انجام این کار می‌شد. پدرش مهندس و مادرش تکنسین بود و وضع مالی نسبتا خوبی را داشتند. جوآن رولینگ از کودکی شروع به خواندن کتاب‌های مختلفی کرد.

او در ۶ سالگی داستانی به اسم “خرگوشی به نام خرگوش” نوشت که اولین تجربه موفق او در داستان نویسی بود. پس از اینکه مادرش آن داستان را خواند، از آن خوشش آمد و از آن تعریف کرد. جوآن ۶ ساله نیز به مادرش گفت:« پس آن را چاپ کنیم.» و این حرفش از نظر خود او در سن ۶سالگی بسیار عجیب و دور از ذهن بوده است.

پس از اینکه جی کی رولینگ مدرسه‌اش را تمام کرد، در امتحان ورودی دانشگاه آکسفورد شرکت کرد اما پذیرفته نشد. این یک شکست در زندگینامه جی کی رولینگ محسوب می‌شد. پس از آن پدر و مادرش اعتقاد داشتند او باید زبانی پرکاربردتر از زبان انگلیسی بخواند. علی رغم میل جوآن، او را متقاعد کردند که در دانشگاه اکستر انگلستان، زبان فرانسه بخواند.

زندگینامه جی کی رولینگ

 ازدواج و جدایی زندگینامه جی کی رولینگ

در سال 1990 پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، در سازمان عفو بین الملل به عنوان منشی و مترجم مشغول به کار شد و بعد از دو سال با یک روزنامه نگار پرتغالی به نام «ژورگه آرانتس» آشنا شد. هردوی آن ها به سبک نویسندگی جین آستین علاقه داشتند. رولینگ با هزاران امید و آرزو به ژورگه علاقه مند شد و در همان زمان باهم ازدواج کردند.

حاصل این ازدواج دختری به نام «جسیکا» بود. اما پس از گذشت دو سال، جوآن متوجه شد همسرش مرد رویاهای او نیست به این دلیل که ژورگه با او به شدت بدرفتاری می کرد به اندازه ای که خشونت و رفتارهای او سبب کلافگی و عصبی شدن رولینگ شده بود. سرانجام در سال 1993 آن دو پس از یک دعوای سخت، که باعث شد همسرش او را از خانه بیرون کند، از یکدیگر جدا شدند.

یکی از بدترین اتفاقات در زندگینامه جی کی رولینگ، طلاق او بود که روی روحیات او تاثیرات منفی زیادی برجای گذاشت و باعث شد شغل خود را از دست دهد و به فقر برسد. زندگی برای جوآن بسیار سخت و طاقت فرسا شده بود. او چندین بار دست به خودکشی زده بود که ناموفق بود. هم‌چنین به علت وضعیت بد روحی مدتی در بیمارستان بستری شد.

او سعی کرد روی نوشتن تمرکز کند و کتاب اولش را به پایان برساند. هر وقت جسیکا می خوابید، به کافه محل می رفت تا بر روی کتابش کار کند.

ازدواج جی کی رولینگ

در نت نظر بخوان: بهترین کتاب‌های فانتزی

هری پاتر متولد می‌شود!

زندگینامه جی کی رولینگ با فراز و نشیب‌های بسیاری رو‌به‌رو بود. جوآن مادر جوانی بود که نمی‌توانست از پس هزینه‌های دختر کوچکش و خودش بر بیاید. اما روزی در ایستگاه منچستر ۴ ساعت منتظر قطار ماند. در چنین شرایطی بسیاری از افراد عصبانی می‌شوند اما کاری جز بد و بیراه گفتن پیدا نمی‌کنند. اما او در این ۴ساعت ایده‌ای فوق العاده را در ذهنش پرورش داد و همین ایده باعث متحول شدن زندگینامه جی کی رولینگ شد.

به خانه که رسید یکراست به سمت میزش رفت و با سرعت شروع به نوشتن کرد. او زندگی پسری لاغر و عینکی‌ای را ساخت که بسیار دست و پاچلفتی بود. اما استعدادی خارق‌العاده از والدینش به او رسیده بود که حتی در خواب هم نمی‌توانست ببیند که چنین استعدادی دارد.

کتاب خود را به چندین انتشاراتی فرستاد. حدود دوازده موسسه بزرگ انتشاراتی کتابش را رد کردند، اما یک انتشاراتی کوچک قبول کرد که آن را چاپ کند. برای اولین کتاب 1500 یورو به عنوان دستمزد به رولینگ پرداخت شد. از همان زمان بود که زندگینامه جی کی رولینگ به زندگی جذاب هری پاتر گره خورد.

در سال 1996 اولین سری کتاب های هری پاتر به بازار رفت و در عرض چند هفته تمام کتاب ها فروخته شد. تیراژ اول فقط هزار تا بود که پانصد جلد آن به کتابخانه ها رفت. بعد از این موفقیت یک انتشارات آمریکایی حق چاپ را از رولینگ به ارزش 100 هزار یورو خریداری کرد. اولین جلد کتاب هری پاتر 120 میلیون نسخه بود که در سراسر دنیا به فروش رسید.

هری پاتر

آثار جی کی رولینگ

  •  هری پاتر و سنگ جادو
  • هری پاتر و تالار اسرار
  • هری پاتر و زندانی آزکابان
  • هری پاتر و جام آتش
  • هری پاتر و محفل ققنوس
  • هری پاتر و شاهزاده دورگه
  • هری پاتر و یادگاران مرگ
  • هری پاتر و فرزند نفرین شده
  • مجموعه کارآگاه کورمون استرایک
  • خلا موقت
  • کتاب جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن‌ها (fantastic beasts and where to find them)
ردپای شیطان
کتاب ردپای شیطان که رولینگ از نام مستعار رابرت گالبریث به جای نام خود استفاده کرده

با زندگینامه جی کی رولینگ , برخی از آثارش آشنا شدی. کدوم یک از کتاب‌های جی کی رولینگ رو خوندی؟ اگه نظری داری خوشحال میشم برام بنویسی.

زندگینامه شعرا و نویسندگان دیگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: مهتاب حسینی نژاد

دانشجوی مهندسی نرم افزار هستم. آرزوهای بزرگ و سوالات بزرگ‌تری در ذهنم دارم. اما عقیده دارم این زمانی که ما آدم‌ها در اختیار داریم مطلقا برای خودمون نیست. این رو هم بگم که عاشق موسیقی هستم. و اینکه امیدوارم بتونم با مطالبم به شما کمک کنم...