in

افتضاحافتضاح بامزهبامزه بی نظیربی نظیر ضعیفضعیف

چند ایده جالب برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

chand idea jaleb baraye rah andazi kasbo kar ba sarmaye kam

نظرت چیه برای خودت یک کسب و کاری راه بندازی؟ نگو سرمایه ندارم. میشه یک کسب و کار با سرمایه کم هم راه انداخت. البته با یک سرمایه حسابی میشه کارهای زیادی انجام داد. ولی همه اینا که برای خودشون کار میکنن اولش سرمایه زیادی رو نداشتن. اینجا میخوام چند تا کسب و کار با سرمایه کم را بهت معرفی کنم. اینا ایده ای جالبی هستن که قبلا بعضی از آدمای خوش فکر استفاده کردن و جواب داده.

در نت نطر بخوان: آیا می دونستی که این میلیونرهای معروف دنیا هرگز دانشکاه را تجربه نکردند؟

راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم، بیشتر پشتکار می خواد تا سرمایه

موفقیت در کسب و کار

1- طلا و جواهر سازی

کسب و کار با سرمایه کم طلا سازی

من جوونی رو دیدم که یک زیر پله رو اجاره کرده بود و سفارش تعمیر طلا می گرفت. ازش پرسیدم گفت یک دوره آموزش جواهرسازی دیده و تونسته یک کسب و کار با سرمایه کم برای خودش راه بندازه. از طلافروشی ها سفارش ساخت و تعمیر طلا و جواهر می گیره و حسابی سرش شلوغه. اونجوری که من دیدم درآمدش خیلی از کارمندی بیشتر بود. طلای اولیه را هم خود طلافروشی ها براش میاوردن.به نظرم اگه به این کار علاقه داری میتونی وارد بازار بدلی جات هم بشی، خودت طرح و ایده بده و خودت هم بساز، سود خوبی داره. کمی ذوق هنری می خواد و ظرافت.

2- منشی و دفتر کار مجازی کسب و کار با سرمایه کم

این روزها استخدام خیلی کم شده ولی کار هست. میتونی  کسب و کار با سرمایه کم در خونه خودت داشته باشی. منشی گری یکی از این کارهاست. یک خط تلفن و کامپیوتر لازم داری و البته باید با نرم افزارهای اداری هم آشنا باشی. خیلی از شرکت ها هستن که استخدامت نمی کنن ولی حاضرن پول خوبی بهت بدن. ارسال فکس، جوابگویی به تلفن، نامه های اداری، تایپ و کارهایی که توافق می کنی با خودته. شرکت هم شماره تلفنت رو در آگهی هاش انتشار میده و مشتری ها هم باهات تماس می گیرن. باید روابط عمومی خوبی داشته باشی و البته صدایی که مشتری ها رو فراری نده.

3- برنامه ریزی عروسی‌ها و جشن‌ها

هماهنگی کسب و کاری با سرمایه کم

برنامه ریزی برای جشن ها، سرمایه نمی خواد بلکه مدیریت قوی و روابط عمومی عالی می خواد. هیچ کسب و کار با سرمایه کم بهتر از این نیست اگه با روحیت جور باشه. با یک هزینه کم می تونی وب سایت خودتو راه بندازی و شروع به تبلیغ کنی. لازمه تا در مدیریت خیلی قوی باشی. باید با عکاس و فیلمبردار، تزیینات سفره عقد، گروه موزیک و دی جی، گل فروشی، رستوران، شیرینی فروشی، تالار و خیلی کسان دیگه هماهنگ کنی. لازم نیست تا این افراد رو استخدام کنی نه. فقط باید توی این صنف ها آشنا داشته باشی و برای سفارش جشن ها از این افراد استفاده کنی.

در واقع یک تیم رو باید بتونی رهبری کنی. این روزا همه افراد، از همین شرکت ها برای برگزاری مراسم عقد و عروسی و جشن ها استفاده می کنن. نگران مخارج بالای این کارها هم نباش. تمام این مخارج و البته دستمزد بالای تو با صاحبه مجلسه. یادت باشه جشن عروسی اتفاق مهمی هستش، نکنه یادت بره و چیزی رو فراموش کنی.

ادامه ایده های کسب و کار با سرمایه کم را در نت نظر بخوانید

4- بازاریابی تلفنی و فروش

اگر در تبلیغات مهارت داری و همچنین میتونی با مردم ارتباط خوبی برقرار کنی، کسب و کار با سرمایه کم خودتو شروع کن. شرکت ها و تولیدی های زیادی هستند که کالا و یا خدماتی رو عرضه میکنن. اینا همیشه دنبال بازاریاب برای فروش محصولاتشون هستن. می تونی با یک خط تلفن برای اون محصولات بازاریابی کنی. در صورتی که موفق به فروش بشی پورسانت دریافت می کنی. فروش کار ساده ای نیست و تکنیک های خاصی داره. باید روانشناسی و رفتار با مشتری رو بلد باشی. بازاریابی تلفنی میتونه درآمد خوبی برات داشته باشه.

5- سرامیک کاری، کسب و کار با سرمایه کم

کسب و کار با سرمایه کم سنگ آنتیک و سرامیک کاری

اگه به کارهای هنری علاقمندی، برو سراغ کاشی و آنتیک. بهتره یک دوره آموزشی بگذرونی، فنی حرفه ای دوره داره. این کار کمی وسایل لازم داره که قیمتی هم نداره. ولی بیشتر از اون ذوق و هنر خودته. میدونی سرامیک کارهای حرفه ای خودشون طرح میدن و ایده های جالبی برای فضای لوکس در نظر می گیرن. این روزا سنگ آنتیک هم خیلی مد شده که کسانی که علاوه بر سرامیک بتونن سنگ آنتیک رو هم کار کنن دیگه نونشون تو روغنه. باید خلاق و متفاوت باشی.لازم نیست جایی را اجاره کنی، یک  تلفن همراه می خواد و البته کاربلدی. هر روز تو این شهر یک آپارتمان می سازن. کافیه تا بتونی با سازندگان بنا هماهنگ کنی. اولین کارتو که با ذوق و مهارت تموم کنی، دیگه خودشون میان دنبالت.

 خیلی ایده های دیگه هم بود ولی اینجا فقط چند تا از ایده هایی که قبلا جواب داده رو برات گفتم که ریسک هم نداره. تو چه کارهایی به فکرت میرسه؟اگه ایده های جالبی برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم داری اینجا مطرح کن. شاید ایده تو بتونه جرقه ای تو ذهن بقیه بزنه.

1 دیدگاه

نظر بده

    مطلب های مرتبط

    1. مطلب مرتبط:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نویسنده: افسانه رجب پور

    افسانه هستم فعال،پر انرژی و علاقه مند به جستجو . از خوندن نظرت راجع به پست هام خوشحال میشم. اگه به موضوع خاصی علاقه مندی کافیه به من بگی تا در موردش از همه پرس و جو کنم و بهترین رو برات بنویسم .