نت نظر یک شبکه اجتماعی و پورتالی اینترنتی است برای به اشتراک گذاشتن، خواندن و بحث و تبادل نظر در مورد فعالیت ها و مکانهای دوروبر شما که مورد توجه تان قرار گرفته اند. نت نظر به تک تک کاربرانش افتخار میکند و امیدوار است از آن لذت ببرید.

برای داشتن «نت نظر»ی منظم و آشنایی با مسؤولیتها و حقوق خود لطفا قبل از استفاده از نت نظر این صفحه را به طور کامل و با دقت بخوانید. با استفاده از خدمات نت نظر که شامل استفاده از وبسایت NetNazar.com است، شما موافقت خود را با موارد زیر به طور ضمنی بیان میکنید. توجه کنید که به دلیل ماهیت پویا و در حال رشد و بهبود لحظه به لحظه ی نت نظر، ممکن است مطالب این صفحه تغییر کنند. تاریخ پایین این صفحه تاریخ آخرین تغییرات این مستند را نشان میدهد. ادامه استفاده شما از نت نظر به منزله موافقت و مطابقت شما با «شرایط استفاده از نت نظر» است.

لغت «نت نظر» در این قرارداد به معنی سایت نت نظر در آدرس NetNazar.com یا دیگر دامنه هایی که به طور معقول وابسته به نت نظر هستند می باشد. لغت «محتوا» در این قرارداد به معنی هرگونه مطلبی است که توسط کاربران نت نظر، در نت نظر و سرویسهای وابسته، تولید شده باشد.

ثبت نام و عضویت در نت نظر

استفاده از نت نظر و مطالعه مطالب برای همه افراد مجاز است.عضویت و نویسندگی در نت نظر، برای افراد بالای 15 سال ممکن است. برای عضویت در نت نظر احتیاج به یک نام کاربری و آدرس ایمیل معتبر دارید. برای محافظت از نام کاربری خود باید کلمه ی عبوری انتخاب کنید که به طور معقول و معمول این محافظت را انجام دهد.

در هنگام انتخاب نام کاربری لطفا موارد زیر را رعایت کنید:

  • نام کاربری شما شبیه نام کاربری دیگری نباید باشد و از آن برای جعل هویت و جا زدن خود به جای کاربر دیگری استفاده نکنید؛
  • به عنوان نام کاربری از نامی استفاده نکنید که ثبت شده است و یا به طور رسمی یا در عرف جامعه متعلق به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری است و شما صریحا اجازه استفاده از آن را ندارید؛
  • از نام کاربری استفاده نکنید که توهین آمیز یا با معیارهای معمول بی ادبانه است.
  • در هر زمان اعم از هنگام ثبت نام یا پس از آگاهی نت نظر از نقض شرایط فوق، نت نظر این حق را برای خود محفوظ می دارد که بنابر تشخیص خود ثبت نام شما را لغو یا از آن ممانعت کند.

مسؤولیت محدود نت نظر

نت نظر این حق را برای خود محفوظ میدارد که عضویت کاربرانی را که شرایط استفاده از نت نظر را نقض کنند در هر زمان پایان بخشد. به علاوه نت نظر ممکن است در موارد دیگر که الزاما دراین مستند قید نشده عضویت را پایان بخشد. نت نظر در حد توانش به اعتراضات و خواسته های کاربران توجه می کند. ولی امکان پاسخگویی نت نظر در خصوص  تمامی لینکها و کامنت ها وجود نداشته و این امکان را ندارد. سرور نت نظر ممکن است بعضی زمان ها کند باشد یا اصلا جواب ندهد. نت نظر تمام تلاش خود را انجام خواهد داد که اینطور وقایع تا حد امکان رخ ندهند. نظرات اعضای تیم نت نظر در جایی خارج از صفحه رسمی نت نظر در آدرس NetNazar.com نظر شخصی آنها است و الزاما مطابق سیاستهای نت نظر نیست و نباید دیدگاه نت نظر تلقی شود.

مسؤولیت کاربران

شما مسوول تمام کارهایی هستید که با نام کاربری شما انجام میشود؛ بنابراین با عضویت در نت نظر به طور ضمنی می پذیرید که از حساب کاربری و کلمه عبور خود محافظت کنید. نت نظر نیز اقدام های معقول و معمول را برای حفاظت از اطلاعات حساب کاربری شما انجام می دهد. شما با عضویت و استفاده از نت نظر مسؤولیت تمام کامنتها، پست ها، موضوع های داغ و رتبه بندی هایی که در مورد شرکتها انجام داده اید را بر عهده میگیرید. محتوایی که به نت نظر پست میکنید قابل حذف شدن توسط کاربران نیست. نت نظر درخواست حذف یا ویرایش محتوایی را به طور موردی بررسی میکند و بنابر تشخیص خودش ممکن است با آن موافقت یا مخالفت کند. در صورت بسته شدن حساب یک کاربر به هر دلیل، نت نظر حق حذف یا نگه داشتن محتوای تولید شده توسط کاربر را برای خود محفوظ میدارد. در صورت شکایت قانونی بین کاربران نت نظر یا بین کاربران نت نظر و اشخاص دیگر، شما متعهد میشوید که نت نظر را از هر گونه مسئولیت حقوقی یا مالی مبرا دانید. نت نظر هیچگونه مسئولیتی به هر صورتی در هیچ موردی قبول نمیکند.

با عضویت در نت نظر متعهد میشوید و تایید میکنید که با استفاده از امکاناتی که در اختیار شما قرار داده شده است، رفتار غیرقانونی، مغایر با «شرایط استفاده از نت نظر» و یا هر گونه رفتار دیگری که در هدفهای معقول و خیرخواهانه ی نت نظر نمیگنجد نداشته باشید. بعضی و نه همه اینگونه رفتارهایی که متعهد میشوید انجام ندهید شامل موارد زیر است.

  • داشتن بیشتر از یک حساب کاربری فعال یا غیرفعال، در هر زمان؛
  • توهین، تهدید، فحاشی، استفاده از زبان نامناسب، مسخره کردن، آزار دادن، تقلید کردن، فاش کردن اطلاعات شخصی دیگران و جعل هویت (مجازی یا حقیقی) سایر کاربرهای نت نظر و افراد دیگر؛
  • استفاده کردن از حساب کاربری شخص دیگری و یا فروش، خرید و یا در اختیار شخص دیگری قرار دادن حساب کاربری خود؛
  • پست کردن یا کمک و همکاری در پست کردن محتوای شامل توهین، مطالب سیاسی، پخش نفرت، پورنوگرافی، غیرقانونی (شامل قوانین محل اقامت و نیز قوانین بین المللی در مورد شرایط استفاده از اینترنت)، نامناسب، و ناقض حقوق کاربران دیگر، نت نظر، یا اشخاص ثالث؛
  • آموزش هک، پیدا کردن کلمه عبور، و تلاش برای پیدا کردن کلمه‌ عبور کاربران نت نظر یا آسیب رساندن به نت نظر و یا گول زدن نت نظر به روش اتوماتیک (نظیر نوشتن اسکریپت) یا دستی؛
  • نقض قوانین محل اقامت خود (نظیر قوانین حق تالیف)؛
  • تغییر مصنوعی رتبه بندی یک شرکت یا هر گونه مداخله دیگر در عملکرد معمول نت نظر و دور زدن روش هایی که نت نظر برای مقابله با اینطور روشها استفاده میکند؛
  • با تشخیص هر کدام یا همه موارد فوق نت نظر به تشخیص خود ممکن است دسترسی شما به نت نظر را برای زمان مشخص و یا نامحدود و به طور کامل یا جزئی قطع کند. علاوه بر این ممکن است نت نظر محتوا، حساب‌ها و یا دسترسی شما را به نت نظر (بنابر تشخیص خود، هنگام دریافت گزارش تخلف از اشخاص مسئول، یا به هر دلیل دیگری) بدون هیچ اخطار یا اطلاع قبلی حذف کند یا پایان بخشد. در این حالت دسترسی شما به نت نظر نقض کننده شرایط استفاده خواهد بود.
  • اگر به هر دلیلی تصمیم گرفتید که دیگر از نت نظر استفاده نکنید، صرفا دیگر به دامنه‌ NetNazar.net یا دامنه های وابسته نیایید، محتوای تولید شده توسط شما به دلیل ماهیت مشارکت در نت نظر کماکان قابل دسترس خواهد بود.

سوء تفاهم بین کاربران

شما مسوول تمام نوشته ها، نظرها و سوء تفاهم های احتمالی تان با بقیه کاربرهای نت نظر هستید. با توجه به کثرت نظرها، نت نظر نمیتواند تمام رفتارهای کاربران را بررسی کند. با این حال، مورد به مورد، نت نظر حق مداخله و اقدام از طریق روش های معرفی شده نت نظر را برای خود محفوظ میدارد.

مسایل قانونی

با استفاده از نت نظر متعهد میشوید که در صورت پیش آمدن مشکل قانونی، مراتب را تنها در حوزه ی قضایی مورد قبول نت نظر پیگیری کنید. نت نظر این حق را برای خود قائل است که مشکلات قانونی را در هر حوزه ای که برایش امکان پذیرتر بود پیگیری کند. با عضویت یا استفاده از نت نظر متعهد میشوید که نت نظر، کارمندان، شرکت های تابعه یا وابسته آن، شرکت مادر و افراد مرتبط با نت نظر را از هر گونه هزینه، مسئولیت و آسیب وارد شده به دلیل شکایت افراد ثالث به دلیل یا در اثر استفاده شما از نت نظر، نقض «شرایط استفاده»، نقض حقوق دیگران، نقض حق تالیف و جعل هویت مبری بدانید و تاوان آسیب وارد شده به نت نظر را بپردازید.

حق تالیف

نت نظر نسبت به رعایت حق تالیف حساس است و از کاربران میخواد محتوایی که به هر صورتی مهر حق تالیف دیگران را خورده اند، بدون اطمینان از اینکه این اجازه را دارند، در نت نظر پست نکنند. اگر نت نظر «گزارش تخلف از رعایت حق تالیف»‌ی دریافت کند محتوای مورد سؤال را بلافاصله حذف یا غیرفعال خواهد کرد. اگر باور دارید محتوایی در نت نظر وجود دارد که حق تالیف شما یا حق تالیفی که شما آن را مدیریت میکنید را نقض میکند، میتوانید موضوع را به نت نظر اطلاع دهید. اگر در موردی باور دارید محتوایی که شما حق تالیف آن را در اختیار دارید یا اجازه ی قانونی برای مدیریت آن دارید به اشتباه حذف شده است، میتوانید موضوع را به نت نظر اطلاع دهید. در صورت گزارش اشتباه، در هر یک از دو مورد فوق، شما مسئول تمام هزینه های پیش آمده و هر گونه مساله مرتبط دیگر خواهید بود. گزارشهای خود در مورد تخلف از رعایت حق تالیف را تنها به آدرس [email protected] بفرستید. «گزارش تخلف از رعایت حق تالیف» باید شامل اطلاعات زیر باشد.

  • آدرس محتوای مورد بحث در نت نظر را به طور دقیق مشخص کنید.
  • ثابت کنید که شما حق تالیف مورد نظر را در اختیار دارید و یا به طور قانونی از طرف صاحب حق تالیف وکالت دارید. برای اینکار احتیاج به امضای شخص مورد نظر (الکترونیکی یا کاغذی) است.
  • به طور مشخص و واضح بنویسید که معتقد هستید محتوای مورد سؤال با شرایط حق تالیف صاحب آن یا قانون سازگار نیست. به علاوه به طور مشخص باید تاکید کنید که شما صاحب حق تالیف یا نماینده‌ی قانونی او هستید. نام، شماره تلفن، آدرس پستی و ایمیل خود را نیز بفرستید.

فروش آنلاین

  • ایده فروشگاه نت نظر با هدف فراهم آوردن شرایط ایده آل برای خرید آنلاین با صرف کمترین وقت و هزینه برای کاربران شروع شده است.
  • نت نظر فضای فروشگاه مجازی را در اختیار هر یک از کاربران مورد تایید خود قرار داده تا بتوانند کالاهای مجازی و غیر مجازی خود را به سادگی در فضای اینترنت بفروشند.
  • نت نظر تنها وظیفه رابط را برای فروشگاه و کاربر انجام می دهد و تمامی حقوق برای صاحب فروشگاه محفوظ است.
  • تمامی محصولات قابل فروش در فروشگاه های کاربران نت نظر، با رضایت و خواست صاحب فروشگاه انجام گرفته است.
  • قیمت ها در فروشگاه با توجه به درخواست فروشندگان تنظیم می شود و نت نظر تنها نظارتی سطحی بر مناسب بودن قیمت ها دارد.
  • پرداخت آنلاین توسط درگاه امن شرکت زرین پال که وظیفه ارتباط با همه بانک ها و فراهم آوردن امنیت پرداخت را دارد انجام می شود.
  • در صورت فروش محصول مجازی (مانند ووچر) ارسال آن با نام خریدار و شماره سریال معتبر به عهده نت نظر است و تا پایان ساعات اداری هر روز انجام می پذیرد.
  • در صورت فروش محصول غیر مجازی (مانند پوشاک) ارسال آن به عهده صاحب فروشگاه است و با توجه به قوانین داخلی آن ها انجام می شود.
  • محصولات فروخته شده تنها در صورت وجود نقص فنی و یا کیفیتی پس گرفته می شوند.
  • اطلاعات کاربری تنها راه ارتباطی نت نظر با خریدار است، در صورت عدم صحت اطلاعات کاربری، نت نظر مسؤولیتی در قبال نرسیدن کالای ارسال شده (مجازی و حقیقی) ندارد.

آخرین به روز رسانی: 2020