in

بی نظیربی نظیر افتضاحافتضاح بامزهبامزه ضعیفضعیف

نام شیرینی های معروف فرانسوی

10 Types Of French Pastries

فرانسه کشوری مهم در اروپا در رابطه با فرهنگ و هنر تا غذا و نوشیدنی و …. است. در زمینه توریستی دیدنی های فرانسه تنها به جاذبه‌های توریستی مثل برج ایفل محدود نمی‌شه و پاریس از پربازدیدترین مقاصد توریستی اروپا است. در زمینه هنری بهترین فیلم های سینمای فرانسوی همیشه در تاریخ سینما و برای سینما دوستان جایگاه بسیار بالایی داشته اند. در زمینه غذا و نوشیدنی هم که نام فرانسه همیشه در بالای لیست ها قرار داره. نام شیرینی های معروف فرانسوی در دنیا بسیار مطرح اند. شیرینی و کیک های فرانسوی از معروف ترین و خوشمزه ترین ها در همه دنیا هستند و کمتر کسی پیدا می شه که شیرینی فرانسوی رو دوست نداشته باشه. نام شیرینی های معروف فرانسوی چی است و از کجا می شه خریداری کرد؟ در ادامه این مطلب با من همراه باش تا پاسخ این سوال‌ها رو بگیری. نام شیرینی های معروف فرانسوی چیست؟ 

نام شیرینی های معروف فرانسوی

نام شیرینی های معروف فرانسوی

۱- شیرینی مادلن

مادلن نام یکی از شیرینی های معروف فرانسوی هست که خوردنش با یک فنجان چای یا قهوه بسیار دلچسب خواهد بود. مشخصه ظاهری مادلن این هست که در قالب‌هایی به شکل صدف درست می‌شن و هم‌چنین روی مادلن‌ها برآمدگی زیبایی وجود داره. این شیرینی بافتی مثل کیک داره و در واقع یک کیک در قالب شیرینی هست. خمیر این شیرینی، خمیر یک نوع کیک اسفنجی هست که بهش ژنواز گفته می‌شه.

شیرین مادلن

۲- پاریس برست

پاریس برست یکی دیگر از نام های شیرینی های معروف فرانسوی هست. این شیرینی برای اولین بار در سال ۱۹۱۰ برای جشن رژه دوچرخه‌ها در پاریس تهیه شد. شکل دایره‌ای این شیرینی یک چرخ رو نشون می‌ده و نماد این مراسم هست. برخی از مواد داخل این شیرینی کرم فندق و کره بادام زمینی هست.

مطالب مرتبط: طرز تهیه خامه سنگین

پاریس برست

۳- سنت اونوره

سنت اونوره یکی از شیرینی های خوشمزه فرانسوی هست. این شیرینی معمولا با خامه و میوه‌های فصل و خمیر پای درست می‌شه. مواد لازم برای تهیه این شیرینی خوشمزه فرانسوی خمير بريزه، خمير کلمي، کرم سنت اونوره، خامه شيرين شده قنادي، شکر براي سبد ابريشمي و کمپوت گيلاس قرمز هست.

سنت اونوره

۴- سوفله

سوفله نام یکی دیگر از شیرینی های معروف فرانسوی هست. سوفله در واقع نوعی غذای پخته شده با تخم مرغ هست که در فر یا تنور تهیه می‌شه. زمان تهیه سوفله، زرده تخم مرغ و سفیده تخم مرغ رو از هم جدا می‌کنند، می‌زنند و در نهایت با یکدیگر ترکیب می‌کنند. اگر سوفله به عنوان دسر تهیه بشه، در اون از موادی مثل مربا، میوه‌ها، شکلات و … استفاده می‌شه و اگر به عنوان غذای اصلی تهیه بشه از موادی مثل سیب زمینی، ژامبون، سبزیجات و … استفاده می‌شه.

سوفله - شیرینی فرانسوی

۵- ماکارون

ماکارون یکی دیگر از شیرینی های معروف فرانسوی هست. ماکارون‌ها رنگانگ، نرم و خوشمزه هستند که با آرد بادام تهیه می‌شن و داخلشون هم با مواد مختلفی مثل باترکرم، مربا و شکلات پر می‌شه. یکی از دلایل محبوبیت بسیار زیاد ماکارون در واقع تنوع رنگ و طعم اون هست. یکی از بهترین قنادی‌ها برای خرید ماکارون در تهران، شیرینی لوندر هست. شیرینی ماکارون در تهران از بهترین بوتیک کیک های تهران براحتی قابل خرید است و حتی خوشمزه تر از اصل آن در فرانسه.

ماکارون - دسرهای فرانسوی معروف

مطالب مرتبط: بهترین شیرینی فروشی‌های تهران

۶- کلافوتی 

کلافوتی یکی دیگر از نام های شیرینی های معروف فرانسوی هست. طرز تهیه این شیرینی بسیار راحت هست که در واقع یه نوع کیک میوه (معمولا از گیلاس سیاه تهیه می‌شه) هست که سریع آماده می‌شه و بسیار خوشمزه‌ست.

کلافوتی - شیرینی های فرانسوی

۷- کرم کارامل

اگر اهل درست کردن دسرهای مختلف باشی، حتما تا به حال کرم کارامل که از دسرهای معروف فرانسوی هست، رو شنیدی. کرم کارامل‌های شکلاتی و زنجبیلی در حال حاضر طرفداران زیادی در دنیا دارند. کارامل یکی از انواع رنگ‌های خوراکی هست که به دلیل رنگ و طعم خاصش کاربرد زیادی در صنایع غذایی داره.

کرم کارامل - شیرینی های فرانسوی معروف

۸- کیک موس شکلات

موس شکلات یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی های فرانسوی معروف هست. از انواع این دسر می‌توان به موس وانیلی،  موس عسل و … اشاره کرد. اما موس شکلاتی به دلیل سادگی و طعم بی‌­نظیرش بدون شک بیشترین استقبال رو در میان دیگر انواع این دسر داره. موس تنها به یک شیرینی محدود نمی‌شه و نوعی غذا هم محسوب می‌شه که در اون ممکن هست از گوشت، ماهی و سبزیجات استفاده بشه.

مطالب مرتبط: طرز تهیه چیز کیک

موس شکلات - معروف ترین شیرینی های فرانسوی

۹- مرنگ

مرنگ نام یکی از دسرهای معروف فرانسوی هست که با تخم مرغ هم‌زده، شکر و گاهی از اسیدی مثل کرم تارتار یا مقدار کمی سرکه تهیه می‎شه. مرنگ یک غذای بدون چربی هست، چون استفاده تنها مقدار کمی چربی به مرنگ پیش از پخته شدن باعث می‎شه سفیده تخم مرغ از هم بپاشه و شیرینی خراب بشه.

مرنگ - شیرینی های معروف فرانسوی

۱۰- پروفیترول

پروفیترول یا نان خامه‌ای نام یکی از شیرینی های معروف فرانسوی هست. ظاهر این شیرینی شبیه توپ هست که از خمیر پفی تهیه شده و داخلش از خامه زده شده، کرم کاستارد و یا بستنی پر می‌شه. این نوع شیرینی ممکنه ساده باشه یا بوسیله سس شکلات، پودر قند یا کارامل تزیین بشه.

پروفیترول - نام شیرینی های معروف فرانسوی

با نام برخی از شیرینی های معروف فرانسوی آشنا شدی. امیدوارم از خوندن این مطلب لذت برده باشی. کدوم یک از این شیرینی‌هایی که معرفی کردم رو تست کردی؟ بنظرت بهترین و خوشمزه‌ترین شیرین فرانسوی چی هست؟ اگر نظری داری خوشحال میشم در بخش دیدگاه‌ها برام بنویسی.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: مهتاب حسینی نژاد

دانشجوی مهندسی نرم افزار هستم. آرزوهای بزرگ و سوالات بزرگ‌تری در ذهنم دارم. اما عقیده دارم این زمانی که ما آدم‌ها در اختیار داریم مطلقا برای خودمون نیست. این رو هم بگم که عاشق موسیقی هستم. و اینکه امیدوارم بتونم با مطالبم به شما کمک کنم...