in

بی نظیربی نظیر افتضاحافتضاح بامزهبامزه ضعیفضعیف

۱۰ استارت آپ معروف این روزهای ایران و تهرانو بهتر بشناس.

10 startup maroofe in roozhaye iran va tehrano behtar beshnas

دنیای تکنولوژی و استارت آپ هر روز در حال پیشرف و معرفی ایده های جدیده. در همه دنیا این اتفاق با سرعت خیلی بالا در حال شکل گیری هست و در ایران و تهران هم رشد استارت آپ ها از این رقابت عقب نیافتاده. هر روز ایده های جدیدی در ایران از طریق استارت آپ مطرح می شه و ایده پرورانده می شه و در نهایت تبدیل به یک بیزینس پردرآمد می شه.

iranstartups

ایده های معروف و پولساز دنیا در ایران هم پولساز بوده و خیلی از کارآفرینان در ایران با ایده برداشتن از استارت آپ های معروف و موفق دنیا، توانستند بیزینس های جدیدی در ایران راه اندازی کنند و با مدیریت و اجرای خوب به پولسازی برسند.

در اینجا می خواهیم ۱۰ استارت آپ معروف تهران و ایرانو معرفی کنیم که بعضی از اونا دیگه استارت آپ به حساب نمی آن و سال هاست که تبدیل به بیزینس بزرگی شده اند ولی یاد کردن از اون ها در این پست خالی از لطف نیست.

۱۰ استارت آپ معروف این روزهای تهران و ایران

۱٫ ایده کیف پول مجازی: جیرینگ و زرین پال (Jiring, ZarinPal)

دو شرکت بزرگ و فعال در زمینه کیف پول مجازی یا به عبارتی کپی PayPal برای ایران همین دو استارت آپ جیرینگ و زرین پال هستن. جیرینگ زیر شاخه ای از اپراتور همراه اول است و با قدرت زیاد پا به این رقابت گذاشته و زرین پال هم با استفاده از تیم خلاق توانسته خود را به معروف ترین سرویس پرداخت آنلاین در پلتفرم های مختلف طراحی و مدیریت وبسایت تبدیل کند.زرین پال

۲٫ تخفیف گروهی: تخفیفان و نت برگ (Takhfifan, NetBarg)

دو استارت آپ تخفیفان و نت برگ پیشرو در معرفی تخفیف گروهی در ایران هستند. هر دوی این شرکت ها در سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کردند. نازنین دانشور صاحب تخفیفان است و اولین بانوی موفق ایران در زمینه استارت آپ بوده و علیرضا صادقیان نیز صاحب ایده و استارت آپ نت برگ است. آقای صادقیان در مصاحبه ای گفته که ایده نت برگ را با ۲۰ میلیون تومان سرمایه خانوادگی شروع کرده و در ۴ سال توانسته بیش از ۲۵۰ هزار نت برگ بفروشد.

در مقایسه این دو استارت آپ نت برگ توانسته مشتری و سود بیشتری کسب کند و در حال حاضر حتا تبلیغات تلویزیونی نیز دارد.

نت برگ

۳٫ ایده تاکسی شهری: اسنپ و تاپ۳۰ (Snapp, Tap30)

شرکت اوبر (UBER) در دنیا توانسته بزرگترین شرکت تاکسی رانی دنیا باشد بدون اینکه تاکسی داشته باشد و تنها پلتفرمی است که هر کس با اتومبیلش می تواند تاکسی هم باشد  و تنها کافیست اپلیکیشن مخصوص آن را داشته باشد. در ایران نیز شرکت اسنپ که زیر شاخه ای از شرکت بزرگ استارت آپ آلمانی راکت اینترنت (Rocket-Internet) است توانسته ایده اوبر را در ایران پیاده سازی کند و با پشتیبانی قوی و تبلیغات مناسب، قشر جوون رو به خودش جذب کنه. شرکت اسنپ (تاکسی یاب سابق) در یک سال پیشرفت بسیاری داشته و انتظار می رود مورد استقبال بیشتری نیز قرار گیرد. در همین راستا چندی است شرکت رقیبی به نام تاپ۳۰ نیز فعالیت خود را شروع کرده است.

snapp-or-tap30

۴٫ دلیوری و تحویل غذا: زودفود، بدوفود (ZoodFood, BodoFood)

بدوفود اولین استارت آپ شرکت آلمانی راکت اینترنت در تهران است و خیلی سریع در تهران به معروفیت بالایی رسید. ایده این استارت آپ سرویس دلیوری غذا در کمترین زمان به همه نقاط تهران است. در راستای موفقیت بدوفود، زودفود نیز به موفقیت بالایی رسید و طولی نکشید که شرکت راکت اینترنت توانست رقیب خود یعنی زود فود را نیز بخرد و اکنون هر دو شرکت را اداره می کند.

زودفود

۵٫ فروشگاه اینترنتی: دیجیکالا، بامیلو (Digikala, Bamilo)

پس از امپراتوری سایت های آمازون و ای بی (Amazon, Ebay) خیلی سریع شرکت های مختلف شروع به ساخت فروشگاه های اینترنتی خود کردند. در ایران نیز دیجیکالا در سال ۲۰۰۶ با یک فروشکاه کوچک توسط برادران محمدی شروع شد و در کمتر از ۱۰ سال ۱۱۰۰ کارمند دارد و بزرگترین خرده فروشی ایران است. بامیلو به عنوان رقیب توسط راکت اینترنت شروع شد و سعی کرده با تخفیف های مناسب و سرویس دهی قوی در کنار برگزاری فستیوال هایی مشتریان خوبی جذب خود کند.

دیجی کالا

۶٫ کار اینترنتی و برون سپاری کار ها در سایت “انجام می دم”

“انجام می دم” یکی از سایت هایی است که با برقراری ارتباط بین کارفرماهای اینترنتی و کارکنان در زمینه های مختلف، از ترجمه متون گرفته تا طراحی وبسایت و نویسندگی، توانسته فضای امنی را برای هردو گروه فراهم آورد و از این طریق نه تنها به عنوان یک ایده موفق مطرح شود، بلکه به عنوان یک سایت کارآفرین نیز عملکرد موثری داشته باشد. نمونه های غیر ایرانی چنین سایت هایی فراوان اند اما در بازار ایران “انجام می دم” توانسته یکی از موفق ترین نمونه ها باشد. “انجام می دم” کار را برای همه اقشار ساده کرده. مثلا اگر دانشجو هستی و احتیاج داری مطلبی را به انگلیسی ترجمه کنی و وقت آن را نداری، بسادگی در “انجام می دم” اکانتی باز می کنی و در بخش ترجمه سایت به دنبال فردی می گردی که در زمان مناسب و با توجه به بودجه، بتونه کار رو تحویل بده و همون لحظه سفارشو انجام بدی. یا اگر بودجه چند میلیونی برای طراحی سایت خود کنار گذاشتی، باز هم می تونی کیفیت بالای طراحی سایت را از میان کارکنان “انجام می دم” پیدا کنی و کارتو بسرعت و با کیفیت بالا جلو ببری.

انجام می دم

۷٫ ترجمه و دوبله تخصصی در بلد شو

بلدشو یک وبسایت ترجمه و دوبله ی فیلم های آموزشیه. آموزش هایی از سایت های معتبر جهانی که استانداردهای بسیار بالایی داره. آموزش های این سایت بعد از گزینش، توسط گروه تخصصی ترجمه و دوبلاژ به زبان فارسی برگردونده میشن. شما میتونین توی این وبسایت، در خیلی از زمینه های کاربردی و تخصصی، آموزش هایی رو که در داخل تولید نشدند به زبان فارسی پیدا کنین و حتی اگر آموزش مورد نظرتون پیدا نشد میتونین بهشون پیشنهاد بدین تا خیلی زود آموزش مورد نظر شما رو به فارسی عرضه کنن. این وبسایت اپلیکیشن اندروید هم داره و میتونین به سادگی دوره هاش رو تهیه کنین.

بلدشو

11 دیدگاه

نظر بده
  1. انقدر استارت آپ های موفق زیادی هم هستند که حتی از این شرکت ها هم بیشتر پول در میارن و حتی به صورت عمومی هم توی دهان ملت نیستند مثل یکیش رژیم آنلاین دکتر کرمانی، یا آموزش مالی ماهان تیموری و کلی دیگه

  2. با سلام و خسته نباشید
    ما استارتاپ پیچاپ رو که خدمات آنلاین طراحی و چاپ آلبوم عکس ارائه میده رو داریم .
    می خواستم ببینم سیستم معرفی استارتاپ هاتون چگونه هست که مارو هم معرفی کنید.
    پیشاپیش از حسن نظرتون متشکرم.

  3. سلام. خیلی عالیه، ممنون از لیستتون.
    جا داره از یک سری استارتاپ که به بازارهای کوچیکتر وارد میشن هم یه لیست درست کنید.
    الان چند تا نمونه ای که به ذهنم میان اینا هستن:
    atbox
    testful
    sitecheckup
    و چندین استارتاپ دیگه ای که دارن بیزنسشون رو بوت استرپ میکنن.

مطلب های مرتبط

  1. مطلب مرتبط:

  2. مطلب مرتبط:

  3. مطلب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: سیامک

نویسندگی را دوست دارم و به خصوص در مورد سینما. سعی می کنم نگاه مهندسی و علمی به همه چیزهای دور و بر داشته باشم چرا که قبل از نویسنده بودن مهندس هستم. سعی می کنم با نوشتن در مورد مسائل جذاب و نه چندان سطحی روز کمکی بکنم به بالابردن سطح دانش عمومی و بعضا تخصصی جوان هایی مثل خودن.