in

هر آنچه در مورد آیفون 7 اپل می‌دانیم؛ از تراشه A10 تا دوربین دوگانه قدرتمند!

Hamechi Dar Morede iPhone 7 Apple

مقدمه

اپل هر سال طی ماه سپتامبر از آیفون یا آیفون‌های جدیدش رونمایی می‌کند. سال گذشته شاهد معرفی آیفون 6S و آیفون 6S پلاس از سوی اپل بودیم. انتظار داریم که اپل در ماه سپتامبر امسال هم از دو آیفون جدید پرده‌برداری کند که احتمالا آیفون 7 و آیفون 7 پلاس نام خواهند داشت. البته شایعاتی در رابطه با احتمال معرفی نسخه‌ای جدید از آیفون 7 اپل با نام اختصاصی آیفون 7 پرو (iPhone 7 Pro) هم منتشر شده است. ما در این مقاله قصد داریم که جمع‌بندی از شایعات و خبرهای کنونی مرتبط با آیفون 7 اپل را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. بنابراین با نت‌نظر همراه باشید.

در نت نظر بخوانید: همه چیز در مورد گلکسی نوت 7 سامسونگ

طراحی و ظاهر

به نظر می‌رسد که آیفون 7 اپل از نظر ظاهری چندان تفاوت محسوسی نسبت به آیفون 6S نداشته باشد. منابع خبری متعددی مدعی شده‌اند که تغییرات ظاهری اساسی در آیفون‌های اپل را با معرفی آیفون سال آینده این شرکت مشاهده می‌کنیم. با این وجود برخی از مشخصه‌های ظاهری جزئی در آیفون 7 اپل دستخوش تغییراتی می‌شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

1

یکی از تغییرات ظاهری که احتمالا در آیفون 7 اپل شاهد آن خواهیم بود مربوط به خطوط آنتن‌دهی موجود در بدنه دستگاه می‌شود. احتمالا اپل این خطوط آنتن‌دهی را مانند تصویر فوق ه لبه‌های فوقانی و زیرین بدنه دستگاه منتقل می‌کند.

2

تغییر بعدی که احتمالا در طراحی آیفون 7 اپل شاهد آن خواهیم بود مربوط به سوکت 3.5 میلیمتر هندزفری دستگاه می‌شود. ظاهرا اپل قصد دارید که این سوکت را از بدنه آیفون 7 حذف کرده و به جای آن اسپیکر دیگری را در دستگاه جاسازی نماید. همچنین این احتمال وجود دارد که هندزفری آیفون 7 به طور پیش فرض یک هندزفری بلوتوث باشد.

3

اما اصلی‌ترین تغییری که احتمال اعمال آن بر روی آیفون 7 کمی دور از انتظار است مربوط به تجهیز آن به دکمه هوم یکپارچه با صفحه نمایش دستگاه و مجهز به قابلیت فورس تاچ (Force Touch) خواهد بود. این موضوع بدان معناست که آیفون 7 اپل از دکمه فیزیکی هوم بهره‌مند نمی‌شود و اسکنر اثر انگشت یا همان دکمه هوم آن به طور یکپارچه با نمایشگر دستگاه ترکیب خواهد شد و از تکنولوژی فورس تاچ بهره‌مند می‌شود. اگر این تغییر در آیفون 7 اپل ارائه شود، می‌توان آن را یک تغییر حائز اهمیت و اساسی در طراحی این محصول دانست.

علاوه بر این موضوعات، احتمال عرضه آیفون 7 در رنگی جدید و تیره هم وجود دارد. همچنین برخی از منابع خبری از احتمال طراحی باریک‌تر این محصول خبر داده‌اند. تجهیز به پورت اتصال USB Type C، بهره‌مند از استاندارد ضد آب IP68 و پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم هم از دیگر مشخصات احتمالی مرتبط با طراحی آیفون 7 محسوب می‌شوند.

صفحه نمایش

تعبیه اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش آیفون 7 می‌تواند اصلی‌ترین تغییر احتمالی ایجاد شده در صفحه نمایش این محصول به شمار آید. این موضوع بدان معناست که نمایشگر آیفون 7 قابلیت اسکن اثر انگشت کاربر را ارائه می‌کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که نمایشگر آیفون 7 اپل به نسخه پیشرفته‌تر تکنولوژی تاچ سه بعدی یا “3D Touch” مجهز شود.

4

از نظر اندازه صفحه نمایش احتمالا آیفون 7 اپل از نمایشگری 4.7 اینچی بهره‌مند می‌شود و نسخه پلاس این محصول به نمایشگری 5.5 اینچی مجهز خواهد شد. چندی پیش خبری در رابطه با احتمال بهره‌مند صفحه نمایش آیفون 7 از وضوح تصویر 2K منتشر شده بود که با توجه به سابقه و پیش زمینه اپل وقوع این امر دور از انتظار خواهد بود.

بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم که صفحه نمایش آیفون 7 اپل وضوح تصویر 1334 در 750 پیکسل را ارائه کرده و نمایشگر آیفون 7 پلاس وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل یا همان فول اچ ‌دی را به همراه داشته باشد. پنل نمایشگر آیفون 7 اپل هم احتمالا از نوع LCD در نظر گرفته می‌شود، اگرچه شایعاتی در مورد احتمال تجهیز این محصول به نمایشگر OLED هم منتشر شده است.

تراشه، رم و حافظه داخلی

آیفون‌های جدید اپل بدون تردید به تراشه A10 مجهز می‌شوند. تراشه A10 احتمالا تراشه‌ای شش هسته‌ای خواهد بود که بی‌شک قدرت عملکرد بالایی دارد. گفته شده که فرکانس کاری هسته‌های پردازشگر این تراشه در حدود 1.5 گیگاهرتز خواهد بود.

5

شایعات منتشر شده خبر از تجهیز آیفون 7 به رم 3 گیگابایتی می‌دهند و همچنین از احتمالا از نظر حافظه داخلی این محصول شامل نسخه‌های 32، 64 و 256 گیگابایتی می‌شود. البته برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که آیفون 7 پلاس اپل در نسخه 128 گیگابایتی هم عرضه می‌شود.

دوربین

در رابطه با دوربین آیفون 7 شایعاتی متعددی منتشر شده است. در ابتدا گفته شد که احتمالا آیفون 7 اپل از دوربین دوگانه بهره‌مند می‌شود. پس از آن شاهد انتشار تصاویری از آیفون 7 مجهز به دوربین دوگانه بودیم. پس از این موضوع مجددا شاهد انتشار و شایعاتی در رابطه با تجهیز آیفون 7 اپل به یک سنسور دوربین واحد 12 مگاپیکسلی بودیم. هنوز هم در رابطه با این موضوع شایعات مختلفی شنیده می‌شود اما ظاهرا اپل قصد دارد که امسال آیفون‌هایش را از نظر دوربین شامل دو نسخه مختلف کند.

6

به احتمال زیاد اپل آیفون 7 خود را به سنسور دوربین واحد 12 مگاپیکسلی مجهز می‌کند و آیفون 7 پلاس این کمپانی به دوربین دوبل تجهیز می‌شود. همچنین احتمالا لنز دوربین آیفون‌های جدید اپل نسبت به گذشته ابعاد بزرگ‌تری خواهند داشت.

باتری

چندی پیش منبع @Onleaks در توییتر تصویری را منتشر کرد و مدعی شد که اپل در آیفون 7 از یک باتری 7.04 وات‌ ساعتی استفاده می‌کند. این موضوع بدان معناست که ظرفیت باتری آیفون 7 اپل 1960 میلی آمپر خواهد بود. بنابراین ظرفیت باتری این دستگاه در مقایسه با آیفون 6S تا 14 درصد افزایش یافته و پیش‌بینی می‌کنیم که آیفون 7 اپل از نظر عملکرد باتری به مراتب بهتر از آیفون 6S عمل کند.

7

متاسفانه اطلاعاتی در مورد ظرفیت باتری آیفون 7 پلاس اپل منتشر نشده، اما بدون تردید ظرفیت باتری این محصول بیشتر از ظرفیت باتری آیفون 7 خواهد بود.

نظر شما؟

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله توضیحاتی در مورد مشخصات احتمالی آیفون 7 اپل ارائه کردیم. اگر شما هم اخبار و شایعات مرتبط با این محصول را دنبال می‌کنیم، نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

 

4 دیدگاه

نظر بده

    مطلب های مرتبط

    1. مطلب مرتبط:

    2. مطلب مرتبط:

    3. مطلب مرتبط:

    4. مطلب مرتبط: چرا باید خرید آیفون‌های اپل را به خرید گوشی‌های اندرویدی ترجیح داد؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نویسنده: امین رضائیان

    امین هستم. در مورد تکنولوژی (به ویژه موبایل و تبلت) می‌نویسم. خوشحال می‌شم نظرتون رو در مورد نوشته‌هام بدونم.