in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح ضعیفضعیف

۱۰ کتابی که باید در طول زندگیت بخونی، حتی اگه کتاب خون نیستی!

ده کتاب که باید قبل از مردن بخوانید!

اگر اهل کتاب خوندن هستی ببین این کتابا رو خوندی  یا هنوز نخوندی ؟ اگرم اهل کتاب خوندن نیستی و کتاب را فقط از نوع درسی اونم موقع امتحان می خونی که بهتره  یک تکون اساسی به تفکرت بدی .تابستونه و هیچ بهانه ای برای کتاب نخوندن نیست. کتاب درسی ها را بزارین کنار و با نت نظر همراه بشید در اینجا می خواهیم ۱۰ کتابی که هر کسی باید بخواند را براتون معرفی می کنیم ولی قبلش بگم انتخاب بهترین کتابهایی که باید خواند از بین این همه کتاب خوب ،کار خیلی سختیه و تا حدود بسیار زیادی هم سلیقه ای می تونه باشه. با توجه به نظر بچه ها ۱۰ کتابی که هر کسی باید بخواند را از بین کتاب های پر فروش یا کتاب هایی که جایزه گرفتن یا از روش فیلم ساختن و….  انتخاب کردم. خلاصه اینجا ۱۰ تا از کتابایی که چالش برانگیز شدن را براتون انتخاب کردم لیست ۱۰ کتابی که هر کسی باید بخواند را در ادامه می بینی.

۱۰ کتابی که هر کسی باید بخواند:

۱- انقراض ششم

  • نویسنده : الیزابت کُلبرت

نابودی زمین

هیچ میدونستین در نیم میلیارد سال گذشته ،۵ بار انقراض اتفاق افتاده یعنی چی؟ یعنی زندگی درکره زمین به طور کامل  از بین رفته  ویخبندان‌ها، آتشفشان‌ها و برخورد شهاب سنگ ها باعث انقراض  زمین شدن. این کتاب در مورد اینکه انقراض ششمی هم در راهه  و به قلم “الیزابت کُلبرت” پژوهشگرنوشته شده .ما آدما جنگلا رو نابود می کنیم .حیوونای زبون بسته رو منقرض می کنیم .دریاها و اقیانوس ها رو آلوده می کنیم و ماهیا رو از بین می بریم  شاید دیگه نوبت خودمونه ! در لیست بهترین کتابهایی که باید خواند این کتاب قطعا جا داره.

۲- بلندی های بادگیر

  • نویسنده : امیلی برونته
  • سال انتشار ۱۸۴۷

رمانی احساسی

۱۰ کتابی که هر کسی باید بخواند

اگه روزی عاشق بشی و به عشقت نرسی چیکار می کنی؟زانوی غم و تکیه بر درخت و .. از این کارا .این کتاب داستان عشق نافرجام دو عاشقه که زندگی خیلیا رو به نابودی می کشه …اصلا نمیشه تعریف کرد خوبه که ترجمه شدش هم موجوده خودت بخون ببین درست میگم یا نه؟ می تونی از   اپلیکیشن دانلود کتاب هم برای دانلود خیلی از کتابهایی که باید خواند استفاده کنی.

۳- دکتر ژیواگو

  • نویسنده : بوریس پاسترناک
  • سال انتشار : ۱۹۵۶

کتاب خوب دکتر

ببین طرف پزشک ماهریه ، از اینور شاعر قابلی هم هست اونوقت با این حالش گرفتار جنگ جهانی هم میشه اونم تو روسیه دیگه خودت فک کن . از خانواده اش دور میشه ،اینم بگم طرف عاشق دو زنه. ترجمه هم شده و فیلمشم دوبله شده دیگه چی می خوای. کتابش اما یک چیز دیگه اس ۹ سال نوشتنش طول کشیده. دکتر ژیواگو بی شک یکی از بهترین کتابهایی که باید خواند هست.

۴ – صد سال تنهایی

  • نویسنده: گابریل گارسیا مارکز
  • سال انتشار: ۱۹۶۷

کتاب برنده جایزه نوبل

اصل کتاب اسپانیایی نوشته شده ولی به خیلی زبان ها و فارسی هم ترجمه داره.تقریبا ۵۰ ساله که چاپ شده ولی هنوز پر فروشه نویسنده به خاطر ” صد سال تنهایی” جایزه نوبل گرفته اگر تا حالا نخوندی دیگه وقتشه .بیادت باشه بعد از خوندن نظرتو برامون بگی.

۵- اولیس

  • نویسنده : جیمز جویس
  • سال انتشار ۱۹۱۸

معمای اولیس

اولیس یکی از بهترین کتابهایی که باید خواند ، دو سال به صورت پاورقی در یک مجله آمریکایی چاپ می شد بعد به صورت یکجا کتاب شد. حالا از اون موقع به معمای بزرگ ادبیات جهان تبدیل شده مث لبخند ژوکوند که می گن معما داره تمام کتاب ۷۸۳ صفحه ای ماجرای یک روز هست.۱۸ ساعت از بیداری یک فرد در روز به صورت ۱۸ فصل پر کشش نوشته شده  میدونم نخوندی داستانو لو نمیدم تا از مزه اش کم نشه .

۶-آرزوهای بزرگ

نویسنده : چارلز دیکنز

سال انتشار:۱۸۶۰

آرزوهای بزرگ دیکنز

کتاب هایی که باید خواند

همه ما آرزوهایی داریم که گاه کوچیک و گاهی بزرگن. نویسنده در این کتاب ما را تجربیات تلخ و شیرینی که گویا خودش از مردم داره آشنا می کنه. میدونم فیلمشو دیدین ،کارتونشم پخش می شد .ولی کتابخونای نت نظر میگن: کتاب خوندن حس  دیگه ای داره.آرزوهای بزرگ، یکی ازبهترین کتابهایی که باید خواند و با هر کلمه اش به دنیای نویسنده وارد شد.

۷-  مردان مریخی زنان ونوسی

نویسنده : دکتر جان گری

سال انتشار:۱۹۷۵

تفاوت های زن و مرد

نمیدونم شما اهل کجایین ولی می دونم که از سیاره مریخ و یا ونوس نیومدین، نویسنده هم منظورش این نیس. در مورد تفاوت های زن و مرد در روابط احساسی و راه های کم کردن تنش در زندگی مشترک خیلی حرف برای گفتن داره. به ۴۵ زبان ترجمه شده و ۴۰ میلیون نسخه تا حالا فروخته هنوزم داره می فروشه به همین خاطر یک جایگاه اختصاصی بین کتابهایی که باید خواند پیدا کرده.

۸ – کمدی الهی

نویسنده : دانته

سال انتشار : ۱۳۲۱ میلادی

شاهکار دانته

بهترین کتابهایی که باید خواند

این کتاب  در سه بخش نوشته شده دوزخ، برزخ و بهشت و از شاهکارهای ادبی جهان حساب میشه. حدود ۱۰۰ هزار تفسیر از روی این کتاب در بیشتر کشورها نوشته شده. نویسنده در این کتاب به دنیای بعد از مرگ سفر می کنه. ترس نداره بخون ببین چه جراتی داشته. زمانی که کلیسا خیلی قدرت داشته دانته چه حرفایی زده خیلی جالبه.

۹ –  کتاب های ایرانی که باید خواند – چشمهایش

نویسنده : بزرگ علوی

سال انتشار :۱۳۵۷ خورشیدی

بزرگ علوی

کتابهای ایرانی که باید خواند

بزرگ علوی از نویسنده های ایرانیه که بسیار با احساس می نویسه یکی از شخصیت های چشمهایش زندگیش شبیه کمال الملک خودمونه .رمانی بسیار جذابه ، که به چند زبان هم ترجمه شده خارج از ایران هم خواننده داره حیفه که ما نخونیم. چشمهایش در بین کتابهای ایرانی که باید خواند جای ویژه ای داره.

۱۰- ۱۹۸۴ – از بهترین کتابهایی که باید خواند

نویسنده : جورج اورول

سال انتشار :۱۹۸۴

ادبیات عامیانه

بهترین کتابهایی که باید خواند

شاهکار ادبیات جهان، که میگن تاثیر زیادی هم روی ادبیات عامیانه و رسانه ای داشته همین کتاب ۱۹۸۴ هستش. با خوندن کتاب متوجه میشین خیلی از کلمات ابداعی نویسنده، داره به صورت اصطلاح استفاده میشه .big brother یکی از همیناس. به ۶۵ زبان هم ترجمه شده و خیلی هم سر و صدا به پا کرده .

لیست ۱۰ کتابی که هر کسی باید بخواند ، به پیشنهاد کتابخوان های سایت طراحی شده. با فهرست بهترین کتابهایی که باید خواند موافق هستی؟ کدوم یکی ازاین کتاب ها رو خوندی؟ اگر اهل کتاب خوندن نیستی و بیشتر به گردشگری علاقه مندی مطلب جالب. راهنمای سفر با تور ارزان رو از دست نده.

10 دیدگاه

نظر بده
  1. ممنون از معرفی این کتاب های خواندنی?
    من کتاب چشم هایش و صدسال تنهایی رو خوندم و باید بگم تو این همه کتاب هایی که تاحالا خوندم هیچ کدوم به اندازه این دوتا اینقدر منو تحت تاثیر خودشون قرارندادن..خصوصا کتاب چشم هایش که به نظرم زیباترین داستانی بود که خوندم?
    به همه توصیه میکنم حتما چشم هایش رو بخونن

  2. من كتاب مردان مريخي زنان ونوسي رو خواندم
    عااليه و بسياار كاربردي
    حتي برا بابا خريدم تا بخوونه
    اخه خيلي وقتا الكي بحثمون ميشه
    چون زبون خانومها رو سخت بلدن آقايون
    و اينكه نگرانم نباشن وقتي نيازطبيعي به تنهايي دارم

مطلب های مرتبط

  1. مطلب مرتبط: لیست سینماهای نوستالژیک و قدیمی تهران سینما های قدیم تهران

  2. مطلب مرتبط:

  3. مطلب مرتبط:

  4. مطلب مرتبط:

  5. مطلب مرتبط:

  6. مطلب مرتبط: لیست سینماهای نوستالژیک و قدیمی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: افسانه رجب پور

افسانه هستم فعال،پر انرژی و علاقه مند به جستجو . از خوندن نظرت راجع به پست هام خوشحال میشم. اگه به موضوع خاصی علاقه مندی کافیه به من بگی تا در موردش از همه پرس و جو کنم و بهترین رو برات بنویسم .