in ,

بامزهبامزه بی نظیربی نظیر ضعیفضعیف افتضاحافتضاح

بهترین ۱۰ موزه تهران که دیدنشون برای همه لازمه!

ta az mooze haye tehran ke bayad bebini 10

موزه ها در همه جا یک دنیا حرف برای گفتن دارن. یکی از اولین هدف های هر مسافری دیدن بهترین موزه ها در سفر است و تهران هم از این قضیه مستثنی نیست. موزه های تهران هم یکی از جاذبه های تهران گردی چه برای مسافران خارجی و چه ایرانی و حتی تهرانی ها بحساب می آد. لیست بهترین موزه های تهران زیاده و نمی شه نام موزه های تهران را در یک پست بگنجونم ولی در اینجا سعی کردن بهترین موزه های تهران رو معرفی کنم و اطلاعاتی در مورد این هر موزه در تهران بدن. در ادامه لیست  ۱۰ تا از بهترین موزه های تهران که باید ببینی را معرفی کنم که ببینی بهترین موزه تهران کدوم هست و یکی رو برای آخر هفته انتخاب کنی.

در نت نظر بخون: بهترین ۱۰ رستوران قدیمی تهران

معرفی بهترین موزه های تهران 

۱- موزه طبیعت و حیات وحش ایران از بهترین موزه های تهران برای طبیعت دوستان

آدرس: میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه

تلفن:-۲۲۸۰۳۵۳۹-۲۲۸۳۳۰۸۴

ساعت کار:  ۸:۳۰- ۱۲:۳۰ و ۱۳:۳۰ -۲۰:۳۰

سایت : http://www.darabadmuseum.ir/

موزه حیات وحش بهترین موزه های تهران

خوشبختانه موزه در تهران کم نیست و به راحتی لیستمونو با این موزه شروع می کنیم که در سال ۱۳۷۲ برای تشویق به حفظ محیط زیست افتتاح شد. نام موزه های تهران بی ارتباط با ماهیت آن ها نیست و همین طور که از نام این موزه برمیاد به حیات وحش و طبیعت ارتباط داره. نت نظر پیشنهاد می کنه یک روز کامل را برای این موزه بزارین. واقعا نمیشه تو چند ساعت تمام سالن هاش را دید سالن هایی برای همه نوع جانوری که بعضیا منقرض شدن و بسیاری از حیوانات هم زنده بودن. از اون آکواریوم های مارهای کوچولوی بسیار سمی ایرانی خیلی خوشم اومد .

۲ – موزه دکتر حسابی بهترین موزه تهران برای علم دوستان

تجریش، خیابان مقصود بیک (دربندی)، چهارراه حسابی، خیابان حسابی، شماره ۴۷

تلفن :۲۲۲۰۲۰۰۶-۲۲۲۳۲۶۷۶

ساعت کار: ۸ تا ۱۶ با هماهنگی

http://www.hessaby.com/

پروفسور حسابی موزه های تهران

موزه در تهران در مورد علم و دانش و شخصیت های برجسته علمی کم داریم. خانه شخصی دکتر حسابی که تقریبا ۱۰۰ سال عمرشه اینجاست. ساختمان موزه ،خودش آثار باستانیه. به نظر بد نیست برای آشنایی با این نابغه معاصر، سری به اینجا بزنیم جای بزرگی هم نیست ولی آنقدر با صفاست و آنقدر افتخارات  درش وجود داره که نمیشه ازش دل کند. موزه کوچیکه و نمیشه جمعیت زیادی با هم برن ۲۵ تا بیشتر راه نمیده برا همین هماهنگ کنی بهتره. اگر دوست داری با تاریخ معاصر علم در ایران آشنا شی بهترین موزه تهران برای تو موزه حسابی می تونه باشه.

۳ – موزه جواهرات ملی ایران : نام موزه های تهران در این مطلب

آدرس : خیابان فردوسی، شماره ۲۱۳، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، خزانه جواهرات ملی

تلفن : ۶۴۴۶۳۷۸۵ – ۶۴۴۶۳۸۷۰

ساعت کار :  ۱۴:۰۰ الی ۱۶:۳۰ – شنبه تا سه ‌شنبه

http://www.cbi.ir/page/1397.aspx

جواهرات ملی ایران - موزه تهران

لیست نام موزه های تهران با موزه جواهرات رنگ دیگه ای به خودش می گیره. نابازدید از موزه برای دیدن جواهراتی که پشتوانه پولی و اعتبار کشور هستن خالی از لطف نیست.جواهرات سلطنتی و جواهرات غنایم جنگی از دوره های مختلف تاریخی همگی اینجا جمع شدن. یک کره جغرافیایی بسیار نفیس که همه کشورها و اقیانوس ها با ریزترین جزئیات و با جواهر ساخته شده از همه چشمگیر تر بود. اینجور موزه ها به دلایل امنیتی جای بچه ها نیس بالای ۱۲ سال را راه میدن حواست باشه. بهترین موزه تهران برای خیلی از خارجی ها و حتی ایرانی ها این موزه تهران هست.

۴ – موزه فرش ایران بهترین موزه در تهران برای فرش دوستان

آدرس : تقاطع خیابان دکتر فاطمی‌، و کارگر( ضلع شمالی پارک لاله)

تلفن : ۸۸۹۶ ۲۷۰۳

ساعت کار :۹ تا ۱ به جز دوشنبه ها

http://www.carpetmuseum.ir/

فرش و قالی ایرانی - لیست موزه های تهران

لیست بهترین موزه های تهران رو با موزه فرش ادامه می دیم. معماری ساختمان موزه شبیه دار قالی طراحی شده و یکی از دلایل انتخاب این موزه تهران در لیست موزه های تهران همین معماری جالب آن است. اینجا همه انواع و اقسام فرش های با ارزش و قدیمی و … همه دست بافت و مرغوب هستش. از تالار همکف به عنوان نمایشگاه استفاده میشه پژوهشگاه و کتابخانه، فیلم، اسلاید وخیلی موارد  در مورد فرش که باید خودت  ببینی. یک فرش از دوران هخامنشی هم در موزه فرش هستش که خیلی هنریه. جای شک نیست که بهترین موزه تهران برای فرش دوستان هست.

۵ – موزه هنرهای ملی ایران ( حوضخانه باغ نگارستان )

آدرس : میدان بهارستان خیابان کمال المک ساختمان فرهنگ و ارشاد اسلامی

تلفن : ۳۱۱۶۳۲۹

ساعت بازدید : ۸ تا ۱۶ به جز ۵ شنبه و جمعه

مینا کاری - نام موزه های تهران

این موزه در تهران بیشتر از بیست ساله که به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده. قسمتی از قصری بوده مربوط به زمان فتحعلی شاه که بقیه اش تخریب شده .دوستداران مینیاتور، تذهیب‌، خاتم‌، کاشی‌کاری‌، قالی‌بافی‌، پارچه‌بافی‌، زری دوزی مخمل بافی‌، میناکاری‌، قلم‌زنی و معرق جایی بهتر از حوضخانه باغ نگارستان پیدا نمی کنن.

در نت نظر بخون: بهترین سینماهای تهران – لیست ۱۰ تایی

ادامه لیست موزه های تهران در صفحه بعد

5 دیدگاه

نظر بده

    مطلب های مرتبط

    1. مطلب مرتبط:

    2. مطلب مرتبط:

    3. مطلب مرتبط:

    4. مطلب مرتبط:

    5. مطلب مرتبط:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نویسنده: افسانه رجب پور

    افسانه هستم فعال،پر انرژی و علاقه مند به جستجو . از خوندن نظرت راجع به پست هام خوشحال میشم. اگه به موضوع خاصی علاقه مندی کافیه به من بگی تا در موردش از همه پرس و جو کنم و بهترین رو برات بنویسم .