in

بامزهبامزه بی نظیربی نظیر ضعیفضعیف افتضاحافتضاح

آیا می دونستی که این میلیونرهای معروف دنیا هرگز دانشکاه را تجربه نکردند؟

Aya midoonesti ke in millionaire haye maroofe donia hargez daneshgah ra tajrobe nakardand?

آیا می دونستی که این میلیونرهای معروف دنیا  هرگز به دانشگاه نرفتند. ببینم نکنه تو هم مثل خیلیای دیگه درس می خونی که یک روز پولدار بشی! خب فکر بدی هم نیس. ولی بهتره بدونی خیلی از میلیونرهای معروف دنیا اصلا تحصیلات عالیه ندارن. می خوام بگم درس خوندن خیلی خوبه ولی اگه قصد داری پولدار بشی این راهش نیس. نبوغ با تحصیلات به دست نمیاد و این همون چیزیه که لازم داری. اگر نبوغ کافی داشته باشی میتونی راه میلیونر شدن را پیدا کنی. اگر زیادی محافظه کار هستی هم که بهتره دور پولو خط بکشی. برای این کار باید ریسک پذیر باشی. حالا گیریم نابغه باشی و اهل ریسک، حالا کمی شانس هم بیاری حله.

در نت نظر بخوان: ۱۰ کتابی که باید در طول زندگیت بخونی، حتا اگه کتاب خون نیستی!

لیست میلیونرهای معروف دنیا که دانشگاه را رها کردند

10- اندریاس پاناییوتو

میلیونرهای معروف دنیا -Andreas Panayiotou

سال تولد: 1965

ملیت: استرالیا

Andreas Panayiotou از بچگی با خانواده به انگلستان مهاجرت کرده.  از همون موقع هم مدرسه را ترک کرده. مدتی تمرینات بوکس انجام میداده و بی خیال درس و مدرسه بوده. بعد دیده نه اینا آب و نون نمیشه چسبیده به کار. اندریاس صاحب بزرگترین کارخونه لوازم ساختمانی در انگلیسه. ایشون در لیست میلیونرهای معروف دنیا به عنوان تاجر جا داره.

9- ریچارد برانسون

سال تولد:1950

ملیت: انگلستان

ریچارد برنسون

ریچارد 16 سالش که شد دیگه مدرسه نرفت. می خواست شرکت خودشو بزنه و یک مجله دانش آموزی راه انداخت. دید خوب پولی تو این کاره وارد تجارت شد. الان یکی از میلیونرهای معروف دنیا س. سیصد و شصت شرکت بزرگ داره. معروفترین شرکتش هم  شرکت هواپیمایی “ویرجین” هستش که خودش بنیان گذارشه. ویرجین رکوردز، ویرجین آتلانتیک، به یک قدرت جهانی تبدیل شده و البته ریچارد هم دیگه میلیونر نیست، میلیاردره.

8- لری الیسون

سال تولد: 1944

ملیت: آمریکا

میلیونرهای معروف دنیا شرکت اوراکل

لری به دانشگاه ایلینوی رفت و خیلی زود انصراف داد. چند وقت بعد در دانشگاه شیکاگو ثبت نام کرد ولی بازم انصراف داد. خلاصه کنم دو هزار دلار ناقابل رو برداشت تا برای خودش کسب و کاری راه بندازه. نتیجه شرکت اوراکل، دومین شرکت نرم افزاری دنیا شد به علاوه اسم لری در لیست میلیونرهای معروف دنیا.

7- هنری فورد

سال تولد: 1863

ملیت: آمریکا

میلیونرهای معروف دنیا هنری فورد

جناب هنری هم مثل والت مدرسه را در شانزده سالگی به کل رها کرد. اوایل با مکانیکی شروع کرد و ماشین تعمیر می کرد. کارش به جایی رسید که شرکت خودرو سازی فورد را راه انداخت و انقلابی در صنایع خودرو سازی به وجود آورد. البته خودش و نوه نتیجه هاش هم میلیونر که نه میلیاردر شدن.

6- والت دیزنی

سال تولد: 1901

ملیت: آمریکا

زیبای خفته میکی ماوس

جناب والت دیسنی را که همه می شناسن. شانزده سالش که بود مدرسه را برای همیشه رها کرد. استعدادش را تو ساخت برنامه های کارتونی گذاشت و شرکت خودش را راه انداخت. ما نت نظریا همگی با کارتون های شرکت والت دیسنی خاطره داریم.

5-مارک الیوت زاکربرگ

سال تولد: 1984

ملیت: آمریکا

facebook

برنامه نویس و مدیرعامل شرکت فیس‌بوک، از دانشگاه هاروارد انصراف داده. اشتباهی در این لیست وارد شده او میلیونر نیست بلکه جوانترین میلیاردر معروف دنیاس. در ضمن ثروتش را هم خودش به دست آورده و از جایی نرسیده. اگر روزی نام من هم در این لیست جای گرفت، همینطوری مثل مارک لبخند می زنم.

4-گابریل بونور- کوکو شانل – افسانه مد

تولد: 1883

ملیت: فرانسه

میلیونرهای معروف دنیا ی مد و فشن

بنیانگذار شرکت تجاری شانل. طفلکی یتیم بوده و تو پرورشگاه هم که نتونسته بره مدرسه. درعوض خیاطی یاد گرفته و با علاقه این کارو دنبال کرده. کوکو شانل بزرگترین طراح مد فرانسوی و موجب تحول در سبک لباس پوشیدن زنان سراسر دنیا س. علاوه بر محبوبیت در دنیای مد و فشن، یکی از بهترین عطرهای زنانه را هم به دنیا معرفی کرد. کوکو به چهره ملی فرانسه تبدیل شده و از زندگیش فیلم ساختن. بچگی و نوجوانیش هیچ شباهتی به بقیه زندگیش نداره. از فقر و با سواد اندک، دنیای مد و البته اقتصاد خودش را دگرگون کرد.

3-میلیونرهای معروف دنیا- مایکل شائول دل

سال تولد:1965

ملیت: آمریکا

کامپیوتر دل

آره همون بنیان گذار شرکت انفورماتیک “دل” ایشون هستن. کامپیوترهای معروف ” دل” که همگی باهاش آشنایی دارین. پادشاه دنیای کامپیوت، در دانشگاه تگزاس درس می خوند و شرکتش را هم اداره می کرد. مایکل نوزده سالش که بود کالج را رها کرد تا به مدیریت شرکتش برسه. نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار ازسرمایه شخصی اش  را  به مراکز علمی و پزشکی برای تحقیقات هدیه داد.

 میلیونرهای معروف دنیا را در نت نظر دنبال کن

2- استیو جابز

سال تولد:1955

ملیت: آمریکا

میلیونرهای معروف دنیا استیو جابز

قدرتمند ترین تاجر آمریکا، فقط یک ترم دانشگاه رفت .استیو دانشگاه را ترک کرد و …همه بقیه اش رو می دونین دیگه. بنیان گذار شرکت اپل و جزء  میلیونرهای معروف دنیا اسمش دیده میشه.

1-بیل گیتس

بیل گیتس

سال تولد: 1955

ملیت: آمریکا

بیل هم وارد دانشگاه هاروارد شد ولی نخواست مدرک بگیره. دانشگاه را رها کرد. همه میدونین که بنیانگذار مایکروسافت هستش و به مدت 10 سال در لیست میلیونرهای معروف دنیا، نفر اول بود. هم اکنون ثروتمندترین آدم دنیاس. کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی  هم هست.

همانطور که متوجه شدی، این عزیزان هیچ کدوم دانشگاه نرفتن و تازه میلیونر هم نشدن! اینا همشون میلیاردرهستن. تو در زندگی دنبال پول هستی یا چیز دیگه؟  به نظرت ادامه تحصیل خوبه یا نه؟ اصلا فقط یک مدرک دانشگاهی داشتن می تونه آدمو در زندگی پولدار کنه یا باعث پیشرفت میشه یا مدرک مهم نیست ؟ خوشحال میشم نظرتو بدونم، در همین قسمت نظرتو برام بگو.

در نت نظر بخوان: بهترین فست فودهای ستارخان تهران که جای سوزن انداختن ندارن

6 دیدگاه

نظر بده
  1. سلام متین عزیز
    این مطلب رو برای ایده گرفتن نوشتم و معتقدم تحصیلات عالیه خیلی خوبه ولی راه های دیگری هم برای کسب درآمد هست. در بازار کسب و کار ایرانی هم افرادی که بدون تحصیلات دانشگاهی میلیاردر شدن زیاد پیدا میشه. به خاطر ملاحظاتی مجبور شدم از میلیاردرهای ایرانی اسمی نبرم خودت بهتر میدونی چرا. پیشنهاد می کنم مطلب ” راهنمای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم” را بخونی شاید بهت ایده بده. منتظر نظرات خوبت هستم.
    ممنون

  2. سلام من راستش روز دوم از دانشگاه انصراف دادم ولی چون پدرم تحصیل کرده است و استاد دانشگاه بوده به شدت مخالف بود و باعث شد تا دوباره ثبت کنم تااینکه رسیدم آخرای لیسانس ساختمان و دارم مگیرم و چون برام کار نیست میخوام که فوق هم بگیرم ولی اصلا به دکتری فکر هم نمیکنم البته این لیست شما آدم های اروپا یی و آمریکایی بودن نمیدونم شاید اوضاع بازار کار اونجا خیلی،با ایران فرق کنه که این ها تونستن درآمد میلیارد دلاری داشته باشن سپاس از وبلاگ خوبتون سلامت باشین

مطلب های مرتبط

  1. مطلب مرتبط:

  2. مطلب مرتبط:

  3. مطلب مرتبط:

  4. مطلب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: افسانه رجب پور

افسانه هستم فعال،پر انرژی و علاقه مند به جستجو . از خوندن نظرت راجع به پست هام خوشحال میشم. اگه به موضوع خاصی علاقه مندی کافیه به من بگی تا در موردش از همه پرس و جو کنم و بهترین رو برات بنویسم .