in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح ضعیفضعیف

10 روش ساده برای تقویت حافظه و استفاده بهینه از مغز

taghviat hafeze va estefade behine az maghz ba 10 raveshe sade

تقویت حافظه چیزیه که همه دنبالشن. این روزها همه می خوان حافظه برتر داشته باشن یکی می خواد کنکور بده، یکی می خواد امتحان بده، یکی وسایلشو گم می کنه هر کی یک جوری احتیاج داره تا تکنیک های تقویت حافظه و استفاده بهینه از مغز را یاد بگیره. بزار یک رازو بهت بگم نت نظریا هرگز فراموشی نمی گیرن میدونی چرا؟ چون با کارهایی ساده به طور دائم مغزو جوون نگه می دارن. اگر همش یادت میره کارهاتو انجام بدی، اگر فکر می کنی حافظه ات داره کم میشه، لازمه تا یک تغییراتی تو زندگیت به وجود بیاری و این مشکلو حل کنی. در ادامه با من باش تا 10 روش ساده برای تقویت حافظه را برات بگم اونقدرها هم سخت نیست فقط باید بخوای من تونستم پس تو هم می تونی.

10راز برای تقویت حافظه و به دست آوردن مغز برتر

1-غذای سالم و دوپینگ مغزی

در نت نظر بخوان: بهترین فست فودهای ستارخان تهران که جای سوزن انداختن ندارن

تقویت حافظه با مواد مغذی

وقتی صحبت از غذاهای سالم میشه اول از همه چربی و روغن را حذف نکن برای استفاده بهینه از مغز به چربی های مفید و سالم خیلی احتیاج داری. روغن های طبیعی به تقویت حافظه کمک می کنن میتونی از روغن کتان و یا روغن زیتون استفاده کنی. روغن ماهی هم پر ازچربی خوبیه که برای تقویت حافظه عالیه تا می تونی ماهی بخور. من خیلیا را می شناسم که ماهی دوست ندارن به جاش یک چیز خوشمزه هست که همون چربی های خوبو داره میدونی چیه؟ آجیل، بله انواع مغزها و آجیل برای مغز مثل دوپینگ می مونه.

2-مدیتیشن و آرامش ذهنی

برای سلامت مغز و تقویت حافظه هیچ راهی مثل مدیتیشن تاثیر نداره. در این دنیای ماشینی و تکنولوژی هایی که هر روز زیادتر میشن لازمه تا گاهی به خودت آرامش بدی. کمی آرامش ذهنی هم برای سلامت بدنی خوبه هم سلامت مغز. مدیتیشن می تونه آرامش را بهت هدیه بده و با آرامش می تونی بهتر از توانایی های ذهنی و مغزت استفاده کنی. امتحان کن بعدش می بینی آدم دیگه ای شدی.

3-تقویت حافظه با بازی

تقویت حافظه با بازی های کامپیوتری و جدول

بازی راهی دوست داشتنی برای بالا بردن بازده مغزه. هر جور بازی فکری می تونه حافظه رو تقویت کنه.

الف – بازی های کامپیوتری

با همین کامپیوتر که جلوته می تونی بازی کنی. تو نت بازی های زیادی پیدا میشه که می تونه فکر و ذهن و در گیر کنه امتحان کن ولی یادت باشه زیاده روی نکنی که بد جوری معتاد میشی!!!

ب- تقویت حافظه با جدول

من عاشق جدولم، مغزمم مثل ساعت کار می کنه. اهل فن میگن تو این کار هم زیاده روی خوب نیس فک کنم معتاد شدم رفت.

تقویت حافظه با سودوکو
جدول کلمات متقاطع و ذهن برتر

4-با ذکر جزئیات همه چی را بگو

نه نمی خوام ازت اعتراف بگیرم باور کن، هر چی دقیق تر بتونی ماجرایی را تعریف کنی ذهنت فعال تر میشه. برای استفاده بهینه از مغز و تقویت حافظه لازمه که کمی صحبت کنی و اتفاقات را با ذکر جزئیات تعریف کنی هر چه ریزبین تر باشی بهتره. امیدوارم منو دوست خودت بدونی، یک توصیه دوستانه برات دارم: وقتی داری ریز و درشت جریانو تعریف می کنی بهتره یک آدم قابل اعتماد پیدا کنی که فردا ماجرا نشه واست.

5- تقویت حافظه و تلویزیون

تقویت حافظه و ذهن برتر

وقتی تلویزیون تماشا می کنی ذهن به یک حالت استراحت فرو میره، حالا اگر بخوای همش تلویزیون تماشا کنی همین یک ذره حافظه را هم از دست می دی. آره تماشای تلویزیون به مدت طولانی از فعالیت های ذهنی کم می کنه بیشتر از 4 ساعت در روز تماشای تلویزیون در طولانی مدت یعنی خداحافظ حافظه عزیز.

6-کتاب می خونی؟

راز های تقویت حافظه با 10 روش ساده

چقدر اهل کتاب خوندن هستی؟ مجله، روزنامه، کتاب هر کدومو که دوست داری بردار بخون میتونی هم در زمینه چیزایی که دوست داری اطلاعاتی به دست بیاری و هم حافظه ات را تقویت کنی. پیشنهاد می کنم گاهی هم از کتاب های پلیسی و معمایی استفاده کن. سعی کن قاتل و حدس بزنی یا مثلا از وسطای داستان، آخر ماجرا را پیش بینی کن این تصورات می تونه به تقویت حافظه کمک کنه.

در نت نظر بخوان: ۱۰ کتابی که باید در طول زندگیت بخونی، حتا اگه کتاب خون نیستی!

7-تقویت حافظه با ورزش

تقویت حافظه و ورزش

شنیدی که میگن مغز سالم در بدن سالمه، کاملا درسته. وقتی که ورزش می کنی یا هر فعالیت بدنی دیگه ای که انجام میدی، این مغزه که ماهیچه ها را هماهنگ می کنه و تعادل برقرار می کنه. می تونی مغزت را به یک رقابت دعوت کنی، مثلا وقتی که در حال دویدن هستی، مغز هم تعادل خودت و هم ماهیچه ها را حفظ می کنه و علاوه بر اون با هر قدم فاصله ها را هم اندازه می گیره تا بتونی قدم بعدی را درست برداری و خیلی کارای دیگه که در نهایت ذهن و فعال می کنه. تنبلی را بزار کنار اگر حال باشگاه رفتن نداری برو پارک نزدیک خونه ات و یک تکونی به خودت بده.

8-مهارت جدید

تنوع و مهارت

هر چی بیشتر یاد بگیری، بیشتر سلول های خاکستریت فعال میشه. چیزایی که از قبل یاد گرفتی، بعد از مدتی تبدیل به عادت میشه و حافظه کم میشه. نکیدونم شغلت چیه هر چی که هست آموزش دیگری را هم امتحان کن مثلا: تعمیر اتومبیل، یادگیری یک زبان جدید، دستور پخت یک کیک خوشمزه و خیلی چیزا که میتونی یاد بگیری.

در نت نظر بخوان: ۵ پارک بزرگ تهران که حالتو بهتر می کنه!

9-تنوع

تقوت حافظه و تنوع در کارها

کمی خلاقیت داشته باش همیشه از یک مسیر نرو دانشگاه، موقعی که میری سر کار از کوچه بالایی برو. کارهایی که همیشه انجام میدی ذهنت را بسته نگه میداره کمی تنوع داشته باش. بدون تنوع ذهنت از کار نمیفته ولی با ایجاد تنوع در کارها به تقویت حافظه کمک می کنی. راستی چپ دستی یا راست دست؟ بیا از امروز اون یکی دستت را هم تو کارا دخالت بده با اینکار یک قسمت دیگه از مغزت هم به کار میفته.

10-تصویر سازی ذهنی و تقویت حافظه

تصویر سازی ذهنی به حافظه کمک می کند

فرقی نمی کنه چه سنی داری در هر سنی میتونی ذهن جوانی داشته باشی کافیه تا براش برنامه داشته باشی و بخوای. لحظاتی در روز با آرامش بشین و به خاطرات گذشته فکر کن، سعی کن اون لحظه را در ذهنت تصور کنی، انگار که داری فیلم می بینی. تصویر سازی ذهنی یکی از بهترین تکنیک های تقویت حافظه و جوان سازی ذهن هستش که تو هم می تونی ازش استفاده کنی. اول کار شاید نتونی تصویر ذهنی خوبی داشته باشی و فیلمت خراب بشه ولی روزهای بعد دوباره سعی کن چند دقیقه به مغزت فشار بیار تا فیلم خاطرات گذشته را بهت نشون بده خیلی لذت بخشه.

2 دیدگاه

نظر بده

مطلب های مرتبط

  1. مطلب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: افسانه رجب پور

افسانه هستم فعال،پر انرژی و علاقه مند به جستجو . از خوندن نظرت راجع به پست هام خوشحال میشم. اگه به موضوع خاصی علاقه مندی کافیه به من بگی تا در موردش از همه پرس و جو کنم و بهترین رو برات بنویسم .