in

5 نوشیدنی خوش طعم که می توانی بسادگی در خانه درست کنی

5nooshidanie khosh taam ke mitavani be sadegi dar khane dorost koni

فصل تابستون شروع شده و تو گرم ترین ماه سال هستیم. توی این هوای داغ یکی از چیزایی که می تونه ما رو از گرمازدگی نجات بده، یه لیوان بزرگ نوشیدنی خوش طعم و خنک خونگیه.

در ادامه مطلب 5 تا نوشیدنی خوش طعم رو که خودتون می تونید تو خونه درست کنید و لذت ببرید بهتون معرفی می کنم.

 

لیست پنج نوشیدنی خوش طعم خونگی

آگوئا فرسکا خیار

1) آگوئا فرسکا خیار

این نوشیدنی خوش طعم با اسم عجیب و غریبش به راحتی در منزل تهیه می شه! می پرسید چجوری؟ 4 خیار متوسط رو پوست بکنید و دانه هاش رو بگیرید و همراه نصف پیمانه آب، سه دسته کوچیک نعناع، چند تکه یخ و نوک قاشق چایخوری نمک در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا کاملا له بشن. بعد آب یه لیموترش و شربت قند به مقداری که می پسندید به مخلوط تهیه شده اضافه کنید. دیگه کاری نمونده جز نوشیدن و لذت بردن از این نوشیدنی خوش طعم و خنک کننده خونگی.

موهیتو یک نوشیدنی خوش طعم برای تمام فصول

2) موهیتو یک نوشیدنی خوش طعم برای تمام فصول

موهیتو اسم یه نوشیدنی خوش طعم مکزیکیه که چند وقته به شکل بسته بندی تو مغازه ها یا به صورت تازه در کافی شاپ های ایران هم سرو می شه و خیلی ها بهش علاقه دارن و برای نوشیدن موهیتوی تازه به رستوران ها و کافی شاپ ها میرن. اگه شما هم از طرفدارای این نوشیدنی خوش طعم هستین به راحتی می تونین تو خونه موهیتو درست کنین! کافیه دو تا لیمو ترش رو خوب بشورید( چون قراره با پوست بندازیدشون تو مخلوط کن) و چهار قاچشون کنید و به همراه مقدار دلخواهتون شکر و آب داخل مخلوط کن بریزیدش و به مدت 30 ثانیه رو دور تند هم بزنید تا طعم لیمو ازش خارج بشه(قرار نیست پوره بشه). بعد از این کار مخلوط رو از صافی ریز یا پارچه عبور بدید تا مایع صاف و بدون تفاله بدست بیاد. بعد بسته به سلیقه خودتون مقداری نعناع رو در هاون بکوبید تا عصارشون خارج بشه. نعناع رو به مایعی که از مخلوط لیمو و شکر . آب بدست آورده بودید اضافه کنید و با یه عالمه یخ نوش جان کنید.

در نت نظر بخوانید: چند تا از این ۵ پیتزا فروشی دنج در تهران رو می شناسی؟

خاک شیر

3) خاک شیر

همه ما حداقل یه بار خاک شیر خوردیم. اما می دونستین که میشه این نوشیدنی خوش طعم تابستونی رو خودتون تو خونه تهیه کنین؟ دونه های خاک شیر رو می تونید از عطاری ها تهیه کنید. بعد باید اونا رو داخل یه کاسه بزرگ بریزید و روش آب بریزی و کمی صبر کنید. وقتی دونه ها ته نشین شدن، متوجه می شید که ذره های ریز خاک و غبار و چوب های کوچیک خاک شیر اودن روی آب. سخت ترین مرحله اینجاست که باید خیلی یواش آب ظرف رو خالی کنید، یه جوری که خاک های غیر خوراکی بریز بیرون ولی دونه های خاک شیر ته ظرف بمونن! چند بار که این کارو انجام بدین متوجه می شین خاک شیر ها تمیز شده. حالا باید آب و شکر بهشون اضافه کنین و بذارید تو یخچال و هر موقع خواستید با یه عالمه یخ نوش جان کنید. میتونید چند قطره آب لیمو هم به خاک شیرها اضافه کنید تا خوش طعم تر بشه.

آب هندوانه

4) آب هندوانه

بله، همین آب هندونه خودمون نوشیدنی خوش طعمی هست که به طرز معجزه آسایی عطش و تشنگی رو برطرف می کنه. کافیه برش های هندونه رو همره با یخ و اگه دلتون خواست کمی شکر و نعناع داخل مخلوط کن بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا پوره و نرم بشه و بعد نوش جان کنید.

پانچ چای

5) پانچ چای

نوشیدنی خوش طعم دیگری که شاید در کافی شاپ ها نوشیده باشید، پانچ چایه که تهیش هم راحته. 900گرم چای سیاه رو دم کنید و بعد از سرد شدن همراه با مقدار دلخواه شکر داخل پارچ بریزید و خوب هم بزنید تا شکرها حل بشن. 20 سانت چوب دارچین، کمی ریحان، یک لیموترش و یک پرتقال قاچ شده، رو هم داخل پارچ بریزید. حالا مخلوط بدست اومده رو بین 4 تا 24 ساعت داخل یخچال بذارید و بعد از این مدت از صافی ردش کنید تا تکه های سبزی و میوه گرفته بشه و مایع یکدستی بدست بیارید. حالا به این مایع یکدست 900 گرم آب گازدار اضافه کنید و نوشیدنی خوش طعم خونگیتون رو همراه با مقداری یخ نوش جان کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: ماندانا غلامی

ماندانا هستم. در مورد سلامت، غذا و سرگرمی. خوشحال می شم نظرتو رو درباره نوشته هام بشنوم.