in

ویرایش ویدیو و عکس به خلق آثار هنری؛ راهنمای استفاده از اپلیکیشن پریزما (Prisma)

Khalghe Asare Honary Ba Applicatione Prisma

مقدمه

حتما نا اپلیکیشن پریزما (Prisma) یا به قول اغلب ایرانی‌ها پریسما به گوش شما هم خورده است. پریزما اپلیکیشن بسیار قدرتمند و جالبی است که قابلیت ویرایش عکس و تبدیل آن‌ها به آثار هنری منحصر به فردی را دارد. ظاهرا اپلیکیشن پریزما به زودی قابلیت ویرایش ویدیو را هم ارائه خواهد کرد.

اپلیکیشن پریزما چند وقتی است که برای سیستم عامل آی او اس عرضه شده بود، اما نسخه رسمی اندرویدی این برنامه به تازگی منتشر شده است. انتشار نسخه رسمی و اندرویدی این اپلیکیشن سبب شد که سروصدای زیادی در مورد آن برپا شود. این اپلیکیشن از نظر عملکرد فوق‌العاده بوده و افکت دهی آن به تصاویر نسبت به هر اپلیکیشن ویرایش ویدیو و عکسی که تا کنون مشاهده کرده‌اید متفاوت و برتر است. در حال حاضر نسخه‌ رسمی اپلیکیشن پریزما تنها قادر به ویرایش عکس‌ است و قابلیت ویرایش ویدیو را ارائه نمی‌کند، اما این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک قابلیت ویرایش ویدیو هم به اپلیکیشن پریزما اضافه شود.

در نت نظر بخوانید: دلیل داغ شدن آیفون و روش‌های جلوگیری از بروز این مشکل

در نت نظر بخوانید: چرا باید خرید آیفون‌های اپل را به خرید گوشی‌های اندرویدی ترجیح دهیم؟

چطور از اپلیکیشن پرزیما به منظور ویرایش عکس استفاده کنیم؟

به منظور استفاده از اپلیکیشن پریزما ابتدا باید آن را در دستگاه خود نصب کنید. سپس این برنامه جالب را اجرا کرده و از محیط پیرامون خود عکسی ضبط کنید. همچنین امکان استفاده از عکس‌های پیشین ضبط شده از بخش گالری دستگاه هم وجود دارد. سپس می‌توانید ابعاد عکس مورد نظرتان را تعیین کنید و حتی آن را تحت زاویه 90 درجه بچرخانید.

اپلیکیشن پریزما
اپلیکیشن پریزما

باید گزینه Next را انتخاب کنید. در این مرحله در بخش زیرین صفحه نمایش شما لیستی از افکت‌های مختلف ارائه می‌شود. تعداد این افکت‌ها یا فیلترها در حال حاضر در حدود 30 عدد است. ظاهرا به زودی تعداد این فیلترها در اپلیکیشن پریزما افزایش پیدا می‌کند.

اپلیکیشن پریزما
اپلیکیشن پریزما

نکته‌ای که پریزما یا پریسما را نسبت به سایر برنامه‌های ویرایش ویدیو و عکس متمایز می‌کند مربوط به اعمال فیلترهای منحصر به فرد آن است. ظاهرا تیم توسعه دهنده این اپلیکیشن از تکنولوژی‌های مرتبط با هوش مصنوعی (Artificial Intelligent) و الهام‌گیری از آثار هنری هنرمندان بزرگی همچون پیکاسو (Picasso)، مانک (Munk)، ون گوگ (Van Gogh) و … در افکت دهی و ویرایش عکس‌های انتخاب استفاده می‌نماید. برنامه پریزما به منظور انجام این عمل نیاز به اتصال اینترنت دارد، بنابراین پریزما یک اپلیکیشن آنلاین به شمار می‌رود و اعمال فیلترهای منحصر به فرد آن تنها از طریق اتصال به اینترنت امکان‌پذیر خواهد بود.

اپلیکیشن پریزما
اپلیکیشن پریزما

پس از اعمال افکت‌های مورد نظر و ویرایش عکس در اپلیکیشن پریزما می‌توانید به طور مستقیم و با استفاده از آیکون‌هایی که توسط این برنامه ارائه می‌شود، عکس مورد نظرتان را در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام و فیسبوک به اشتراک بگذارید.

اپلیکیشن پریزما
اپلیکیشن پریزما

پس از اعمال افکت مورد نظر و ویرایش عکس انتخاب شده احتمالا لوگو یا واترمارک برنامه پریزما با عنوان PRISMA در بخش سمت راست و پایین تصویر ویرایش شده ضمیمه می‌شود. به منظور حذف این لوگو از عکس‌های ویرایش شده خود باید وارد بخش تنظیمات یا همان Settings برنامه پریزما شده و گزینه Add Watermark را غیر فعال کنید.

اپلیکیشن پریزما - ویرایش ویدیو
اپلیکیشن پریزما

آیا اپلیکیشن پریزما قابلیت ویرایش ویدیو را دارد؟

متاسفانه در حال حاضر پریزما قابلیت ویرایش ویدیو را ندارد. اما آقای الکسی موسیکوو (Alexey Moiseenkov) که یکی از اعضای اصلی تیم توسعه دهنده برنامه پریزما بوده و تنها 25 سال سن دارد در مصاحبه‌ای رسما اعلام کرده که این تیم در پی ارائه قابلیت ویرایش ویدیو در نسخه‌های بعدی برنامه پریزما است. وی در مصاحبه خود این چنین عنوان داشته است:

“اپلیکیشن پریزما با سایر اپلیکیشن‌های موبایلی ویرایش تصویر تفاوت دارد. در این برنامه صرفا از فیلترهای ساده و تغییر رنگ یا لایه‌بندی‌های مختلف به منظور ویرایش تصاویر استفاده نمی‌شود. ما در پریزما از هوش مصنوعی و سبک طراحی آثار هنری هنرمندان مشهور استفاده می‌کنیم. ویرایش عکس به این صورت بسیار خوشایند است اما بدون تردید ویرایش ویدیو و تصاویر متحرک به شیوه مشابه می‌تواند جالب‌تر از این باشد.”

اپلیکیشن پریزما - ویرایش ویدو
اپلیکیشن پریزما

جمع‌بندی

اپلیکیشن یا برنامه پریزما هم اکنون به شدت محبوبیت یافته و بسیاری از افراد عقیده دارند که پریزما در حال حاضر قدرتمندترین اپلیکیشن ویرایش تصویر موجود است. احتمالا این اپلیکیشن در آینده نزدیک قابلیت ویرایش ویدیو را هم ارائه خواهد کرد، اما در حال حاضر خبری از قابلیت ویرایش ویدیو در اپلیکیشن پریزما نیست.

1 دیدگاه

نظر بده

    مطلب های مرتبط

    1. مطلب مرتبط:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نویسنده: امین رضائیان

    امین هستم. در مورد تکنولوژی (به ویژه موبایل و تبلت) می‌نویسم. خوشحال می‌شم نظرتون رو در مورد نوشته‌هام بدونم.