in

روانشناسی رنگ ها و کاربردی که در بهبود روحیه افراد دارند. رنگ مورد علاقه ات چه رنگیه؟

ravanshenasi rangha va behboode roohie afrad

رنگ ها همه زندگی ما رو تحت تسلط دارن. باید با رنگ ها ارتباط برقرار کرد و از فرهنگ رنگ ها استفاده کرد. روانشناسی رنگ ها یعنی درک قدرت رنگ ها و استفاده از اون ها در تغییر و بهبود روحیه. میتونی ضمیر ناخودآگاه  و وضعیت روحی رو با استفاده از رنگ ها تحت تسلط  خودت داشته باشی.

روانشناسی رنگ ها و خواص روانی قرمز، آبی، زرد، سبز و سیاه

در نت نظر بخوان: متولدین ماه های مختلف و رازهایی که باید بدانید! روانشناسی ماه تولد و تقویت روحیه به کمک آن

روانشناسی رنگ قرمز

روانشناسی رنگ ها قرمز

در روانشناسی رنگ ها قرمز تحریک کننده اس و توجه رو جلب می کنه. حتی ضربان قلب رو هم بالا می بره و جنب و جوش رو زیاد می کنه. قرمز رنگی فیزیکیه. رنگ قرمز میتونه تو رو شجاع کنه و انرژی و گرما و هیجان ایجاد کنه . قرمز رنگ عشق و خوش قلبی هم هست. اینا خیلی هم خوبه ولی مواظب باش که این هیجان با پرخاشگری و تحریک پذیری اعصاب و بی نظمی قاطی نشه که بد جوری کار دستت میده. میتونه باعث قضاوت های عجولانه و به هم خوردن دوستی ها هم بشه. غذا خوردن در محیط قرمز و یا ظروف قرمز اشتها را کم می کنه و حس سیری بیشتری می کنی. به کاربردن قرمز در تمام لوازم دور و بر کار درستی نیست. میشه با ترکیب رنگی هم قرمز رو استفاده کنی و هم از رنگ های دیگه.

روانشناسی رنگ ها آبی

بهبود روحیه با آبی

آبی روی ذهن تاثیر میزاره و پشتکار به وجود میاره. برای همین در تحقیقات و پژوهش ها از رنگ آبی استفاده می کنن. به کار گیری رنگ آبی در زندگی میتونه بهت احساس آرامش بده. با استفاده از رنگ آبی میتونی در طرف مقابل اعتماد رو ایجاد کنی. در محیط کاری آبی میتونه بهره وری، ارتباط موثر، انجام وظایف رو تداعی کنه. این رنگ میتونه سرد و کسل کننده هم باشه که اصلا خوب نیست. پیشنهاد می کنم کل وسایل و لباس ات رو آبی خالص انتخاب نکن. چون احساس رخوت و سستی میکنی و بی حال و تنبل میشی.

روانشناسی رنگ زرد

رنگ زرد و روانشناسی رنگ ها

از نظر روانشناسی رنگ ها ، رنگ زرد هم یک رنگ تحریک کننده هستش. قدرت تحریک کنندگی رنگ زرد، از جهت روانی و عاطفی بسیار قوی هستش. استفاده درست از رنگ زرد می تونه اعتماد به نفس رو بالا ببره . این رنگ می تونه تو رو نسبت به اطرافیان خوشبین کنه. با به کاربردن رنگ زرد  قدرت عاطفی و دوستی ها بیشتر میشه. ولی استفاده نادرست و بیش از حد از رنگ زرد می تونه ترس و افسردگی و اضطراب را ایجاد کنه که این اصلا خوب نیست. اگه رنگ زرد رو دوست داری می تونی از ترکیب رنگی استفاده کنی و زرد خالص رو به تنهایی در موارد زیادی استفاده نکنی.

 رنگ سبز

سبز و بهبود روحیه

روانشناسی رنگ ها سبز رو رنگ تعادل و تنظیم کننده می دونه. اطمینان خاطر و آسایش رو به همراه داره و خستگی رو رفع می کنه. رنگ سبز صلح و عشق رو برات به دنبال داره. با استفاده از این رنگ میشه استراحت بهتری داشت. می دونستی قرار گرفتن در محیط سبزی مثل چمنزار و یا جنگل و طبیعت سبز اشتها رو دو چندان می کنه. در طبیعت بیشتر فست فود می خوری درسته؟  استفاده نادرست و غیر منطقی از رنگ سبز در تمام موارد میتونه رکود رو به همراه داشته باشه . برای داشتن حس بهتر میشه از ترکیب آبی و سبز برای حس آرامش روانی استفاده کرد. رنگ سبز ترکیب رنگ زرد و آبیه و خواص هر دو رو داره.

روانشناسی رنگ ها سیاه

سیاهی و روانشناسی رنگ های آن

روانشناسی رنگ ها، سیاه را با ویژگی های متضادی میشناسه. سیاه رنگ سلطه و قدرت و در عین حال فرمانبرداری و مطیع بودنه. میتونی هم انزوا و هم شرارت رو برسونه. به تعبیری هم کشیش ها و هم دراکولا هر دو سیاه می پوشن. هم رنگ عزاست و هم رنگ خوش ذوقی و سلیقه. پس بهتره  با استفاده از رنگ های دیگه این رنگ رو تا حدودی متعادل کنی.

 میتونی هر رنگ  یا  ترکیب رنگی که خوشت میاد  استفاده کنی. ولی حالا می دونی که هر کدوم چه تاثیری روی خودت و اطرافیانت ایجاد می کنن. حالا میتونی با استفاده از رنگ ها، تغییر اساسی در زندگیت ایجاد کنی. راستی تو به چه رنگی علاقه داری؟

2 دیدگاه

نظر بده

    مطلب های مرتبط

    1. مطلب مرتبط:

    2. مطلب مرتبط:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نویسنده: افسانه رجب پور

    افسانه هستم فعال،پر انرژی و علاقه مند به جستجو . از خوندن نظرت راجع به پست هام خوشحال میشم. اگه به موضوع خاصی علاقه مندی کافیه به من بگی تا در موردش از همه پرس و جو کنم و بهترین رو برات بنویسم .