in

بی نظیربی نظیر افتضاحافتضاح ضعیفضعیف بامزهبامزه

10 تا از مکان های جالب دنیا که قبل از مرگ باید ببینی!

10 ta az makan haye jalebe donya ke ghabl az marg bayad bebini!

بعضی از آدما عاشق تنوعن. دوست دارن غذاهای جدید رو امتحان کنن، لباسای جدید بپوشن و… اما به نظر من هیچ کاری بیشتر از دیدن جاذبه های گردشگری جدید دنیا لذت بخش نیست. اگه تو هم اهل سفر هستی و دوست داری مکان های جالب دنیا که شاید خیلیا از وجودشون خبر ندارنو ببینی، حتما ادامه مطلبو بخون.

در نت نظر بخوانید: ۱۰ تا از عجیب ترین غذاهای دنیا : چندتا رو تابحال امتحان کردی؟

لیست مکان های جالب دنیا که ممکنه حتی از وجودشون بر نداشته باشی

باغ های قصر مارکیزی مکان های جالب دنیا

1) باغ های قصر مارکیزی

قصر مارکیزی که در ایالت وزاک فرانسه قرار داره، یکی از مکان های جالب دنیا و از آثار تاریخی این کشوره. اما جالب تر از خود قصر باغ های زیبای اونه که در ارتفاع 200 متری ساخته شدن و گونه های متنوعی از شمشاد داخل باغ کاشته شده که بسیار زیباست.

آب فشان های روسیه مکان های جالب دنیا

2) آب فشان های روسیه

اگه دنبال مکان های جالب دنیا برای مسافرت می گردی، می تونی از همین کشورهای اطراف ایران، مثل روسیه شروع کنی. دره آب فشان ها در روسیه، سومین آب فشانستان بزرگ جهانه که در شبه جزیره کامچاتکا قرار گرفته.

آکواریوم یخی یکی از مکان های جالب دنیا

3) آکواریوم یخی یکی از مکان های جالب دنیا

یکی از مکان های جالب دنیا درشهر کسوناما در کشور ژاپن قرار داره. تصور کن برای ورود به یه موزه بهت پالتو و لباس های گرم بدن و وقتی وارد سالن شدی با قالب های بزرگ یخی که داخلش انواع آبزیان عجیب و بزرگ یخ زده قرار داره روبرو بشی!

 رستوران آبشار

4) رستوران آبشار

احتمالا با شنیدن اسم رستوران آبشار یاد جاده چالوس و کبابی های کنار رودخونه و چایی و قلیون افتادی. باید بگم که رستوران آبشار ویلا اسکودرو در فیلیپین هیچ ربطی به کبابی های جاده چالوس نداره. این رستوران یکی از مکان های جالب دنیاست که در فاصله بسیار نزدیک به یک آبشار زیبا قرار گرفته و تو این رستوران غذاهای محلی روی میزهایی از جنس بامبو سرو می شه.

ساحل شیشه ای

5) ساحل شیشه ای کالیفرنیا، یکی از مکان های جالب دنیا

کالیفرنیا یه ساحل منحصر بفرد و زیبا داره که پر از شیشه خورده های رنگیه. حواست باشه که تو این ساحل نه می تونی ماسه بازی کنی، نه اینکه پا برهنه روی شن ها راه بری.

ساحل نورانی

6) ساحل نورانی

خوب عکسو نگاه کن. اینجوری به نظر میاد که تصویر با فتوشاپ دستکاری شده یا اون همه نقطه نورانی رو با پروژکتور روی شن های ساحل انداختن یا زمینو با چراغای ریز آبی تزیین کردن. اما حقیقت اینه که نقطه های درخشان آبی رنگ فقط بخاطر وجود فیتوپلانکتون ها که همراه موج نزدیک ساحل اومدن بوجود اومده! ساحل مالدیو یکی از مکان های جالب دنیاست که باید حتما ببینی.

 سنگ های نیوزلند

7) سنگ های نیوزلند

شاید باورت نشه که نیوزلند بخاطر سنگ های خاصی که داره تبدیل شده به یکی از مکان های جالب دنیا! گفته می شه این سنگ های گرد و تخم مرغی شکل، کف دریا قرار داشتن که با تغییراتی که طی سال ها در ساختار زمین بوجود اومده به ساحل رسیدن.

سنگ های متحرک

8) سنگ های متحرک!

حالا که صحبت از سنگ های عجیب و غریب شد بد نیست بدونی یکی دیگه از مناطق جهان که بخاطر سنگ های عجیبش تبدیل شده به یکی از مکان های جالب دنیا کالیفرنیاس. سنگ های بزرگی با وزن حدودا 300 کیلو در دره مرگ وجود داره که در کف هموار این صحرا حرکت می کنن!

واندر کالکار

9) واندر کالکار

یک رآکتور اتمی برای تولید برق که هرگز راه اندازی نشده و به یک پارک تفریحی تبدیل شده! واندر کالکار که در آلمالن قرار داره یکی دیگه از مکان های جالب دنیا ست که هر در طول سال بازدید کننده های زیای داره.

ساحل شن های سیاه

10) ساحل شن های سیاه

پونالو که بین مردم به ساحل شن های سیاه هم معروفه یکی از مکان های جالب دنیا با شن های مشکی رنگه که اگه خوش شانس باشی می ونی حیواناتی مثل لاکپشت رو هم تو این ساحل ببینی.

1 دیدگاه

نظر بده

    مطلب های مرتبط

    1. مطلب مرتبط:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نویسنده: ماندانا غلامی

    ماندانا هستم. در مورد سلامت، غذا و سرگرمی. خوشحال می شم نظرتو رو درباره نوشته هام بشنوم.