in

ضعیفضعیف بی نظیربی نظیر افتضاحافتضاح

جینسنگ چیست؟ 5 خاصیت درمانی جینسنگ

ginseng chist?5 khasiat e darmani e ginseng

تا حالا چیزی در مورد چای جینسنگ و کافه جینسنگ شنیدی؟ خودت از جینسنگ استفاده کردی؟ برای داشتن زندگی سالم تر باید سبک زندگی رو سالم کرد. داروهای شیمیایی عوارضی دارن و بهتره جز در موارد ضروری استفاده نشن. گیاهان خوراکی شفابخشی مثل جینسنگ می تونن جلوی خیلی از مشکلات رو بگیرن. اگر دوست داری بدونی جینسنگ چیه و چه خاصیت هایی داره با من همراه شو.

در نت نظر بخوان: بهترین دمنوش در تهران رو اینجا پیدا می کنی

جینسنگ گیاهی که بمب انرژیِ زا لقب گرفته

جینسنگ چیست؟

کافه چای جینسنگ

Ginseng  اسم یک ماده غذایی و گیاه شفابخش با خواص جادویی هستش که هزاران ساله بشر اون رو شناخته. قسمت ریشه گیاه که گوشتی هم هست خاصیت دارویی داره. جینسنگ در آب و هوای سرد رشد می کنه و بومی کشور ایران نیست. این گیاه در شمال امریکا و آسیای شرقی بیشتر دیده شد. مردم مناطق کره شمالی، چین شمالی و منچور و ویتنام این گیاه رو به صورت تازه و در غذای روزانه استفاده می کنن. مصرف جینسنگ در سلامتی عمومی بدن بسیار موثر است.

زیبایی و شادابی پوست و مو با جینسنگ

 جینسنگ

آلودگی هوا، غذاهای کنسروی ، استرس و خیلی چیزها می تونن پوست رو خسته و کدر نشون بدن.نوشیدنی هایی که حاوی Ginseng هستند به افزایش اکسیژن رسانی سلول های پوستی کمک می کنن. نوشیدن روزانه چای جینسنگ سلول های پوست رو تقویت می کنه و سموم جمع شده در اطراف سلول های پوست رو از بین میبره. با مصرف مداوم می تونی از موهای درخشان و پوستی شفاف بهره ببری. جوانی و زیبایی رو با مواد غذایی هم میشه تجربه کرد!

 کاهش وزن و تناسب اندام

 کاهش وزن و تناسب اندام

Ginseng انرژی بدن رو زیاد می کنه و دیرتر احساس خستگی می کنی! وقتی دیر خسته بشی می تونی بیشتر فعالیت کنی و انرژی هم داشته باشی!فعالیت بشتر با سوزاندن کالری همراهه. دیگه لازم نیست رژیم های عجیب و غریب بگیری و بدنتو ضعیف کنی! همراه فعالیت های ورزشی معمولی و روزانه، چای و یا نوشیدنی حاوی جینسنگ رو نوش جان کن. نه تنها انرژی زیادی پیدا می کنی کلی هم کالری می سوزونی. با داشتن یک رژیم غذایی متعادل و مصرف روزانه این ماده غذایی به طور حیرت آوری وزن کم می کنی.  بعد از مدتی می تونی دوستانت رو از هیکل خوش فرم و کاهش وزن زیادت شوکه کنی.

جینسنگ و دیابت نوع 2

جینسنگ و بهبود دیابت نوع 2

این گیاه شفابخش با کاهش مقاومت به انسولین می تونه برای پیشگیری و درمان دیابت نوع 2 کمک خیلی خوبی باشه. پس این بار که به کافه دمنوش و یا کافه جنسینگ رفتی بد نیست یک چای جنسینگ سفارش بدی تا قند خونت تنظیم بشه! البته مصرف بیش از اندازه هیچ ماده غذایی خوب نیست و باید اعتدال رو رعایت کرد.

 کاهش خستگی  و بالا بردن توان فکری

کافه جینسنگ کجاست

اگر از لحاط بدنی و یا ذهنی گاهی کم میاری، چاره اش چای جینسنگ هستش و بس! یک ماده غذایی عالی که توانایی تحریک جسمی و فکری بدن رو داره! در رفع خستگی و تقویت فعالیت های مغز به خوبی میشه ازش استفاده کرد. وارد کردن این گیاه خوراکی به رژیم غذایی فواید بی شماری داره که رفع خستگی ذهنی یکی از اونهاست. در ناتوانی هم هیچ ماده طبیعی به اندازه جینسنگ موثر نیست. به طور کلی با افزایش انرژی و نشاط و آرامش ذهنی، جوانی را به دست میاری.

تنظیم غدد داخلی و هورمون ها

جینسنگ گیاه دارویی

مطالعات زیادی روی قسمت های مختلف جینسنگ شده و نتیجه این شد که ریشه این گیاه می تونه روی سیستم اعصاب! و غده های بدن تاثیر بزاره غدد بدن که تنظیم باشه خیلی از مشکلات هورمونی دیگه سراغت نمیاد! متابولیسم بهتر میشه و بیماری ها زودتر از بین میره! استرس از بین میره و شادی و نشاط به جای اون میاد و وضعیت حافظه هم خیلی بهتر میشه.

چطور مصرف کنیم؟

خاصیت درمانی جینسنگ

این گیاه خوراکی رو میشه به صورت خام مصرف کرد! جوشانده، دمنوش، عصاره و حتی اسانس جینسنگ هم وجود داره که در بعضی کافه ها سرو میشه! در ایران این گیاه کشت نمیشه و معمولا به صورت تازه پیدا نمیشه. در داروخانه ها کپسول های جینسنگ رو تحت عنوان داروی لاغری و یا ناتوانی و اعصاب به فروش می رسونن. البته بهتره به صورت دم کرده و جوشانده مصرف بشه تا طبیعی تر باشه. ریشه خشک شده گیاه رو به مقدار 1 تا 3 گرم در یک قوری پیرکس با آب بریز و حدود 20 دقیقه بجوشون اینطوری جوشونده خونگی و سالم داری و میتونی روزی ا لیوان ازش بنوشی

1 دیدگاه

نظر بده

    مطلب های مرتبط

    1. مطلب مرتبط:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نویسنده: افسانه رجب پور

    افسانه هستم فعال،پر انرژی و علاقه مند به جستجو . از خوندن نظرت راجع به پست هام خوشحال میشم. اگه به موضوع خاصی علاقه مندی کافیه به من بگی تا در موردش از همه پرس و جو کنم و بهترین رو برات بنویسم .