in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه ضعیفضعیف افتضاحافتضاح

دانه چیا و خاصیت های بی نظیرش

dane chia va khasiat haye bi nazirash

چقدر به سلامتی خودت اهمیت میدی؟ دوست داری مواد غذایی طبیعی و سالم رو مصرف کنی و همیشه پر انرژی و سرحال باشی؟ دانه چیا یکی از سالم ترین و مغذی ترین مواد خوراکیه که به راحتی هم قابل مصرفه. این روزها هر جا که بری همه دارن از خواص دانه چیا حرف میزنن! اصلا انگار مصرف دانه چیا مد روز شده.می خوای بدونی تخم چیا و چیا سید چیست ؟ دانه چیا را از کجا تهیه کنیم؟ طرز مصرف دانه چیا چطوریه؟ با من همراه شو.

دانه چیا اکسیر انرژی بخش، جادوی طبیعت

چیا سید چیست؟ Chia Seeds

 Chia دانه چیا چیست؟

چیا گیاهی بومی امریکای مرکزی و از خانواده مریم گلی و نعناعیان هست که دانه اش مصرف خوراکی دارد. گیاه چیا همچون اغلب گیاهان دارویی، بسیار زیباست و دانه ریز چیا یا همون چیا سید! خواص بیشماری برای سلامتی انسان دارد. Chia  کلمه باستانی مایاها برای “قدرت ” است و از آن زمان مصرف می شد! طرز مصرف دانه چیا رو باید از قوم مایا یاد گرفت. این روزها تخم چیا محبوبیت بسیاری بین افرادی که به سلامتی خودشون اهمیت میدن پیدا کرده.

دانه چیا چیست؟ دانه چیا را از کجا بخریم ؟

دانه چیا چیست؟

گیاه چیا دانه هایی ریز و بیضی شکلی دارد که در رنگ های قهوه ای، خاکستری، سیاه، سفید و ترکیبی دیده میشه! چیا به صورت تجاری و طبیعی در مکزیک، بولیوی، آرژانتین، اکوادور، گواتمالا و استرالیا کاشته و رشد می کند.

دانه های چیا ، تخم شربتی نیست

دانه های چیا و تخم شربتی

تخم شربتی رو تابستان ها برای خنک شدن با نوشیدنی ها می نوشیم که خواص زیادی هم داره و از نظر شکل ظاهری هم شبیه دانه های چیاست ولی چیا، از خانواده نعناع و تخم شربتی از خانواه ریحان هستش! خواص تخم چیا یا همون چیا سید با تخم شربتی متفاوته. مراقب باش به جای تخم چیا ، تخم شربتی نخری.

خواص شگفت انگیز تخم چیا

خواص شگفت انگیز دانه چیا

11 گرم فیبر،4 گرم پروتئین،9 اسیدهای چرب امگا 6،9،3، کلسیم، منگنز، منیزیم،فسفر، ویتامین ب3، پتاسیم، ب1و ویتامین ب2، فیبر، تنها در 28 گرم! ( دو قاشق سوپخوری) تخم چیا وجود دارد! دانه های چیا، غلات کامل و بدون گلوتن هستن و هیچ حساسیتی ایجاد نمی کنن.

چیا چیست؟

دانه چیا را از کجا بخریم ؟

خواص آنتی اکسیدانی داره و برای سلامتی و زیبایی پوست بسیار مفیده! آنتی اکسیدان از سرطان جلوگیری می کنه و پیری رو به تاخیر میندازه! تحقیقات بر روی دانه جادویی چیا  و پیشگیری ازخطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ،دیابت نوع ۲ ، تری گلیسیرید، فشار خون و دیابت نتایج خوبی داشته ولی نیازمند تحقیقات بیشتری هست.خواص چیا سید بسیار بیش از اینهاست و میشه اونو با جینسنگ مقایسه کرد.

دانه چیا و لاغری

لاغری با دانه چیا

دانه های چیا و آب، ژله ای شده و در معده هم حجم بیشتری می گیره. با مصرف روزانه تخم چیا احساس سیری داری و نمی تونی زیاد غذا بخوری! همیشه سیر هستی و ویتامین های لازم رو هم دریافت می کنی! به زودی از چربی های اضافی خلاص میشی ارزش امتحان کردن رو داره.

طرز مصرف دانه چیا

تخم چیا رو میتونی به هر چیزی که بخوای اضافه کنی و بخوری!مثلا دانه های چیا رو خام به نوشیدنی دلخواهت اضافه کن و بنوش. به کیک، فرنی، پودینگ، سوپ و غذاهای پختنی هم میشه اضافه کرد! حتی میتونی این دانه های ژله ای رو به مربا و دسر دلخواهت هم اضافه کنی! با ماست و سالاد هم خوشمزه میشه. نوشیدنیهای سالم با چیا رو هم می تونی در برنامه غذاییت وارد کنی.

موارد مصرف دانه چیا

دانه چیا را از کجا تهیه کنیم ؟

این گیاه بومی ایران نیست و محصولی وارداتی هست که میشه به صورت بسته های نیم کیلویی و یک کیلویی یا بیشتر از وارد کننده خرید. سایت هایی اقدام به فروش چیا سید  از طرف وارد کننده ها می کنن. در عطاری ها هم البته به سختی ولی میشه پیدا کرد باید کمی بگردی دقت کن تخم ریحان یا تخم شربتی رو اشتباه به جای تخم چیا در بسته بندی های نامشخص بهت نفروشن.

امیدوارم جواب همه سوالاتت رو در مورد دانه چیا چیست؟ دانه چیا را از کجا تهیه کنیم ؟ طرز مصرف دانه چیا چگونه است؟ و دانه چیا را از کجا بخریم ؟ در این مطلب پیدا کرده باشی و از Chia Seeds بتونی بیشتر استفاده کنی.

9 دیدگاه

نظر بده
  1. بازسلام جالب بود برام اين دانه چيا،،فقط لطف بفرمايد من تيروئيد دارم ،ميتونم استفاده كنم ضررى نداره ؟؟؟

  2. ممنون از مطلب بسیار مفیدتون. خیلی جامع و عالی بود. من هم دانه چیا و هم کینوا مصرف می کنم و هر دو محصول رو از سایت tanagholat خریدم.

  3. سلام ممنون از مطلب خوب و مفیدتون . دانه چیا با تخم شربتی متفاوت است ودانه چیا داریای امگا3 فراوان است.

مطلب های مرتبط

  1. مطلب مرتبط:

  2. مطلب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: افسانه رجب پور

افسانه هستم فعال،پر انرژی و علاقه مند به جستجو . از خوندن نظرت راجع به پست هام خوشحال میشم. اگه به موضوع خاصی علاقه مندی کافیه به من بگی تا در موردش از همه پرس و جو کنم و بهترین رو برات بنویسم .