طلای خوراکی غذایی باستانی است.  طلا تنها یک عنصر شیمیایی و زینتی نیست، بصورت خوارکی هم وارد غذای مردم شده و طرفداران زیادی پیدا کرده. دلیل اینکه طلای خوراکی مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته بخاطر سمی نبودن و عدم ایجاد هیچگونه حساسیتی در بین مصرف کننده هاست. طلای خوراکی بعنوان یکی از مواد تشکیل دهنده انواع غذاها در بسیاری از رستورانهای گرانقیمت و لاکچری به شکل یک حبه خوراکی کوچک بکار میره و یا برای تزئین غذا که بصورت دانه های برف یا دانه های شبنم روی غذاها قرار گرفته و سرو میشه.

در نت نظر بخوان: دانه چیا چیست؟

طلای خوراکی از چه زمانی مرسوم شد؟

طلای خوراکی چیست و چه کاربردی دارد؟

مجوز استفاده از طلا بعنوان یک خوراکی مجلل توسط اتحادیه اروپا و آمریکا صادر شده و جالبه که بدونید استفاده از طلا در غذا خیلی هم امر جدیدی نیست. چرا که در گذشته های خیلی دور در مصر باستان فراعنه طلا را در غذا ترکیب کرده و به خدایان خودشون پیشکش میکردن و حتی این امر تا قرون وسطی هم در یونان باستان هم به همین شکل مورد استفاده قرار میگرفت.

امروزه استفاده از طلای خوراکی در بسیاری از جوامع حتی در ایران نیز مورد استفاده قرار میگیره. البته باید با روش های تشخیص طلا از بدل آشنا باشید تا یوقت طلای بدل به خوردتون ندن! :)) در کشورهای خارجی در مهمانیهای مجلل و یا مراسم عروسی استفاده از طلا در غذا برای مهمانان خاص مرسوم بوده و نشاندهنده توانمندی میزبان اون مراسم خواهد بود.

در قاره آسیا استفاده از طلا در تهیه غذا از سال ۱۹۸۰ به بعد مرسوم شد و اولین بار ژاپنیها بودن که از این ماده گرانقیمت در غذا، قهوه، چای و شکلات استفاده کردن.

امروزه در بسیاری از رستورانهای دنیا غذای طلا سرو میشه ولی شاید هرکسی توان خرید غذای حاوی طلای خوراکی رو نداشته باشه. بعنوان مثال در رستورانی در نیویورک یک دسر بسیار کوچک که با طلا تزئیین شده باشه به قیمت ۲۵۰۰۰ دلار معادل چیزی در حدود صد میلیون تومان عرضه میشه.

اما استفاده از طلا در غذاهایی کاربرد داره که بیشترین مشتری رو داره، اگه شما طرفدار پر و پاقرص ساندویچ همبرگر باشید شاید بصورت عادی فقط چند دلار برای یک ساندویچ پرداخت کنید. اما اگه بخواید یه ساندویچ همبرگر که روش با پودر طلا تزئین شده رو سفارش بدید باید دست کم ۶۵۰ دلار هزینه کنین.

طلای خوراکی در چه غذاهایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

مورد استفاده طلا در غذا

غذاهایی مثل انواع دسرها، پیتزا، سوشی، نوشیدنی ها، و جدیداً در بعضی محصولات لاغری عرضه میشه.

بسیاری از محققان به این نتیجه رسیدن علیرغم اینکه طلا هیچ ضرری برای بدن انسان نداره، هیچ خاصیت مثبت و درمانی هم نداره. البته این مسأله هنوز کاملا اثبات نشده. ولی تا به امروز خواص خاصی از طلا که بتونه در اندام داخلی انسان اثر بزاره مشاهده نشده. و داخل بدن بیشتر بعنوان یک ماده خنثی عمل میکنه. البته در متون سنتی به این موضوع اشاره شده که خوردن طلای خوراکی یا آب طلا باعث کمتر شدن استرس، غم و ترس میشه.

شما تجربه ای از خوردن طلای خوراکی دارید؟ یا تا به حال غذا و دسر هایی که در تزئین اونها از طلا استفاده می شه رو از نزدیک دیدین؟ اگه تجربه ای در این مورد دارین با من در میون بگذارید.

3 دیدگاه

نظر بده
  1. گویا اگر با برخی روشهای کیمیاگری طلا محلول, قابل جذب, و ناخالصی گیری شود درمانگر سرطان و شیزوفرنی و… خواهد بود و بنظرم در این دسرها ناخالصیها گرفته نشده باشد و سمیت داشته باشد.

مطلب های مرتبط

  1. مطلب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آزاده ملک زاده

آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه.
اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.