in

بی نظیربی نظیر افتضاحافتضاح ضعیفضعیف بامزهبامزه

10 روش طبیعی برای پاکسازی پوست در منزل

10ravesh e tabiei baraye paksazi e poost dar manzel

هوای آلوده، چربی های روی پوست، سلول های مرده و عوامل بسیاری موجب ناراحتی پوست میشه! پوست ناپاک نمیتونه خوب تنفس کنه و به مرور دچار جوش های چرکی و یا سرسیاه میشه که اصلا خوشایند نیست! در این صورت حتی زودتر از موقع هم چین و چروک به سراغمون میاد راه چاره پاکسازی پوست هستش! در این مطلب می خوام در مورد پاکسازی پوست در منزل برات بگم. روش هایی که به راحتی و توی خونه میتونی پوست رو پاک کنی! پاکسازی پوست در منزل موضوعیه که زن و مرد نمی شناسه و همه می تونن ازش بهره ببرن! می خوام بهت بگم چطور و یا ساده ترین چیزها پاکسازی پوست در منزل رو انجام بدی و زیبایی ات رو حفظ کنی.

پیلینگ و پاکسازی پوست در منزل با روش های طبیعی و غیرشیمیایی

1-بخور اساس پاکسازی پوست

بخور اساس پاکسازی پوست

بخور دادن اولین کاریه که برای پاکسازی پوست در منزل باید انجام بدی! برای این کار دستگاه هایی ساخته شده ولی میشه ظرف آبی رو روی حرارت قرار داد و بعد گرم شدن  از بخارش استفاده کرد! کافیه یک حوله روی سرت بکشی و صورتت رو 20 دقیقه بخور بدی. همه منافذ پوست باز میشه.

2-پوستی تمیز با لیمو

پوستی تمیز با لیمو

اسید سیتریک لیمو پوست رو ازسلول های مرده پاک می کنه و لکه های تیره پوست رو کمرنگ میکنه! آب یک لیموی تازه رو با یک پنبه به روی پوست صورت و گردن بزن و 10 دقیقه بعد با آب ولرم صورت را شستشو بده.

3- خیار و پاکسازی پوست

خیار و پاکسازی پوست در منزل

یک خیار تازه رو حلقه کن و روی پوست صورت بزار. حتی میتونی خیار رو رنده کنی و روی پوست تمیز و بخور داده شده بزاری! پاکسازی پوست در منزل با خیار هیچ مشکلی ایجاد نمی کنه و می تونی هر روز هم ازش استفاده کنی.

4-پاکسازی پوست در منزل با سفیده تخم مرغ

پاکسازی پوست در منزل با سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ را با چنگال هم بزن تا سفید و پف کرده و شبیه کرم بشه! حالا یک لایه نازک روی پوست صورت و حتی بدن بکش و 15 دقیقه صبرکن تا خشک بشه. در این مدت بهتره دراز بکشی و عضلات صورت رو حرکت ندی.

5- پاکسازی پوست با ماست

 پاکسازی پوست در منزل با ماست

یک قاشق ماست کم چرب را به تنهایی روی پوست بمال و وقتی خشک شد آبکشی کن! و یا با یک قاشق آرد مخلوط کن و روی  پوست تمیز و بخور داده شده بکش . حالا پوست رو به حالت دورانی ماساژ بده و بعد از 15 دقیقه با آب سرد صورت رو آب بکش.

6-نمک و زیبایی پوست

نمک و زیبایی پوست

نمک ضدعفونی کننده، آنتی باکتریال و تمیز کننده پوست خیلی خوبیه. چند قطره روغن زیتون رو به نمک دریایی و یا نمک آشپزخانه! اضافه کن و روی پوست به آرامی ماساژ بده. تمام سلول های مرده و آلودگی های پوست رو پاک میکنه.

7-معجزه عسل و پاکسازی پوست در منزل

عسل و زیبایی

2 قاشق عسل بر روی پوست نواحی صورت و گردن مالیده و بزار خشک بشه و یک ربع بعد با آب نیمه گرم آبکشی کن! خواص ضد باکتریایی داره و پوست رو پاکسازی می کنه. حتما از عسل طبیعی استفاده کن تا نتیجه خوبی بگیری.

8-روغن نارگیل

پاکسازی پوست با روغن ها

پاکسازی پوست در منزل اون هم با روغن رو تا حالا شنیدی بهترین روغن برای این کار روغن نارگیله! چند قطره از اون رو روی پوست یک دقیقه ماساژ بده و حوله ای رو که در آب ولرم گذاشتی! بزار روی صورت منافذ پوستی رو باز میکنه و خواص ضد میکربی هم داره.

9- زردچوبه

پاکسازی پوست با زردچوبه

تعجب کردی زردچوبه یکی از بهترین مواد طبیعی برای پاکسازی پوست در منزل هست که هیچ ضرری هم نداره! التهاب و عفونت های پوستی و آلرژیک رو از بین میبره و پوست رو ضدعفونی می کنه! یک قاشق پودر زردچوبه رو با آب میوه یا آب به صورت خیمر در بیار و روی پوست بکش.هفته ای دوبار کافیه .

10-جوش شیرین

 جوش شیرین از چرخه مواد غذایی حذف شده ولی در پاکسازی و زیبایی پوست معجزه میکنه! برای حفظ پوست از آلودگی، جرم، سلول های مرده، جوش و آکنه از جوش شیرین استفاده کن! این ماده رو با عسل و یا آبلیمو به شکل خمیر در بیار و روی پوست ماساژ بده.

پاکسازی پوست در منزل با این مواد طبیعی و سالم هم پوست رو سالم و روشن میکنه و هم از پیری زودرس جلوگیری میکنه، به شرطی که لااقل هفته ای یکبار استفاده کنی! استفاده بیش از حد هم اصلا خوب نیست و پوست رو خسته می کنه. نظرت در این مورد چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: افسانه رجب پور

افسانه هستم فعال،پر انرژی و علاقه مند به جستجو . از خوندن نظرت راجع به پست هام خوشحال میشم. اگه به موضوع خاصی علاقه مندی کافیه به من بگی تا در موردش از همه پرس و جو کنم و بهترین رو برات بنویسم .