in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح ضعیفضعیف

آموزش تزئین تخم مرغ هفت سین خلاقانه و زیبا

amoozeshe tazeine tokhme morghe haft sin khalaghane va ziba

تو این مطلب با آموزش تزئین تخم مرغ هفت سین در خدمت شما دوستان خوبم هستم. همونطور که می دونی تخم مرغ رنگی از عناصر مهم سفره های هفت سین و نماد زایش و باروری خانواده ست و هر کسی دوست داره بهترین و زیباترین تخم مرغ رنگی رو برای هفت سینش آماده کنه. بخاطر همین تصمیم گرفتم یک مطلب درباره آموزش تزئین تخم مرغ هفت سین تهیه کنم و انواع روش های خلاقانه تزئین تخم مرغ نوروز رو بهتون یاد بدم. اگه می خواین امسال خوشگل ترین تخم مرغ رنگی رو سر سفره هفت سینتون داشته باشید مطلب آموزش تزئین تخم مرغ هفت سین رو تا آخر دنبال کنید.

آموزش تزئین تخم مرغ هفت سین به روش های خلاقانه

رنگ آمیزی تخم مرغ هفت سین با رنگ های خوراکی

آموزش تزئین تخم مرغ هفت سین با رنگ های خوراکی

اگه می خوای تخم مرغ هفت سینت ساده و تک رنگ باشه بهترین روش رنگ آمیزی تخم مرغ با رنگ های خوراکیه. برای این کار اول رنگ های خوراکی مورد نظرت رو تهیه کن. بعد از پختن تخم مرغ ها باید یک کاسه برداری که به اندازه ای که تخم مرغ داخلش غوطه ور بشه گود باشه و داخلش محلولی از مقدار کافی آب، یک قاشق چایخوری سرکه سفید و 20 قطره از رنگ خوراکی مورد نظر درست کنی.

بعد تخم مرغ رو حدود 5 دقیقه داخل محلول قرار بده. هر چقدر زمان بیشتری تخم مرغ رو داخل این محلول بذاری پر رنگ تر میشه. وقتی به حد کافی رنگ گرفت اون رو از محلول خارج کن و با استفاده از حوله کاغذی خشکش کن.

تزئین تخم مرغ هفت سین با دستمال کاغذی یا کاغذ رنگی

آموزش تزئین تخم مرغ هفت سین با دستمال و کاغذ رنگی

این روش خیلی ساده ست، فقط کافیه طرح های دلخواهت (شکل گل، قلب، اشکال هندسی یا هر طرحی که مد نظرته) رو روی دستمال کاغذی یا کاغذ رنگی نازک بکشی و برش بزنی و اونا رو با استفاده از چسب چوب شفاف و قلموی نازک روی تخم مرغ ها بچسبونی. در آخر کار هم یک لایه چسب چوب روی طرح بزن که ظاهر شفافی داشته باشه. می تونی از کاغذ کادو هایی با طرح های جالب و کارتونی هم برای این کار استفاده کنی.

در این روش هم می تونی از تخم مرغ پخته شده ساده و سفید رنگ استفاده کنی و هم از تخم مرغی که قبلاً با رنگ های خوراکی یا گیاهی رنگشون کردی.

رنگ آمیزی تخم مرغ نوروز به روش آمبره

تهیه تخم مرغ رنگی راه راه به روش آمبره

در این روش به یک در بطری نوشابه و یک شیشه رب یا مربا احتیاج داری. اول در بطری رو (بصورتی که گودی در رو به بالا باشه) داخل شیشه قرار بده، بعد تخم مرغی که قبلاً پختی رو روی در بطری بذار. حالا محلول رنگ رو با این فرمول آماده کن : نصف پیمانه آب جوش + 40 قطره رنگ خوراکی + 1 قاشق چایخوری سرکه سفید.

حالا محلول رنگ رو داخل شیشه بریز، تا جایی که حدود یک چهارم تخم مرغ رو بپوشونه. اجازه بده حدود 5 دقیقه به همین صورت باقی بمونه. حالا یک مقدار آب گرم به محلول اضافه کن تا رنگ روشن تر بشه. اونقدری که نصف تخم مرغ در محلول غوطه ور بشه آب گرم اضافه کن و بذار 3 دقیقه به همین صورت بمونه. یک بار دیگه آب گرم به محلول رنگ اضافه کن تا جایی که سه چهارم تخم مرغ رو بپوشونه و بذار 2 دقیقه بمونه. حالا اونقدر آب گرم داخل شیشه بریز تا کل تخم مرغ در محلول غوطه ور بشه و بذار 2 دقیقه دیگه در محلول بمونه. بعد تخم مرغ رو از شیشه خارج کن و با حوله کاغذی خشکش کن.

به این روش می تونی هر چقدر دوست داری به راه راه های پر رنگ تخم مرغت اضافه کنی. من در این آموزش تزئین تخم مرغ هفت سین تا 4 راه راه رو ذکر کردم.

تزئین تخم مرغ هفت سین به شکل سبزه نوروز

تزئین تخم مرغ با کاغذ رنگی

اگه می خوای تخم مرغ هات رنگ و لعاب بهاری داشته باشه این طرح رو انتخاب کن. برای این طرح باید چند کاغذ رنگی سبز در طیف های متفاوت تهیه کنی. کاغذها رو به شکل سبزه در اندازه های متفاوت برش بزن و اونها رو با استفاده از چسب چوب و قلمو بصورت لایه لایه در قسمت پایین تخم مرغ بچسبون.

البته قبل از این کار اگه تخم مرغ رو با رنگ های خوراکی رنگ آمیزی کنی خیلی زیباتر میشه. رنگ های آبی و لیمویی با سبز ترکیب بسیار زیبایی رو تشکیل میدن.

تزئین تخم مرغ نوروز با اکلیل

تزئین تخم مرغ با اکلیل و چسب چوب

برای درست کردن تخم مرغ اکلیلی می تونی از 2 روش استفاده کنی :

  1. یکی اینکه اکلیل رو با چسب چوب شفاف مخلوط کنی و با استفاده از قلمو روی تخم مرغ بکشی. بعد از خشک شدن اثری از چسب به جا نمی مونه و یک تخم مرغ براق و اکلیلی خوشگل داری.
  2. روش دوم اینه که تخم مرغ رو با چسب چوب بپوشونی و در ظرفی که از اکلیل پر کردی بغلطونی تا اکلیل تمام قسمت های تخم مرغ رو پوشش بده.

آموزش تهیه تخم مرغ رنگی برای هفت سین

امیدوارم از این مطلب خوشت اومده باشه و در تهیه تخم مرغ هفت سین امسال ازش استفاده کنی. نظرت رو برام بنویس و بگو از کدوم طرح بیشتر خوشت اومده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آزاده ملک زاده

آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه.
اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.