in

افتضاحافتضاح

راه هایی ساده برای پیشگیری از سرطان که باید بدانی

rah haii sade baraye pishgiri az saratan ke bayad bedani

سرطان بیماری مهلک قرن شناخته شده و پیشگیری از سرطان امری ضروری است که هر انسان سالمی باید آن را جدی بگیرد. هرچند برخی از بیماران سرطانی در اثر وراثت و مشکل ژنتیکی به این بیماری دچار شده اند ولی طبق تحقیقات انجام شده بیش از 40% از سرطان ها قابل پیشگیری می باشند. اگر می خواهید با تغییراتی کوچک در زندگی و پیشیگیری از سرطان سلامت خود را بیمه کنید با من همراه باشید. در این مطلب سعی کردم تا راه های پیشگیری از سرطان را با زبانی ساده برای استفاده بیشتر بیان کنم.

پیشگیری ازسرطان با تغییر سبک زندگی امکان پذیر است

برای سلامتی سیگار نکشید

پیشگیری از سرطان

همین سیگار می تونه موجب  30 درصد از مرگ های ناشی از سرطان بشه. چطوری؟ طبق تحقیقات چاپ شده 2010 درمجله اتحادیه پزشکی سیگار عامل اصلی اکثر سرطان های ریه هستش و پیشگیری از سرطان ریه با کنار گذاشتن سیگار کاملا تاکید شده. علاوه بر اون سرطان های لب و دهان و حتی مری می تونه در اثر سیگار کشیدن تشدید بشه. البته بدون تحقیقات هم مشخصه که سیگار چیز خوبی نیست.

پیشگیری از سرطان با کنترل وزن

 سالانه بیش از 120 هزار مورد سرطان های مرتبط با چاقی در امریکا گزارش میشه.چاقی بیش از حد و اضافه وزن خطر 10 نوع سرطان رو افزایش میده. بافت های افراد چاق  موجب تغییراتی در بدن میشه که سلول های سرطانی رو تقویت می کنه سرطان کلیه و کیسه صفرا از همین نوع هستند. این ها رو من نمیگم، موسسه آمریکایی تحقیقات سرطان(AICR)، در بررسی های سالانه به این نتیجه رسیده.

 حداقل نیم ساعت ورزش در هفته

پیشگیری از سرطان با نیم ساعت تحرک بدنی، از هر نوعی که دوست داری امکان پذیره. طبق تحقیقات همون موسسه امریکایی ورزش به همین مقدار کم هم تونسته 35% شانس ابتلا به سرطان سینه رو در هر دو جنس کمتر کنه. البته اینکه ورزش مرتب و روزانه می تونه انسان رو سالم و سرحال کنه که هیچ شکی نیست. حالا بیماری و سرطان هیچی، ورزش می تونه تو رو خوش هیکل و جذاب تر هم بکنه.

جلوگیری از سرطان پوست با ؟

جلوگیری از سرطان پوست

 در طی 40 سال اخیر 800% رشد سرطان پوست در جهان بیشتر شده و این به خاطر علاقه عمومی به برنزه کردن و اشعه مستقیم ماورای بنفش آفتاب هستش. خانم ها بیش از آقایان در مقابل ملانوم که نوعی سرطان پوسته حساس ترند. تنها با مصرف کمی کرم ضد آفتاب در هر دو جنس، میشه جلوی سرطان پوست رو به خوبی گرفت. کرم ضد آفتاب مناسب با آب و هوای ایران در همه داروخانه ها به فروش میرسه و قیمت چندانی هم نداره. از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر اگر در زیر نور خورشید باشی باید از کرم ضدافتاب با SPF ۱۵ به بالا استفاده کنی. این کار 50% مانع از سرطان پوست میشه.

 انواع کلم و جلوگیری از سرطان

 انواع کلم و جلوگیری از سرطان

  کلم بروکلی، کلم بروکسل و کلم پیچ نوعی ماده شیمیایی به نام گلوکوزامین‌ دارند که در بدن تجزیه میشه و اثرات ضد سرطانی داره. گوجه فرنگی هم دارای لیکوپن هست و بادمجان نوعی آنتی اکسیدان داره و مصرف کلم با این مواد تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از سرطان و یا توقف رشد سلول های سرطانی در بدن داره. بهتره رژیم غذایی متعادل داشته باشی و سبزیجات بیشتری مصرف کنی تا از هر نوع بیماری دور باشی.

دوری از استرس

پیشگیری از سرطان خون

استرس سرطان زا نیست ولی تحقیقات در دانشگاه Ohio State نشان میده که استرس دائمی، سیستم ایمنی بدن را تحریک میکنه و تحریک روح و روان میتونه موجب جهش سلول های سرطانی بشه. نیازی نیست تا تحقیق اینو بگه همه می دونیم که استرس بر کل بدن تاثیر منفی داره و فعالیت عادی رو مختل میکنه. با تغییر سبک زندگی و ورزش یوگا میشه آرامش رو به زندگی برگردوند تا سلول های سرطانی مجالی برای رشد و تکثیر نداشته باشند.

پرهیز از مشروبات الکلی و جلوگیری از سرطان با چکاپ دوره ای راه ساده ایه که می تونه بیماری رو در همون مراحل اولیه شناسایی کنه. این مطلب بخشی از تحقیقات یک موسسه امریکایی در مورد پیشگیری از سرطان هست. اگر تحقیقات مشابهی در ایران انجام شده  می تونی منبع اون رو در همین قسمت معرفی کنی تا ازش استفاده بشه.

منبع : health magazine

1 دیدگاه

نظر بده

    مطلب های مرتبط

    1. مطلب مرتبط:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نویسنده: افسانه رجب پور

    افسانه هستم فعال،پر انرژی و علاقه مند به جستجو . از خوندن نظرت راجع به پست هام خوشحال میشم. اگه به موضوع خاصی علاقه مندی کافیه به من بگی تا در موردش از همه پرس و جو کنم و بهترین رو برات بنویسم .