in ,

بی نظیربی نظیر افتضاحافتضاح بامزهبامزه ضعیفضعیف

بهترین 10 رستوران قدیمی تهران

behtarin 10 restourane ghadimi e tehran

آدم های نوستالژیک فضاهای قدیمی رو بیشتر دوست دارن. برای رستوران گردی حرفه ای بد نیست یه سری هم به چند رستوران قدیمی تهران بزنیم و ببینیم چه چیزی باعث شده با وجود رستوران های جدید و مدرن، این چند رستوران قدیمی تهران، با استقبال روبرو بشن. شیک ترین و گران ترین رستوران های تهران و حتی پیتزا فروشی تهران در همه محله ها دیده میشه ولی همچنان چندین رستوران قدیمی تهران پر از مشتری های قدیمی و جدید هستند.

رستوران های قدیمی در تهران و حس نوستالژیک غذا خوردن در گذشته

10– رستوران زرچ

عباس آباد- صابونچی

رستوران قدیمی زرچ

اسم این رستوران به معنی کبک هستش و از رستوران های قدیمی در تهران با فضایی که یاد آور دوران قدیمه.البته همه جور غذای ایرانی و فرنگی در منو زرچ وجود داره و انتخاب زیادی می تونی داشته باشی. از باقالی پلو با ماهیچه تا بیف استرگانف همه جور سرو می کنه و اندازه غذا هم خیلی زیاده و حسابی سیر کننده اس و کیفیت خوبی هم داره. البته فضای داخلی خیلی کوچکه و مناسب قرارهای رسمی  نیست.

9-رستوران توچال تجریش- کباب سرای تجریش

ضلع شمال شرقی میدان تجریش

قدیمی ترین رستوران های تهران در تجریش

این رستوران قدیمی تهران 40 سالی میشه که تاسیس شده و یکی از بهترین و قدیمی ترین رستوران های تهران و منطقه تجریش به حساب میاد. کباب های خوشمزه با نون داغ و ریحون در فضای باز و گلکاری شده بیشتر می چسبه. برای منطقه هم سرویس حمل رایگان داره. هر پرس به راحتی دو نفر رو سیر می کنه از ماست و دوغ محلی توچال تجریش هم غافل نشو.

8-ریحون قدیمی ترین رستوران در تهران

بلوار آفریقا(جردن)

قدیمی ترین رستوران شمال تهران

ریحون از قدیمی ترین رستوران ها در تهران هستش که هنوز هم طاق چهار بخشی خودشو حفظ کرده!میز و صندلی ها همه چوبی و فضای داخلی در زیرزمین رستوران کاملا به شکل و شمایل گذشته هست. بوی نون داغی که در تنور و جلوی چشمت پخته میشه اشتها رو بیشتر می کنه. قبل از سفارش یه بشقاب نون و پنیر و ریحون برات میاره تا غذات حاضر بشه. جالب اینکه مدیریت رستوران ریحون آنقدر به کیفیت و بهداشت غذا اطمینان داره که اجازه بازدید و سرکشی به آشپزخانه رستوران رو به مشتری میده و میشه پخت کباب رو از نزدیک دید! کباب ها لای نون و با یه پارچ دوغ سرو میشه خیلی حس خوبی داره.

7– رستوران قدیمی تهران برای صبحانه

نیاوران به سمت شرق- نرسیده به کاخ نیاوران

صبحانه در رستوران عمو یحیی

 

رستوران عمو یحیی در نیاوران شاید قدیمی ترین رستوران تهران باشه که صبحانه سرو میکنه. صبحانه هم شامل یه املت بسیار لذیذ با نون سنگک  و پیاز میشه که خود عمو یحیی همونجا تهیه و سرو میکنه. رستوران خیلی قدیمی و کوچیکه ولی صمیمیت عمو مشتری های زیادی رو به اونجا می کشونه!مشخصه که نباید انتظار محیطی شیک و با کلاس رو داشته باشی.

6- رستوران مسلم

بازار تهران- سبزه میدان

رستوران مسلم در بازار تهران

این رستوران قدیمی تهران همیشه شلوغ و پر از مشتریه و برای خوردن غذای خوشمزه اون همیشه باید توی صف بمونی تعطیل و غیر تعطیل هم نداره همیشه پره. اگر گذارت به بازار تهران افتاد، برای خوردن غذایی با کیفیت و بسیار خوشمزه رستوران مسلم انتخابی عالیه ولی برای قرارهای دو نفره و یا مهمانی های کوچک اصلا مناسب نیست. طبقه دوم رستوران و طبقه اول مغازه ها قرار دارند! ته چین و باقالی پلو با گوشت این رستوران هر سلیقه ای رو راضی میکنه.

5- رستوران حاج فضل الله گلپایگانی و پسران

خیابان ولیعصر- خیابان لبافی نژاد

رستوران گلپایگانی در فخر رازی

بازار تهران از مناطق قدیمی شهر به حساب میاد و طبیعیه که ابنیه و غذاخوری های قدیمی هم در این محل باشن. رستوران گلپایگانی در فخر رازی هم یکی از قدیمی ترین رستوران های تهران هست که صبحانه حلیم میده و ظهرها کباب. گوشت همونجا جلوی دید مشتری چرخ شده و بعد با دستگاه سیخ میشه. کوبیده، چنجه و جوجه سرو میشه و باید بگیری و ببری خونه چون جای نشستن نداره. از ماست محلی و سبزی اش هم حتما امتحان کن.

4-رستوران عمو هوشنگ

نیاوران، نرسیده به کاخ

رستوران قدیمی نیاوران

از رستوران های قدیمی تهران در منطقه نیاوران که هنوز به سبک قدیم مدیریت میشه همین رستورانه! قیمه و دیزی و املت و چند جور غذای ساده سرو میکنه و از غذاهای پر زرق و برق و فرنگی خبری نیست! همه چی قدیمی و رنگ و رو رفته اس و فقط به آقایون سرویس میده که کار جالبی نیست.

3- رستوران قدیمی تهران البرز

خیابان سهروردی شمالی

البرز قدیمی ترین رستوران تهران

کمتر کسیه گه اسم رستوران قدیمی البرز تهران رو نشنیده باشه! از سال 1346 تا به امروز همیشه تونسته کیفیت خودشو حفظ کنه. فضای رستوران البرز مجلل و امروزیه با دو سالن پذیرایی بزرگ و کیفیت غذاهاش هم که حرف نداره به خصوص کباب های بی نظیر البرز که شاید کمتر نظیرش پیدا بشه.

2-رستوران شرف الاسلام

بازار تهران مسجد امام( مسجد شاه قدیم)

رستوران شرف الاسلام

روی سردر رستوران نوشته سال تاسیس 1317، نا گفته پیداست که اینجا یکی از قدیمی ترین رستوران های تهران و شاید از همه قدیمی تر باشه. درست در نزدیکی مسجد بزرگ و بازار سرپوشیده تهران واقع شده. روزگاری یک بازار بود و یک رستوران شرف الاسلام با کباب هایی لذیذ. پیشنهاد می کنم از بازار تهران و خود مسجد که هر دو بافت تاریخی دارند دیدن کنی و ناهار رو هم  باقالی پلو با گوشت یا کباب سلطانی سفارش بدی تجربه خیلی جالبی میشه.

1-رستوران نایب

رستوران قدیمی تهران

نایب این رستوران قدیمی در تهران نام خودش رو از اسم غلاحسین خان نایب گرفته که از حدود سال 1254 برای اولین بار ترکیب برنج، کره و کباب رو به مردم تهران معرفی کرد. چلو کباب ابداعی نایب به زودی در سراسر ایران محبوب شد و هر روز رستوران هایی با نام نایب در مناطق مختلف تهران تاسیس شد. البته رستوران نایب قدیمی در ابتدای بازار صحاف ها واقع شده بود که مکان یک حمام قدیمی بازسازی شده بود که برای اولین بار جناب نایب چلو کباب را برای فروش ارائه داد.

این 10 رستوران از قدیمی ترین ها در صنف رستوران داران به حساب میان که تا به امروز هم کسب و کار خودشون رو تونستن حفظ کنن و مشتری های دائمی داشته باشن! اگر رستوران قدیمی دیگری می شناسی همینجا اسمشو بگو تا به لیست اضافه بشه.

3 دیدگاه

نظر بده

    مطلب های مرتبط

    1. مطلب مرتبط:

    2. مطلب مرتبط:

    3. مطلب مرتبط:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نویسنده: افسانه رجب پور

    افسانه هستم فعال،پر انرژی و علاقه مند به جستجو . از خوندن نظرت راجع به پست هام خوشحال میشم. اگه به موضوع خاصی علاقه مندی کافیه به من بگی تا در موردش از همه پرس و جو کنم و بهترین رو برات بنویسم .