in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح ضعیفضعیف

استارت آپ های موفق خارجی – لیست 10تایی

startup haye movafaghe khareji – liste 10 taei

کسب و کارها و بیزینس های زیادی در دنیا وجود داره که روزی تنها فقط یک ایده ی ساده بودن. ایده ای که شاید حتی خود موسسش هم فکرش رو نمی کرد روزی جزو استارت آپ های موفق دنیا بشه و به جایی برسه که دنیا به این خدمات یا محصولش وابسته بشه. راستی چنتا از استارت آپ های موفق خارجی رو میشناسی؟ اگه کمی در موردش فک کنی احتمالا تعداد استارت آپ های موفق خارجی از شماره انگشتهای دست و پات خیلی خیلی بیشتر میشه. ولی من قصد دارم با یه بررسی کلی 10 تا از استارت آپ های موفق خارجی رو که از همه مهمتر هستن رو بهت معرفی کنم. تا انتهای مطلب با من همراه باش.

در نت نظر بخون: استارت آپ های معروف ایرانی

توی این بررسی سعی کردم تقریباً در هر زمینه ای یک نمونه استارت آپ موفق خارجی رو وارد لیست کنم. چون اگه بخوام فقط در زمینه اینترنت و کامپیوتر تمرکز کنم اونقدر استارت آپ های موفق زیاد داریم که مجبور میشم براش یه لیست 100 تایی یا بیشتر درست کنم. البته باید این مسأله رو هم در نظر بگیری که امروزه اغلب مشاغل و خدمات وابسته به دنیای اینترنت هستن وگرنه اینقدر گسترده نبودن.

لیست 10 تایی استارت آپ های موفق خارجی

1- Uber تاکسی آنلاین

موفقیت استارت آپ Uber

سرویس تاکسی آنلاین اوبر که از سال 2009 شروع به فعالیت کرده امروزه طرفدارای زیادی در دنیا داره. مشابه این سرویس در ایران میشه اسنپ و تپسی رو بهشون اشاره کرد.

2- خدمات مسافرتی Airbnb

خدمات مسافرتی AirBNB

ایر بی ان بی یک شرکت خدمات مسافرتیه که در سال 2008 شروع به کار کرد. این شرکت کلیه خدمات مسافرتی شامل بلیط هواپیما، کشتی، قطار و رزرو هتل و ویلا رو برای مشتریاش انجام میده. ارزش سهام این شرکت امروزه بالای 10 میلیارد دلار تخمین زده شده.

 3 – فضای ابری امن DropBox

سرویس ابری دراپ باکس

دراپ باکس یک سرویس ارائه فضای ذخیره سازی ابری هست که میتونی باهاش انواع فایل و عکس و ویدئو و… هر چیزی که نیاز داری همیشه در همه جای دنیا همراهت باشه روی سرورهاش ذخیره کنی و هر زمان خواستی ازشون استفاده کنی. نکته جالب در مورد دراپ باکس اینه که  توسط یک شخص ایرانی با نام آرش فردوسی ساکن آمریکا در سال 2007 راه اندازی شد.

4 – فروشگاه آنلاین JD.com

فروشگاه آنلاین جی دی

جی دی دات کام بعنوان یک استارت آپ موفق خارجی رقیب جدی آمازون آمریکاست. این فروشگاه که در کشور چین از سال 2004 کارش رو شروع کرده با ارسال رایگان محصولات به بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، بسیار مورد استقبال قرار گرفته. البته کشورهای انگلیسی زبان برای ورود به فروشگاه باید از دامنه joybuy.com استفاده کنن. جی دی در کنار مجموعه فروشگاه های علی بابا رشد کرده و به این موفقیت دست پیدا کرده.

5 – کمپانی Xiaomi تولید کننده گوشی هوشمند

شیائومی تولید کننده تلفن همراه

شیائومی در ابتدا در سال 2010 با هدف مونتاژ گوشی های هوشمند پا به عرصه استارت آپ های جهانی گذاشت ولی چندی بعد با تغییر رویکرد از یک مونتاژ کننده، به یک تولید کننده بزرگ تلفن همراه تبدیل شد. شیائومی امروزه بعنوان چهارمین تولید کننده برتر گوشی همراه در دنیا شناخته میشه.

6 – شبکه اجتماعی Pinterest

شبکه اجتماعی پینترست

پینترست مکانی برای چسباندن ایده ها و کارهای خلاقانه کاربران ، در سال 2010 اولین استارت خودش رو زد و پس از کشف ارزشمند بودنش توسط سرمایه گذارها با یک سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری مواجه شد که باعث موفقیت و پیشرفت چشمگیر این شبکه اجتماعی پرطرفدار شد.

7 – فروشگاه آنلاین FlipKart

فروشگاه آنلاین فلیپ کارت

فلیپ کارت بعنوان یک فروشگاه آنلاین که در سال 2007 در هند تأسیس شد، فراز و نشیبهای زیادی رو در سالهای اول متحمل شد. اما بالاخره با سرمایه گذاریهایی که روش صورت گرفت امروزه بعنوان یک فروشگاه جهانی شناخته میشه. ارزش حدودی فلیپ کارت امروزه چیزی در حدود 15 میلیارد دلاره.

8 – دانشنامه Qoura

دانشنامه Qoura.com

سایت های زیادی در زمینه دانشنامه و پرسش و پاسخ در حال فعالیت هستن اما در سال های اخیر استارت اپ موفق جهانی کورا یکی از بهترین ها در این زمینه بوده. کورا در سال 2009 در امریکا استارت خورد و در طی دو سال اخیر به اوج شهرت رسیده.

9 – بانک تصاویر متحرک گیف با Giphy

مرکز بارگزاری تصاویر گیف

عاشق تصاویر گیف هستی؟ گیفی برات سورپرایز داره. پروژه ی Giphy سال 2013 در آمریکا کلید خورد و در مدت بسیار کوتاهی بعنوان یکی استارت آپ های موفق جهانی شناخته شد. دنیایی از تصاویر گیف و متحرک که مورد استقبال بسیاری از کاربران اینترنت قرار گرفت.

10 – شبکه اجتماعی تلگرام

شبکه اجتماعی تلگرام

سال 2013 شبکه اجتماعی تلگرام سر از بین دهها شبکه اجتماعی در آورد و با سادگی هرچه تمامتر شروع کرد. پاول دورف بنیانگذار تلگرم فقط یک شعار داشت و اون هم حفظ امنیت اطلاعات کاربران. و همین اتفاق هم افتاد. امروزه به جرأت میشه گفت تلگرام جزء موفقترین استارت آپ های دنیاست.

 

در این مطلب سعی کردم بدون در نظر گرفتن رتبه بندی از بین صدها استارت آپ برتر جهانی، ده نمونه رو بهت معرفی کنم. خوشحال می شم اگه نظر یا پیشنهادی داری از بخش نظرات با من در میون بذاری.

6 دیدگاه

نظر بده
  1. بین استارتاپ های ایرانی در حوزه گردشگری توریستگاه را واقعا جدی و مفید دیدم
    یعنی من هر اطلاعاتی که راجع به دبی نیاز داشتم را پیدا کردم در این سایت
    امیدوارم کیفیت شان را در همین حد حفظ کنن و ممنون ازشون
    آدرس سایت شون touristgah

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: بهنام رحیمی نژاد

متولد اسفند هستم و عاشق نجوم و فضا و سازه های باستانی. این علاقه از زمانی شروع شد که وقتی بچه بودم پدرم ماجرای دیدن بشقاب پرنده رو در فاصله چند متریش توی مزرعه برام تعریف کرد! دیگه همیشه سرم به آسمون بود شاید یه بار چیز عجیبی ببینم! یه بار دیدم ولی نفهمیدم چی بود! چیزی به اندازه بشقاب غذا خوری به رنگ ماه و با سرعت دور شد. راستی یه بار هم یه موجود خاکستری دیدم که دراز و لاغر و سایه مانند بود، هنوزم برام سواله که چی بود! دویدم دنبالش ولی گم و گور شد!
حرفه اصلیم مشخص نیست چیه، خیلی کارا انجام میدم و تو بعضی موارد هم تخصص دارم. طراحی وب، وردپرس، سئو، هاستینگ، الکترونیک، کامپیوتر، IT و شبکه...
شعار من: همه چیز در این عالم یک توجیه علمی داره، حتی...
آرزوی من: تا جایی که عمرم قد بده بتونم هرچه بیشتر سر از کار دنیا در بیارم و با چیزای عجیب و غریبی روبرو شم...