in ,

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح ضعیفضعیف

بهترین ۱۰ شهر دیدنی نزدیک تهران

بهترین شهرهای دیدنی اطراف تهران

تهران دیدنی های زیادی دارد. اگر قصد دارید تا سری به جاهای دیدنی تهران و اطراف آن بزنید، بایستی زمان زیادی را برای این کار در نظر بگیرید. البته دیدنی های این شهر فقط مختص به مرکز تهران نیست. بلکه چند شهر دیدنی نزدیک تهران نیز سالانه مورد توجه گردشگرانی که به دنبال دیدنی های خاص هستند، قرار می گیرند.

شاید شما نیز مانند من تا قبل پیش از این با روستاها و  شهرهای دیدنی نزدیک تهران آشنا نبودید، اما در این مطلب به معرفی ۱۰ شهر دیدنی نزدیک تهران می پردازیم. مطالعه این مطلب شما را با ۱۰ شهر دیدنی نزدیک تهران و جاذبه های اطراف آن آشنا می کند. مطمئنم که بعد از آشنایی با ۱۰ شهر دیدنی نزدیک تهران ترغیب می شوید تا با تورهای گردشگری یا در سفر های نیم و یک روزه سری به شهرها و روستاهای دیدنی اطراف تهران بزنید.

۱۰ شهر  و منطقه دیدنی نزدیک تهران

۱۰- فیروزکوه شهر دیدنی نزدیک تهران و دریاچه «شورمست»

شهرستان فیروزکوه یکی از مناطق خوش آب و هوای نزدیک تهران است. فیروزکوه در روزهای گرم تابستان با آب و هوای خنک و دلچسب میزبان مردم تهران و گردشگران است.  یکی از جاذبه های زیبای شهرستان فیروزکوه تهران، دریاچه شورمست است. فیروزکوه و دریاچه زیبای آن تنها دو ساعت با مرکز تهران فاصله دارند.

دریاچه شورمست

۹- شهرستان لاریجان و آبگرم «رینه» یکی از چند

شاید قبل از این نمی دانستید که لاریجان یکی از چند شهر دیدنی نزدیک تهران است. لاریجان از توابع استان مازندران حدود ۲ ساعت با مرکز استان تهران فاصله دارد. از این رو می توان این شهر را یکی از شهرهای دیدنی نزدیک تهران برشمرد. شهر لاریجان جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد. روستای آب گرم، رودخانه هراز، دریاچه ای پر از ماهی قزل آلا و آب و هوای خوش تنها بخشی از جاذبه های این شهر برای گردشگران است.

شهر نزدیک تهران لاریجان

۸-هشتگرد و روستای «خور»

روستای خور یکی از توابع شهرستان هشتگرد است. شاید تا به حال اسم چنار ۸۰۰ ساله ی این روستا به گوش شما خورده باشد. روستای خور یکی از روستاهای خوش آب و هوای هشتگرد و از شهرهای نزدیک تهران است. این روستا علاوه بر آب و هوای خوش، دیدنی های دیگری نیز دارد. برای مثال:

  •  برج و بارو
  •  قلعه خور
  •  دره دوچنار
  •  تپه های سرسبز
  • اماکن زیارتی

شهر دیدنی نزدیک تهران ساوجبلاغ

۷- کن سولقان یکی از چند شهر دیدنی نزدیک تهران

کن یکی از شهرهای دو حرفی و از چند شهر دیدنی نزدیک تهران نزدیک تهران می باشد. هر چند دو روستای کن و سولقان هنوز شهر نشده اند ولی از مناطق بسیار زیبای اطراف تهران هستند که بد نیست با آن آشنا شوید. دره کن سولقان با هوایی دلپذیر و مناظر زیبا در شمال غری تهران قرار دارد. این منطقه با فاصله کم از تهران، بهترین مکان برای گذران وقت در یک روز زیبای بهاری و تابستانی است. این شهر دو حرفی نزدیک تهران را از دست ندهید و حتما از آن دیدن کنید.

دره کن سولقان با هوایی دلپذیر

۶- کردان کرج

شهر کرج تا پیش از استان شدن، یکی از شهرها و توابع استان تهران بود. اما این شهر که هم اکنون مرکز استان البرز است، یکی از شهرهای دیدنی نزدیک تهران می باشد. کرج  روستاهای خوش آب و هوای زیادی دارد که فاصله کمی از تهران دارند. یکی از این مناطق روستای کردان است. روستای کردان یکی از شهرهای دیدنی نزدیک تهران است که جاذبه های تاریخی زیادی نیز دارد. پل آجری قدیمی «بانو صحرا» از دوره صفویه در این روستا به جای مانده و  از بافت تاریخی روستا خبر می دهد. اگر سمت غرب تهران هستید احتمالا مطلب مناطق دیدنی کرج برای شما جذاب خواهد بود.

مناطق زیبای کرج

۵- بهشت بدون جاده «واریان»

روستای واریان یا بهشت واریان یکی از مناطق دیدنی نزدیک تهران است. اگرچه پس از ساخت سد امیرکبیر، راه ارتباطی با واریان قطع شد. ولی دوست داران مناطق بکر و زیبا توسط قایق به بهشت واریان رفته  و از باغ های میوه و زیبایی های طبیعی واریان بهره می برند. باغ های سیب این منطقه خیلی مشهورند. برای رسیدن به این بهشت زیبا راه زمینی و ماشین رو وجود ندارد.

بهشت واریان

۴- آبشار«گزو» با دو ساعت فاصله از تهران

این آبشار دیدنی در جنگل زیبای  «لفور» از توابع مازندران واقع شده است. مسیر آبشار گزو از جاده فیروزکوه تا شیرگاه بوده  و پشت سد البرز قرار دارد. آبشار گزو یکی از مناطق زیبا و دیدنی نزدیک تهران است که در طبیعتی بسیار زیبا با انواع پوشش گیاهی واقع شده که برای پیاده روی هم مناسب است.

شهرهای نزدیک تهران

۳- لواسان و سد لتیان

لواسان مناطق زیبای بسیاری دارد و از چند شهر دیدنی نزدیک تهران است که همه به خوبی با آن آشنا هستند. سد لتیان هم که درصدی از آب آشامیدنی شرق تهران را تامین می کند در لواسان قرار داشته و از نقاط خوش آب و هوای نزدیک به تهران شناخته می شود. سد بر روی رودخانه جاجرود زده شده و پر از ماهی قزل آلای رنگین کمان، قزل آلای خال قرمز و سیاه ماهی است.

لواسان از مناطق دیدنی نزدیک تهران

۲- هراز و آب اسک

در فاصله ۸۰ کیلومتری تهران یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین مناطق نزدیک تهران واقع شده است.  «آب اسک» از توابع استان مازندران بوده  و از مسیر اتوبان پردیس و جاده هراز می توان به این منطقه سفر کرد. در فصل مناسب می توان برای ماهیگیری از دریاچه آب اسک مجوز گرفت و از گذران وقت کنار این دریاچه لذت برد. چشمه آب گرم و غار زیبای آب اسک را هم نباید از دست داد.

نزدیک ترین شهرهای دیدنی به تهران

۱- اوشان فشم در بخش رودبار قصران یکی از زیباترین ۱۰ شهر دیدنی نزدیک تهران

بخش رودبار قصران یکی از ۱۰ شهر دیدنی نزدیک تهران است که مناطق بسیار زیبایی را در خود جای داده. فشم، اوشان فشم یا شهر قصران یکی از زیباترین شهرهای نزدیک تهران است که باید حتما سفری به آنجا داشته باشید. هوای معتدل در فصل بهار و تابستان علاوه بر زیبایی های آن، اوشان فشم  را به یکی از مقاصد گردشگری در سفرهای نیم و یک روز تبدیل کرده است.  آبشار دربندسر و سه غار که در دره «اسیول» اوشان است از مناطق زیبا و دیدنی اوشان فشم به حساب می آید.

شهرهای نزدیک تهران

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم  شهرهای دیدنی نزدیک تهران را به شما عزیزان معرفی کنیم. خوشحال می شویم که در قسمت کامنت ها دیگر شهرها و مناطق دیدنی اطراف تهران را با ما به اشتراک بگذارید تا در زمان مناسب به معرفی آن ها بپردازیم.

 

6 دیدگاه

نظر بده
  1. طالقان هم جای بسیار زیبایی است که می توانند شهروندان تهرانی به علت نزدیکی به تهران به آنجا برند.

مطلب های مرتبط

  1. مطلب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: افسانه رجب پور

افسانه هستم فعال،پر انرژی و علاقه مند به جستجو . از خوندن نظرت راجع به پست هام خوشحال میشم. اگه به موضوع خاصی علاقه مندی کافیه به من بگی تا در موردش از همه پرس و جو کنم و بهترین رو برات بنویسم .