in

افتضاحافتضاح بی نظیربی نظیر بامزهبامزه ضعیفضعیف

انواع گجت پوشیدنی و موارد کاربرد آن

anvae gadget pooshidani va mavared karborde an

بچه که بودم وقتی توی فیلما یه ابر قهرمان رو می دیدم دوست داشتم منم یه قدرت خارق العاده فوق بشری داشتم و باهاش کارای عجیب غریب میکردم. شاید این فقط آرزوی من نبود و بشر همیشه دنبال کامل‌تر شدن بوده و هست. ساختن ابزارهای مختلف، ماشینهای مختلف و همه و همه به آدمها حس کاملتر بودن رو میده. ولی آدمیزاد هرگز سیر نمیشه از پیشرفت و هر بار چیز جدیدی رو ابداع و اختراع میکنه. یکی از ابزارهایی که برای کامل‌تر شدن آدم یا بهتره بگم راحت تر شدن کارها میشه گجت ها هستن. کارتون کاراگاه گجت رو یادته؟ کلی ابزار آلات از تک و پهلوش و کلاهش میزد بیرون؟ حالا آدمی هم داره به همونجا میرسه. از بین گجت‌ها تعدادی از اونها گجت پوشیدنی هستن. شاید برات سوال بشه که گجت پوشیدنی چیه. به زبان ساده هر کدوم از این ابزارها رو که بشه مثل لباس و عینک و کلاه و اینا به تن کرد میشه گجت پوشیدنی . در این مطلب میخوام جنتا از همین گجت‌ها رو که کاربردهای مفیدی دارن رو بهت معرفی کنم.

انواع گجت پوشیدنی و موارد کاربرد آن

عینک هوشمند یک گجت پوشیدنی منحصر بفرد

عینک هوشمند

چند سال پیش گوگل طرحی رو بعنوان گوگل گلس ارائه کرد، عینکی که با داشتن یک سخت افزار فشرده کاملاً شبیه به گوشی موبایل عمل میکرد. دارای دوربین و وای فای و سیستم عامل اندروید و حافظه و غیره که کاملا عملکرد یک موبایل رو ایفا میکرد. اما پروژه گوگل بنا به دلایل نامعلومی که البته امنیت کاربران ذکر شد، این پروژه رو فقط در اختیار پزشکان قرار داد. اما شرکتهای دیگه مدلهای مشابه و پیشرفته تری رو تولید کردن که در بازار عرضه شده البته شنیده ها حاکی از اینه که به دلیل گرون بودن این مدل عینک ها ، بازخورد کمی بین مردم داشته.

در نت نظر بخوان: بهترین بازی فکری اندروید

هدفون لرزشی مدل تل مو

گجت پوشیدنی هدفون

این هدفون بسیار جالب با استفاده از تکنولوژی بلوتوث به گوشی موبایل متصل میشه و برای شنیدن موزیک و مکالمه کاربرد داره. تفاوت این هدفون با هدفون های دیگه در نوع انتقال صدا به گوش هست. این هدفون که با نام Batband شناخته میشه با استفاده از ارسال امواج در طول موج 300 الی 1900 مگاهرتز به سمت جمجمه و مستقیماً صدا رو به گوش میانی میرسونه. صدای خروجی این هدفون بسیار تمیز و شفافه اما تنها عیبی که داره اینه که نقاط انتقال صدا در جمجمه همه یکسان نیست و ممکنه بعضی ها صدایی ضعیفتر و بعضی بهتر دریافت کنن.

عینک واقعیت مجازی

عینک واقعیت مجازی

تجربه قرار گرفتن در یک فضای مجازی واقع گرایانه میتونه خیلی از تجربیات رو در حالی که توی خونه ت نشستی رو بهت منتقل کنه. تجربیاتی مثل قدم زدن در هرم بزرگ جیزه، رفتن بالای قله هیمالیا، پرواز در آسمون، سوار شدن ترن هوایی، سقوط از کره ی ماه به سمت زمین و هر چیز دیگری که فکرش رو بکنی رو بهت منتقل کنه. خیلی جالبه نه؟ عینک واقعیت مجازی بدلیل طراحی چند بعدی صفحه نمایش و عدم نفوذ تصاویر از بیرون به فضای داخل عینک باعث میشه کاملا فضای به تصویر کشیده رو با طعم واقعی تجربه کنی. در حدی که وقتی سر جات روی مبل نشستی ولی در حال تماشای تصویر یک سقوط هستی ممکنه واقعاً از روی مبل سقوط کنی کف زمین یا تکان شدیدی بخوری!

ساعت هوشمند گجت پوشیدنی پر‌طرفدار

ساعت هوشمند

ساعت های هوشمند یکی پرطرفدارین گجت هاییه که تا امروز عرضه شده. طرز کار گجت ساعت هوشمند به این صورته که با اتصال به گوشی موبایل از طریق راه های ارتباطی مثل بلوتوث، وای فای، NFC و… میتونه کاملا وظایف گوشی موبایل رو برات انجام بده و اضافه بر اون، عملکرد ضربان قلب، فشارخون و وضعیت کلی جسمانی رو مانیتور کنه و گزارش بده. ساعتها در مدلهای مختلفی در بازار عرضه میشن که بعضی مدلها با تمام گوشیها و بعضی دیگه فقط با آیفون یا اندروید سازگار هستن.

دستکش تاچ

از اونجاییکه اغلب گوشی های امروزی از تاچ حرارتی استفاده میکنن با سرد شدن هوا عمل لمس کردن روی صفحه کمی سخت میشه و گاهی ممکنه گوشی عکس العمل سریعی به خاطر وجود سرما نشون نده و از طرفی هم مجبوری بدون دستکش باهاش کار کنی که باعث میشه دستات یخ کنن. بنابراین برای رفع این معضل دستکشی طراحی شده تا به راحتی با انتقال سیگنال به صفحه ی گوشی بشه باهاش راحت کار کرد.

در نت نظر بخوان: بهترین بازی های اندروید

دوست من سعی من این بود که در این مطلب شما رو با پرکاربردترین گجت پوشیدنی موجود آشنا کنم. میدونم که گجت های زیادی وجود داره ولی نمیشه همشون رو توی این مطلب معرفی کرد. اگه نظری راجع به بهتر شدن این مطلب داری خوشحال میشم در بخش نظرات با من در میون بزاری.

1 دیدگاه

نظر بده

    مطلب های مرتبط

    1. مطلب مرتبط:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نویسنده: بهنام رحیمی نژاد

    متولد اسفند هستم و عاشق نجوم و فضا و سازه های باستانی. این علاقه از زمانی شروع شد که وقتی بچه بودم پدرم ماجرای دیدن بشقاب پرنده رو در فاصله چند متریش توی مزرعه برام تعریف کرد! دیگه همیشه سرم به آسمون بود شاید یه بار چیز عجیبی ببینم! یه بار دیدم ولی نفهمیدم چی بود! چیزی به اندازه بشقاب غذا خوری به رنگ ماه و با سرعت دور شد. راستی یه بار هم یه موجود خاکستری دیدم که دراز و لاغر و سایه مانند بود، هنوزم برام سواله که چی بود! دویدم دنبالش ولی گم و گور شد!
    حرفه اصلیم مشخص نیست چیه، خیلی کارا انجام میدم و تو بعضی موارد هم تخصص دارم. طراحی وب، وردپرس، سئو، هاستینگ، الکترونیک، کامپیوتر، IT و شبکه...
    شعار من: همه چیز در این عالم یک توجیه علمی داره، حتی...
    آرزوی من: تا جایی که عمرم قد بده بتونم هرچه بیشتر سر از کار دنیا در بیارم و با چیزای عجیب و غریبی روبرو شم...